Toon posts:

[W2K ADV] ADC Backup & Restore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, en ik weet er totaal geen raad mee..

Ik heb een DC (Domein controller) die draait op W2K Server.

Nu hebben wij een ander systeem (Snellere) waar nu "kaal" Windows 2000 Advanced Server op staat.

Deze bijde servers heten anders, nu is mijn vraag:

Hoe kan ik makkelijk de active directory van de ene server naar de andere server pompen zonder dat het "rommilige" register van de oude meegaat.

Please help!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:32

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

even zoeken in de topiclijst van deze week in NT /PNS /WOS, daar is al een topic over geweest.

Keywords voor google: dcpromo, replicatie

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
simpel,

die 2e server maak je een domain controller van je bestaande windows 2000 domain, en je verplaatst de FSMO rollen naar die nieuwe server (hier heeft MS een heel fijn documentje voor gemaakt op technet..),

overigens moet je natuurlijk wel de DNS service op die nieuwe server installeren, anders heb je geen DNS meer (en dus geen werkende AD meer..)

vooruit maar weer tis bijna weekend,

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q255690&

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt.. Ik ga het meteen uitproberen! Thanx M8!

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 25 oktober 2002 @ 20:48:
simpel,

die 2e server maak je een domain controller van je bestaande windows 2000 domain, en je verplaatst de FSMO rollen naar die nieuwe server
Moet ik dus een backup domain controller aanmaken?, zo ja; hoe moet ik later van deze backup domein controller een PDC maken??

Als ik de "nieuwe" server als Primary DC installeer, en ik probeer de tech docje.

Dan krijg ik de melding "The server is not operational"... (En anders om)

Lekker vaag...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[rml][ Win2k] Van Server naar Adv Server[/rml]

Dit topic bedoelde ik eerder al (zie boven).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je installeerd geen BDC... je installeerd hem als DC, die het enigste wat je moet doen zijn die FSMO rollen op die andere doos te zetten (het feitelijk pdc maken werk)

hoe heb je je DNS client ingesteld op die nieuwe DC?

ik heb op mijn servers

server1
ip 192.168.0.30
dns server = 192.168.0.30
sec dns server = 192.168.0.20

server2
ip 192.168.0.20
dns server = 192.168.0.30
sec dns server = 192.168.0.20 (zichzelf dus)

als je je dns niet goed hebt dan kun je dat soort vage meldingen krijgen, houdt er overigens ook rekening mee dat het wel een poosje duurt eerdat AD alles heeft gerepliceerd

oh ja eer ik het vergeeet, je kan natuurlijk altijd die FSMO roles 'seizen' (en niet zo nette manier van rollen overplaatsen...) hier is ook een technet doc voor

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Thanx..

Ik denk dat het aan de DNS ligt.... Ik probeer het uut...
Pagina: 1