Nieuwe pci latency patch laat temp.dalen?

Pagina: 1
Acties:

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Ik heb de nieuwste pci latency patch geinstalleerd,omdat ik last had van schokkend geluid ism. een SB live 5.1.
Het schokkend geluid ik weg :) ,maar deze patch liet mijn mobotemp. dalen van 42graden naar 37graden.
Weet en kan iemand uitleggen hoe een patch de mobotemp. kan laten dalen?
Kan dit nadelige gevolgen hebben?

[edit]
Dit was het enige wat er in de faq stond hierover:
This version of the patch enables STPGNT cooling for Athlon processors.
[edit]
STPGNT al gevonden:In this Mode the Processor is disconnected from the FSB and so it could turn of Parts of the CPU and reduce the Clock to save Power.
Maar kan dit kwaad om hem in deze mode te laten lopen?
[edit]

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 23:04
ik heb dit ook standaard aanstaan op mijn epox 8kha+ met athlon 1600+ . BIj mij werkt het perfekt, maar er zijn ook mensen die allerlei problemen krijgen dus het verschilt per systeem

Idle is mijn proc 29 graden met deze optie aan >:)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
mm ja bij mij is de temp nu 37 (heb eergisteren die nieuwe geinstalled) normaal was die toch wel 41/40.
Het belangrijkste voor mij is dat ik geen reboots meer heb in CS.
Ik heb nog geen negatieve ervaringen met deze nieuwe patch

• Flex
Het is allemaal wel geweldig dat het werkt :) maar heeft dit geen nadelige gevolgen?
Ik bedoel, met de voorlaatste patch zag ik geen temp. verlaging en nu zit ik op de 34 :)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 20:39

AvK

Ready Set Go

Is jullie score in 3Dmark nu niet veel lager?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb toch wat problemen met de patch mn pc is sneller en koeler, maar ik heb spontane lockups in windows meestal bij het opstarten van een zwaar programma. Dus helaas bij mij gaat hij eraf. Ik ga eens een tijdje zonder proberen :)

(abit KT7a, XP 1600, 512MB, SB live, GeForce2GTS)

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 23:04
Voor zover ik weet zijn is de HALT- instructie uitgeschakeld vanwege stabiliteitsproblemen. Bij zeer oude beta biossen stond het nog wel aan.

Waarom via de HALT-instructie nu ineens weer aanzet snap ik niet, want het heeft ook niet iets te maken met de PCI latency toch?

Ik weet nog wel dat er mensen waren die klaagde over krakend geluid wannneer ze de halt instructie hadden aangezet

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:53

MaDLiVe

.-Observer-.

Welke latency patch is dat ?

heb hier de via 19b draaien en daarbij is mijn temp niet gezakt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

na aanzetten HALT functie spontane reboots at random hiero....

• Flex
MaDLiVe schreef op 26 oktober 2002 @ 15:01:
Welke latency patch is dat ?

heb hier de via 19b draaien en daarbij is mijn temp niet gezakt.
Hier :)

Verwijderd

bij aanzetten HALT functie (vroeger ooit eens via WPCREDIT ging mijn geluidskaart (audigy) ook heel raar doen). vrij psychedelisch verantwoorde geluidjes..... is dat dezelfde HALT als via de nieuwste latency patch???

Verwijderd

volgens mij is dat idd de HALT functie, mijn proc. ging van 45 naar 30 graden toen ik jaar geleden die functie aanzette met wpcredit. Bij veel mensen werd hun systeem alleen instabiel, waarschijnlijk hebben ze dat nu gefixed...

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug uitgezocht wat de effecten van STPGNT bij mijn moederbord waren (Soltek 75-KAV). Met STPGNT aan is de CPU idle koeler, omdat de CPU door de chipset in lowpower mode wordt gezet als de CPU een HALT uitvoert. Dat was mooi.
Echter ik kreeg lockups. Na wat zoeken op het internet blijkt dat het aanzetten van STPGNT er voor zorgt dat je CPU in slaap wordt gezet (gewenst) waardoor de stroom consumptie lager wordt (gewenst). Dit gebeurd vaak in een seconde waardoor de spanningverzorging voor de CPU hard moet werken.
Sommige moederborden kunnen dat niet aan, waardoor de CPU spanning te laag wordt en je een lockup krijgt.

In mijn geval werd de PSU significant warmer als STPGNT aan stond, want misschien aantoont dat het verhaaltje klopt.

Note the CPU spanning wordt door het moederbord gemaakt uit ik dacht de 12V van je voeding.
Pagina: 1