Spreekspoel verbogen, reparabel ?

Pagina: 1
Acties:

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Ging bas reflex pijpje ff stofzuigen 8)7 en zoog daarmee nat. ook de kast vacuum :Z
Gevolg is dat speaker nu beetje schrapen klinkt bij lage freq. :o
Wat ik nu heb gedaan is 2 exact gelijke woofers onderin een kast gehangen, een gare in de linker kast, onderr, en een gare in de recher kast onder B) niet aangesloten uiteraard
Klinkt heel leuk maar maakt weinig uit
Nu dacht is aan het Peerless subje met maar een door een magneet aangedreven woofer... daar ik aanneem dat zo'n verbogen spreekspoel niet te repareren is...
Mijn idee is de de spreekspoel verwijderenen en de draadjes van de gare speaker bij de wel werkende speaker knopen
oplossing ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:02

GaMeOvEr

Is een hork.

En hoe ga jij bij die spreekspoel komen zonder de conus open te snijden?

Aannames zijn fataal.

• ernst
Hmm daarom heb ik een topic geopend om tegen dit soort klote problemen aan te lopen :)
geen ID maar dat deel wat in de magneet zit moet ik toch wel weg kunnen halen zonder de rest te slopen ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ernst schreef op 26 oktober 2002 @ 13:51:
Hmm daarom heb ik een topic geopend om tegen dit soort klote problemen aan te lopen :)
geen ID maar dat deel wat in de magneet zit moet ik toch wel weg kunnen halen zonder de rest te slopen ?
je kan proberen de hele magneet eraf te slopen (ze zitten meestal gelijmd), dan kan je ook de spoel nog weghalen.

• ernst
Zou dit hoorbaar veel vershil geven ? (ik denk weer even aan t peerless subje)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ernst schreef op 27 oktober 2002 @ 11:15:
Zou dit hoorbaar veel vershil geven ? (ik denk weer even aan t peerless subje)
eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet wat je nou precies wil doen.. kan je het nog een keer uitleggen?
Pagina: 1