Toon posts:

Na installatie netwerkkaart geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al tijden ADSL via usb modem. Hier heb ik eigenlijk nooit problemen mee.
Vandaag wilde ik een netwerkkaart erbij installeren (omdat ik verbinding met een andere computer wil leggen). Vanaf dat moment heb geen internet meer!
Weet iemand wat hier de oorzaak van is?
Volgens de Planet helpdesk heb ik wel verbinding, echter ik kan geen webpagina's en mail ophalen.

Zelfs na verwijderen van de netwerkkaart blijft de situatie hetzelfde.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
En welk OS draai je?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 98 SE.
Overigens krijg ik geen foutmeldingen.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 21:10:
Ik heb Windows 98 SE.
Overigens krijg ik geen foutmeldingen.
Type netwerkkaart?

Staat alles bij Apperaatbeheer zonder uitroeptekentje? Dit doewt 98se ook zonder te waarschuwen namelijk, of een conflict...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Waarschijnlijk een foutje in de ip-routering. Start een command-prompt en type: 'route print' (zonder quotes). Als eerste zul je een regel zien in de vorm: 0.0.0.0 0.0.0.0 xxx.xxx.xxx.xxx
Dit laatste 'nummer' is je default-gateway en deze MOET naar je modem verwijzen. Als deze anders is dan je modem of niet aanwezig, voeg hem dan toe met 'route add -p 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 xxx.xxx.xxx.xxx (=ip modem). Mochten er 2 0.0.0.0 verwijzingen staan; verwijder dan de overbodige met 'route del 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 xxx.xxx.xxx.xxx (= overbodige gateway)

suc6 !!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 21:29:
Waarschijnlijk een foutje in de ip-routering. Start een command-prompt en type: 'route print' (zonder quotes). Als eerste zul je een regel zien in de vorm: 0.0.0.0 0.0.0.0 xxx.xxx.xxx.xxx
Dit laatste 'nummer' is je default-gateway en deze MOET naar je modem verwijzen. Als deze anders is dan je modem of niet aanwezig, voeg hem dan toe met 'route add -p 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 xxx.xxx.xxx.xxx (=ip modem). Mochten er 2 0.0.0.0 verwijzingen staan; verwijder dan de overbodige met 'route del 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 xxx.xxx.xxx.xxx (= overbodige gateway)

suc6 !!
Hij heeft het niet over het delen van internet maar verbinding maken met een andere pc :) Is net ff wat anders :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat gebeurt er als je je netwerkkaart er weer uit haalt (of je schakelt um even uit in je apparaatbeheer) ?! Heb je dan wel weer verbinding ?
Mocht dat het geval zijn dan kan dit 2 oorzaken hebben:

1. Verkeerde routering van Windows ... dit houdt in dat je pc in feite niet het internet aanstuurt dmv die usb modem, maar via die 2e netwerkkaart die erin zit... en die heeft geen internet verbinding.
2. Conflict tussen netwerkkaart en aansluiting naar je usb modem ..

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op 25 oktober 2002 @ 21:32:
[...]

Hij heeft het niet over het delen van internet maar verbinding maken met een andere pc :) Is net ff wat anders :)
Volgens mij schrijft hij: "Ik heb geen internet meer" en niet: "Ik heb geen verbinding met de andere computer" (tenminste zo lees ik het)

Het woord is aan de probleemeigenaar; want laten we eerlijk zijn: als je de vraag op meerdere manieren kan opvatten, dan is de vraag niet goed gesteld.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 19:47:

Volgens de Planet helpdesk heb ik wel verbinding, echter ik kan geen webpagina's en mail ophalen.
waarom vraag je een oplossing bij tweakers ipv planet helpdesk ? mensen nemen internet omdat ze webpagina's en mail willen ophalen en de helpdesk vertelt hoe dat moet

Verwijderd

en als je 194.134.0.158 in je browser stopt doet ie het wel zeker?
Dan klopt je DNS instelling niet. Controleer dit met win9x=> 'winipcfg' winNT/XP/2k=> 'ipconfig /all'
Maar het lijkt me duidelijk: handmatig een type-foutje gemaakt of handmatig gedaan terwijl DHCP (=automatisch) dat veel beter kan.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Enforcer schreef op 25 oktober 2002 @ 21:32:
Wat gebeurt er als je je netwerkkaart er weer uit haalt (of je schakelt um even uit in je apparaatbeheer) ?! Heb je dan wel weer verbinding ?
Mocht dat het geval zijn dan kan dit 2 oorzaken hebben:

Nee dat is het rare juist:
Ik heb de kaart er helemaal uitgehaald, maar ik heb nog steeds geen internet.
Uiteindelijk heb ik een backup van de C-schijf terug gezet en nu doet alles het weer, ben alleen terug bij af. (geen netwerkkaart).

En, ja, natuurlijk heb ik de Planet helpdesk eerst gebeld. ..:-(( Daar heb je niet veel aan, moet ik zeggen. Na langer dan een uur aan de telefoon te hangen komen ze niet verder dan alleen je standaardinstellingen na te lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het overigens nog niet over delen van de PC. ZO ver was ik nog niet eens!

Dus vanaf het moment dat de netwerkkaart erin zat, had ik accuut geen internet meer.
Na eruithalen van de kaart bleef de situatie hetzelfde.

Verwijderd

neemt de netwerkaart soms meteen het vooringestelde TCP/IP protocol van de USB over.....
Zoja, probeer dit ieder eens apart toe te wijzen. En dan de andere tips, dus zorgen voor een verschillend IP, subnet mask, DNS en gateway.

• Enforcer
  • Niet online
Zodra je die NIC erin zet ... en je pingt dan naar de gateway of een ander ip nr .. wat gebeurt er dan ..
Lijkt er mij op dat op de 1 of andere manier die NIC ervoor zorgt dat je TCP/IP instellingen cq WinSock registers beschadigt raken door die installatie van die NIC.
Zodra je nl. wel een ip-adres krijgt toegewezen maar niet kan internetten (en voor die tijd wel) duidt dit niet op een Planet Internet probleem maar gewoon een verrotte tcp/ip instelling wat dus vermoedelijk door die nic veroorzaakt wordt.

Verwijderd

=d.i. IMHO dubbel in andere woorden.. ;)

• Enforcer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 11:34:
=d.i. IMHO dubbel in andere woorden.. ;)
Uhh ja ... * Enforcer brengt ut anders :)

Verwijderd

Effe een kort vraagje.waar kan je eigenlijk in win98se je poorten instellen? en kijken welke er open staan of dicht?zodat ik dat zelf kan regelen.?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
stop die kaart eens in een ander slot

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even offline, ik ga al jullie tips proberen.
Come back later!

Bedankt, jongens, tot zover.

Verwijderd

Topicstarter
Naaah,

Niets..
Weer mijn backup teruggezet, dus weer terug bij af.

Verwijderd

las weer fout |:( klein pokke stukje gemist

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 13:45 . Reden: domheid ]

• Enforcer
  • Niet online
Maar wat gebeurt er dan ?!
Je zet die netwerkkaart erin ..
Vervolgens werkt het internet niet meer ? Dus je start IE op ... en je krijgt "Pagina kan niet worden weergegeven"...
Kan je dan wel pingen naar bv. de gateway van je provider (dos prompt starten -> eerst ipconfig opvragen om het gateway adres op te schrijven -> daarna ping <gatewaynr>) ?
En zodra je de netwerkkaart in Apparaatbeheer uitschakel .. wat gebeurt er dan ?!
Kan je wel of niet pingen naar de gateway cq. internet pagina's (www.ad.nl bv). ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is precies zoals jij het omschrijft.
Pingen heb ik nog nooit gedaan, ik ga 't morgen proberen.
Hoe doe ik dat precies en wat voor melding moet ik krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens, wanneer ik in apparaatbeheer de netwerkkaart uitschakel blijft 't probleem

Verwijderd

dan toch maar eens in een ander slot.....

• Enforcer
  • Niet online
Voor het pingen:
Start -> Uitvoeren -> tik in "command"
Vervolgens tik je in: "ipconfig"
Dan krijg je de status te zien van de verbindingen.
Vervolgens kijk je naar de standaardgateway .. als het goed is moet daar een nummer staan.
Tik vervolgens in: "ping <gatewaynr">"(zonder de <> uiteraard!)
Als je nu een antwoord krijg heb je dus inderdaad verbinding met je provider.
Als je nu een timeout krijgt heb je dus geen verbinding met je provider.

Als je wel een antwoord krijgt, tik daarna in "ping www.ad.nl" ... krijg je daar een antwoord van zou je in theorie gewoon kunnen internetten.
Mocht je daar een timeout krijgen of een andere foutmelding kan het iets met je DNS te maken hebben...
Post gewoon ff alles wat je te weten komt hiermee.
:)
Pagina: 1