Toon posts:

[XP] Special tekens in Windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ff waarschijnlijk een stomme vraag, maar het volgende:

Als je in Windows bijvoorbeeld de é wilt gebruiken, of ö ofzo... dan doe je het volgende:

eerst doe je shift+" en dan de letter... dan krijg je bijv. ö.

Hoe kan je dat aan of uitzetten? Op mijn pc krijg is meteen " als ik Shift+" doe.

in een eerder topic werd verwezen naar de FAQ, daar heb ik gechecked, maar de geboden oplossing (keyboard layout op US-International zetten) werkt niet... hij stond al op US International...

Ik gebruik XP Home

thnx.

Verwijderd

Algemene windows faq

Ik denk dat je iets beter moet lezen ;)

Verwijderd

Dat is een onderdeel van de settings van je keyboard: dus goto /control panel/regional and language options/languages/details en zet daar je keyboard omvan VS Int naar VS. Weet ik heel zeker :)

edit: courage die plaatjes zijn van win 98 :+

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ok... geswitched... geen effect...

Op mijn werk, met Windows NT werkte het meteen... (had die FAQ op mijn werk gelezen)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zei het hier al: Speciale tekens onder Windows maar ja...

zie linkje van Riemer.

Je moet hem juist op US zetten, niet op US international!

Edit: Dat heb je nu gedaan :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en nog steeds krijg ik het alleen voor elkaar als ik dus een combinatie doe als ALT + 126

Verwijderd

Topicstarter
Input language NL - Layout US

Verwijderd

VS = "O als 2 toetsen ingegeven " en O
VS Internationaal = "O als 3 toetsen ingeven " spatie en O

Zo hoort het te werken en is het in te stellen :)
Als je wilt kan ik een screenie posten hier? Kan Blackd ook zijn Faq eens updaten :+

Verwijderd

Topicstarter
haha.. ja ik weet dat het zo moet (inmiddels), maar het werkt dus niet... Misschien na een reboot ofzo?

Kan het me niet voorstellen onder WinXP als het onder NT al werkt zonder rebooten.

Verwijderd

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/ItSnows/kbrd.JPG

Reboot is niet nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
MAAR HET WERKT NIET!!!!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

niet zo schreeuwen :/

En lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) aub even heeel goed door.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik heb al drie keer gezegd dat het niet werkt op de standaard manier... en iedereen geeft hetzelfde antwoord.

Verwijderd

Klopt. Komt omdat ik in de paar jaar dat ik installaties verzorg voor mijn klanten DAT het enige is wat IK hoef te doen om het om te zetten :D

Sorry, maar ik weet het anders ook niet meer :)

Weet je HEEL ZEKER dat je beide(!) opties zo hebt staan als in mijn pix? :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
titelfix

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Input language NL - Layout US

Ik heb het op mijn werk gedaan (NT4) en daar was het geen probleem, idd met die dingen te switchen kon je het aan en uitzetten... maar thuis (XP Home) lukt het dus niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2002 21:20 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Oke, ik denk niet dat je er heel veel aan hebt, maar zoals ie nu staat dus met US staat ie niet goed. Het moet dus US International zijn. Zorg er ook voor dat als je meerdere talen hebt staan in het lijstje dat je de goede wijzigt in US International (bij mij staat er zowel nederlands als Engels, waarbij Nederlands geactiveerd is).

Verwijderd

Topicstarter
he?

Nou beweert de ene helft hier dat je US moet hebben, terwijl de andere zegt dat je US-International moet hebben... welke is het nou?

Ok, kheb hem op US-International gezet... en HIJ DOET HET NU WéL :):):)
Pagina: 1