Toon posts:

Wat doe ik fout [Netwerk]

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin ook een beetje gestoord te worden, ik wil mijn internet delen (Wie niet..)

Server: Windows 2000 Pro
Client: Windows XP Pro

Op server internetten kan, zoals je ziet :P

TCP/IP instellingen netwerkkaart voor client:

IP: 192.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: (Niet ingevult)

DNS server: IP van DNS server van provider

Client:

IP: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.1

DNS server: IP van DNS server van provider

Het heeft even gewerkt, alleen internetten kon niet, kon wel via remote de server besturen.....

Wat gaat er in hemelsnaam fout, want ik begin er gek van te worden en hoe krijg je Sygate aan het werk, dat lukt dus al helemaal niet, wie kan hier ff simpelweg de juiste instellingen posten....

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
pak ICS van win2k :?
die is niet zo slecht hoor.... :)

Verwijderd

Topic: Internet delen....om gek van te worden! kijk hierbij

Verwijderd

Topicstarter
Alles gelezen, maar het helpt maar niet....

Wie geeft er nou eens concrete tips over de instellingen, zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn????

Verwijderd

Ik neem aan dat het om 56k gaat....
IP: 192.168.0.1
Gateway: (Niet ingevult)

DNS server: (Niet ingevuld)

Client:

IP: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.1

DNS server: 192.168.0.1

Zo werkt ie bij mij
uiteraard moet je ook de internetconnectie sharen

Verwijderd

moest je niet ook ISS(windows iets crap) ofzo iets dergelijks instaleren?

Verwijderd

Topicstarter
Heb kabel, maar dat zal weinig uitmaken denk ik..... Ga weer ff proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Whooooetttt hij doet het!!!! Via Proxy en veel gekut doet hij het, volgens mij was de grootste truc opnieuw opstarten :P:P Ik deed niets fout, maar was te lui om opnieuw op te starten :P

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, is het normaal dat je via je eigen proxy server ineens een download snelheid hebt van 110 kb/s ipv 60 kb/s ???? Moet zeggen dat ik het wel erg positief vind :P

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe vraag, hoe krijg ik naast IE ook bijv FTP weer werkend??? Moet je dan poorten gaan toevoegen ofzo? Heeft dat ook met je Proxyserver te maken???

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 22:08:
Nieuwe vraag, hoe krijg ik naast IE ook bijv FTP weer werkend??? Moet je dan poorten gaan toevoegen ofzo? Heeft dat ook met je Proxyserver te maken???
Dan moet je een FTP server progje gebruiken: BulletProof FTP, of Serv-U

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Goh, meen je dat nou????? (Lijk ik zo'n n00b???)

Nee ik bedoel natuurlijk hoe je poort 21 door die server heen krijgt, want die pakt hij nu dus gewoon niet....

Verwijderd

Winproxy en proxy+ hebben dit al voor je klaar gezet. Je hoeft het alleen nog even te activeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ja, dan noem ik toevallig FTP, maar hoe bijv met MSN, of Medal of Honor of Battlefield 1942????

Verwijderd

Het kan natuurlijk allemaal wel, maar je blijft bezig op deze manier. Het mist de bedoeling van een proxy-server. Een proxy server is in het leven geroepen om internetverkeer sneller te maken door http-paginas te bufferen, zodat deze niet over (toen nog) kostbare telefoonlijn gehaald hoefden te worden (ik hoop dat dit goed nederlands was).
Tunneling, forwarding, enz. krijg je er tegenwoordig 'gratis' bij. Gebruik een proxy waar hij voor bedoelt is, wat jij nodig hebt is een NAT-server. Dus..........koop een oude pentium1, 2 netwerkkaarten, download RedHat bij dl.xs4all.nl, verdiep je een beetje in tcp/ip, knoop je netwerk er aan vast en je hebt nooit meer problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm is er ook een oplossing voor Windows, dat Linux dat bevalt me maar niets.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 22:55:
Ehm is er ook een oplossing voor Windows, dat Linux dat bevalt me maar niets.....
Fietsen, autorijden, lezen en schrijven......we kunnen het allemaal omdat we dit geleerd hebben of omdat we dit nodig zijn. Linux kunnen we binnenkort aan dit rijtje toevoegen. Ik zou zeggen zoek op groups.google.com naar 'NAT +windows' en je krijgt vast wel een paar hits. Sorry, een andere oplossing heb ik niet voor je.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21

Predator

Suffers from split brain

http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

Zelf eerst eens de handleiding lezen en zo :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.