Toon posts:

HP PSC 750, scanner geeft problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 23-10-02 ben ik in het bezit van een nieuwe HP PSC 750. Afdrukken en kopieeren gaat prima, scannen bezorgt echter problemen. Allereerst is de optie "Scanner naar" niet in te stellen, wanneer de PC op zoek gaat naar applicaties wordt niets gevonden (tijdens het scannen wordt opvallend veel ook in de A-drive gezocht!), als handmatig wordt getracht een applicatie toe te voegen krijg ik de melding dat er geen communicatie met de PSC 750 mogelijk is. Scannen met IRIS OCR (wordt standaard meegeleverd) lukt wel! Ook dit programma verschijnt echter niet in het venster van de werkplaats. Tot op overmaat van ramp loopt de PC - als de PSC 750 aanstaat - geheel vast, dit alles gebeurt onder Windows 2000. Ik vermoed ergens een driver conflict maar tijdens het installeren van de software wordt geen foutmelding weergegeven. Tijdens het installeren zijn alle overige programma's uitgeschakeld dus incl. de virusscanner. Software voor de digitale camera en TV kaart (ook voorzien van TWAIN drivers) heb ik geheel verwijderd (ten einde raad) maar echter ook zonder resultaat. Ook opvallend is dat b.v. in Paintshop Pro ik de scanner niet kan selecteren (via file, import, twain, select source). Als opmerking kan ik meegeven dat ik gebruik maak van een draadloze TRUST muis via een USB poort. Windows 2000 (NL versie) is bijgewerkt t/m servicepack 3.

HP geeft via de site een standaars mailtje terug als antwoord waar ik niet wijzer van wordt dus m'n hoop is gevestigd op GOT.

Verwijderd

aldi??

Verwijderd

Dat had ik ook. Ik gebruik nu op Win XP de standaard WinXP drivers, en daar heb ik geen problemen mee.

Misschien nieuwste drivers downloaden van hp?
offtopic:
Tip: probeer wat enters in je tekst te gebruiken. Dat houdt het overzichtelijk en heb je meer kans dat mensen je hele stuk lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad bij de Aldi vandaan. De nieuwste drivers van HP ook al toegepast natuurlijk. Zonder resultaat.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59
Heb 'm ook, geen problemen, gebruik wel de software van XP zelf om te scannen, maar die van HP werkt ook.