Sinds 5 jaar ben ik de eigenaresse van een Vobis-pc met daarin een i430TX moederbord (ATC-5040). Daarin zat tot gisteren 32 MB EDO-RAM. Dat vond ik wat weinig worden (de pc werd erg traag). Toen ik de kast opende om het geheugen uit te breiden, zag ik daar opeens naast 4 SIMM sloten ook 2 DIMM sloten! Vandaar dat ik overging tot de aanschaf van een 128 MB 133Mhz DIMM.
Tot mijn verbazing wil de pc nu praktisch niet meer vooruit. Bij vlagen is hij wel vlotter, maar vaak blijft hij 'hangen', vooral bij het opstarten (dat nu echt veel langer dan voorheen duurt).
Toch maar even in het moederbord-boekje gekeken en daar vond ik het volgende:
'You should plug SDRAM/DRAM module into each DIMM sockets (as a bank) or two sockets at one time'. Bedoelen ze daarmee dat ik allebei de DIMM banken moet vullen (uiteraard met hetzelfde geheugen)? Zouden daarmee mijn problemen opgelost zijn?
Tot mijn verbazing wil de pc nu praktisch niet meer vooruit. Bij vlagen is hij wel vlotter, maar vaak blijft hij 'hangen', vooral bij het opstarten (dat nu echt veel langer dan voorheen duurt).
Toch maar even in het moederbord-boekje gekeken en daar vond ik het volgende:
'You should plug SDRAM/DRAM module into each DIMM sockets (as a bank) or two sockets at one time'. Bedoelen ze daarmee dat ik allebei de DIMM banken moet vullen (uiteraard met hetzelfde geheugen)? Zouden daarmee mijn problemen opgelost zijn?