ik heb een forum gemaakt en wil nu zien van welk ip er hoevaak is gepost hoe pak ik dat precies aan, ik heb al veel geprobeert maar wordt er helemaal
van
heeft iemand idee/oplossing
een beetje meer info kan echt geen kwaad hoor.
GROUP BY clausule. die snap ik niet echt ?whoami schreef op 25 oktober 2002 @ 20:07:
Kijk eens in een SQL tutorial naar de functie COUNT() en de GROUP BY clausule.
SQL Tutorial
4Real schreef op 25 oktober 2002 @ 20:09:
[...]
ja maar dan kan ik alleen tellen hoeveel ip's er zijn niet dat er van 1 ip 50 berichten zijn
toch wel, wees eens een beetje creatief....
Ik weet niet hoe u tabellen er uit zien (ja, als jij dat niet wilt vermelden...)
code:
1
2
3
4
| SELECT iptable.ipadres, count(berichten.bericht) as aantal from iptabel where iptabel.ip_id = berichten.ip_fk_id GROUP BY ... |
Check de tutorial.....
https://fgheysels.github.io/
ik heb dus tabel posts daarin id, userid, forumid, message, ip
SELECT ip
FROM posts
GROUP BY ip
zoiets toch?
* Eskimootje is niet zo wakker maar meent dat je de mysql site wel mag gebruiken.
FROM posts
GROUP BY ip
zoiets toch?
* Eskimootje is niet zo wakker maar meent dat je de mysql site wel mag gebruiken.
misschien domme vraag hoor 
Group by wat doet die dan precies, zet die ip's op volg orde of maakt die er mooi een groep van waar alle ip's van zelfde nummer in 1 groep zitten
Group by wat doet die dan precies, zet die ip's op volg orde of maakt die er mooi een groep van waar alle ip's van zelfde nummer in 1 groep zitten
* Eskimootje moet bijna huilen en raadt je aan om toch eens een manual door te lezen.4Real schreef op 25 oktober 2002 @ 20:45:
Ziet dit er uit als 'tutorials.tweakers.net' ?
Volg de tips en lees es SQL-tutorials etc.
Domweg vragen over basis-elementen uit SQL vragen gaat je niet helpen te begrijpen wat de query nou doet, zeker als je zelf geen moeite doet het te begrijpen.
En als je die basis snapt, dan heb je de volgende keer veel minder moeite met het formuleren van queries.
Volg de tips en lees es SQL-tutorials etc.
Domweg vragen over basis-elementen uit SQL vragen gaat je niet helpen te begrijpen wat de query nou doet, zeker als je zelf geen moeite doet het te begrijpen.
En als je die basis snapt, dan heb je de volgende keer veel minder moeite met het formuleren van queries.
makkelijke vragen => slotje
moeilijk vragen => 0 replys
yepz dat GoT
yepz dat GoT
ehm... Mag ik een driedeling voorstellen:4Real schreef op 25 oktober 2002 @ 22:53:
yepz dat GoT![]()
Eenvoudige 'kennis' vragen -> slotje (we zijn geen opleidingsinstituut)
Gemiddeld niveau vragen -> stuk of wat replies
Moeilijke vragen -> weinig replies... (of juist leerzame discussies... we zijn namelijk wel een kennis-uitwisselings-instituut)
Als je dat niet zint ga je naar www.beginnersweb.nl, waar die indeling anders is.
[ Voor 0% gewijzigd door kvdveer op 25-10-2002 23:31 . Reden: toevoeging ]
Localhost, sweet localhost
voegt alle rows met hetzelfde ip samen tot 1 row waarna je daarop een functie los kan laten, zoals count, max, concat enzovoorts. Voor meer info: lees de tutorial en probeer. Dit is nauwelijks te begrijpen als je er nooit mee gespeeld hebt.4Real schreef op 25 oktober 2002 @ 20:45:
Localhost, sweet localhost
Zie jij een slot? Ik niet...
Zie jij 0 reply's? Ik een stuk meer in elk geval.
Als je zelf geen moeite wilt doen, maar een kant en klare oplossing wilt dan zit je hier verkeerd. Voor SQL zijn een hoop mooie tutorials te vinden. Zoek ze eens op, lees ze eens, zodat je een beetje bekent bent met SQL. Dan zul je merken dat wat je nu vraagt erg simpel is.
Overigens geef je aan dat je een heleboel al geprobeerd hebt.. mag ik vragen wat je allemaal geprobeerd hebt en waarom dat niet is gelukt?
Zie jij 0 reply's? Ik een stuk meer in elk geval.
Als je zelf geen moeite wilt doen, maar een kant en klare oplossing wilt dan zit je hier verkeerd. Voor SQL zijn een hoop mooie tutorials te vinden. Zoek ze eens op, lees ze eens, zodat je een beetje bekent bent met SQL. Dan zul je merken dat wat je nu vraagt erg simpel is.
Overigens geef je aan dat je een heleboel al geprobeerd hebt.. mag ik vragen wat je allemaal geprobeerd hebt en waarom dat niet is gelukt?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
4Real schreef op 25 oktober 2002 @ 22:53:
yepz dat GoT![]()
Naast het feit dat dat onzin is:
Als het je niet zint, je bent niet verplicht hier te komen.
Heel makkelijke vragen (ik was ook van plan deze te sluiten ja) -> slotje, je leert er ten eerste niks van en ten tweede biedt het voor de "beantwoorders" nauwelijks uitdaging, naast het helpdesk, opleidings etc gedoe.
Niet zo heel makkelijke vragen -> vrijwel nooit een slotje.
Moeilijke vragen -> nooit een slotje, vaak wel aardig wat replies, maar je moet daar natuurlijk wel beter uitleggen wat je precies wilt.
Ik kan me van jou trouwens geen vragen herinneren die echt als "moeilijk" te kwalificeren zijn (voor mij dan iig), maar ik heb dan ook weer niet je topichistory doorgekeken
jammer voor je
het blijft basic werk
het blijft basic werk
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002) bekijken kan ook geen kwaad btw
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()