Promise Ultra100 TX2 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07
Hallo,

ik heb een Promise Ultra100 TX2 controller kaartje gekocht, omdat ik graag m'n interne zip drive wilde aansluiten (onboard controller zit al vol). Ik heb het kaartje in een PCI slot gedaan en daarna zette ik de pc aan. De pc bleef hangen bij het boot scherm. Ik heb toen nog eens naar gekeken of alles goed zat en zette hem daarna weer aan, maar nog steeds bijft hij hangen bij het bootscherm. Als ik de kabels van de controller los maak dan boot ie wel gewoon en windows ziet de controller. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

BVD

(Er zit een Asus P4PE moederbord in en het OS is Windows XP)

EDIT: ik heb de zoekfuntie en Google al gebruikt, maar ik kwam niks nuttigs tegen.

[ Voor 0% gewijzigd door koos.d op 25-10-2002 19:26 . Reden: laatste regel ]

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20
al een ander PCI slot geprobeerd?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Als je geen devices aansluit, zie je dan ook in de BIOS boot het Promise Ultra bootscherm met "detecting devices...." ?

btw een promise ultra controller is in principe ALLEEN geschikt voor IDE harddisks dacht ik. Wat probeerde je erop aan te sluiten? Toch niet die zip drive? Een betere keuze is denk is sowieso om aan de Promise je harddisks te hangen. Meestal zijn de Promise controllers nèt ietsie sneller dan onboard IDE.
edit:

Kun je de controller gelijk modden naar een Fasttrack TX2000 en RAID gebruiken als je meerdere identieke HDDs hebt >:)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik denk ook niet dat een zipdrive op een raidcontroller werkt...

Verwijderd

Charlie23 schreef op 25 oktober 2002 @ 20:06:
Zou me niet verbazen als die op geen enkele Promise controller werkt. Daarom zeg ik -> Harddisks op de promise, overige zut op onboard IDE...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Forget it.

Zulke ATA100/133/RAID controllers moeten niks van ATAPI apparaten hebben. Gebruik daarvoor gewoon de onboard IDE van de moederbord :)

• koos.d
thnx voor jullie snelle antwoorden :),

het beste kan ik dus me harddisks er aan hangen en me zipdrive aan m'n onboard controller hangen. Ik zal het morgen ochtend even gaan proberen :)

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:45
Charlie23 schreef op 25 oktober 2002 @ 20:06:
Het is geen RAIDcontroller :P

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Ik heb hier precies dezelfde kaart, en heb het boekje voor me.
Citaat van bladzijde 2, 3e alinea van de handleiding:

"Ultra100 TX2's two IDE connectors each support a master/slave combination of
IDE devices, including Ultra ATA, EIDE, IDE, Fast-ATA, and ATAPI. Devices of
different standards can be connected to Ultra100 TX2 without performance
degradation, due to the independent programmable timing registers in the
controller's design."

BF2 stats Systemen

Verwijderd

[citaat uit de manual van de Promise Ultra100 TX2]
Ultra100 TX2's two IDE connectors each support a master/slave combination of IDE devices, INCLUDING (!) Ultra ATA, EIDE, IDE, Fast-ATA, and ATAPI. Devices of different standards can be connected to Ultra100 TX2 without performance degradation, due to the independent programmable timing registers in the controller's design.
[einde citaat]

Bovenstaand betekent dus dat je ook je ZIPdrive aan je Promise controller kunt aansluiten! (Op mijn eigen systeem hangt er naast een U-ATA100 schijf een CDROM speler op - zonder problemen!) Het feit dat je in de bios blijft hangen komt hoogstwaarschijnlijk door een overbezetting op je IRQ's. De Promise controller neemt hierbij de IRQ's van je IDE controllers in. Zeker bij het bekijken van je specs, moet ik de conclusie trekken dat dit het geval moet zijn. (Totaal: 16 IRQ's - bezet: system timer (1 irq minder), keyboard (-1), interrupt controller (-1), com1 (-1), com2 (-1), floppydisk controller (-1), lpt1 (-1), cmos/realtime clock (-1), PS/2 (-1), USB (-1), numeric data processor (-1), IDE0 (-1), IDE1 (-1) => 13 stuks bij elkaar... nog 3 vrij dus :+
door com1, com2, ps/2, lpt1 te disablen kun je maar liefst 4 extra irq's vrij maken :)
geforce (-1); tv kaart (-1); FireWire (-1); geluidskaart (-2); realtek (-1); promise 2 IDE kanalen (-2))

Alles bij elkaar opgeteld is meer bezette irq's dan de 16 mogelijke. Tijd om even wat IRQ's vrij te maken, zodat je Promise controller geen IRQ's afsnoept van je IDE-controllers! De Promise kaart heeft trouwens een eigen bios, en start veel later op dan de bios van het moederbord. Een hanger in de bios kan daardoor niet te wijten zijn aan een foutieve drive aan de Promise controller, maar ligt uitsluitend aan de IRQ-instellingen.

PS: Promise FastTraks (de RAID versie!) kan echter niet overweg met ATAPI-apparatuur. Maar in dit geval gaat dat dus niet op! De Ultra is namelijk géén RAID controller :+

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 20:01:
Als je geen devices aansluit, zie je dan ook in de BIOS boot het Promise Ultra bootscherm met "detecting devices...." ?

btw een promise ultra controller is in principe ALLEEN geschikt voor IDE harddisks dacht ik. Wat probeerde je erop aan te sluiten? Toch niet die zip drive? Een betere keuze is denk is sowieso om aan de Promise je harddisks te hangen. Meestal zijn de Promise controllers nèt ietsie sneller dan onboard IDE.
edit:
Kun je de controller gelijk modden naar een Fasttrack TX2000 en RAID gebruiken als je meerdere identieke HDDs hebt >:)
Ik heb zelf ook een ultra 100 tx2 kaart.. maar volgens mij is modden naar een raid controlleer alleen mogelijk met de oude versie.. ik heb een PDC20268 en zou er best wel een raid controller van willen maken :*)

• yogy
  • Laatst online: 15-03 20:33
Ik heb ook een Ultra 100 TX2 en daar heb ik een tijdje m'n Zip drive en Tape drive aan gehad (en een hd) en dat werkte perfect. Nu heb ik twee hd's eraan. Ff zoeken hoe ik 'm kan flashen >:) .

• koos.d
Ik ben wat aan het proberen geweest met de IRQ instellingen in de bios (onboard sound gedisabeld) en het pci slot heb ik een IRQ nummer gegeven (verschillende nummers geprobeerd), maar ik hou nog steeds het zelfde probleem.

Verwijderd

Kun je misschien een lijstje geven met het aantal vrije irq's (bijvoorbeeld voor dat je de Promis controller aansluit)? De promise controller heeft namelijk 2 IRQ's nodig :+ (1 per actief kanaal)

Hoe heb je je onboard sound gedisabled? In de BIOS? Of hardwarematig met jumpers?
Misschien een ideetje om er tijdelijk je com- & lpt-poorten uit te gooien. Dat kan in de BIOS.
Soundkaarten willen nog wel eens de IRQ's vast houden ondanks ze in de BIOS op disabled staan... :(

[toevoeging]
Welke IRQ heb jij aan dat slot gegeven? Weet je zeker dat het ook om het PCI-slot gaat waar de Promise controller opzit? Vaak is de telvolgorde bij moederbordfabrikanten net ff anders.

Geef svp iets van specs (mbt waar je mee bezig bent)?
[einde toevoeging]

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 10:56 . Reden: toevoeging ]

• koos.d
Ik heb onboard sound gedisabeld in de bios. Ik heb net de com en ltp poorten gedisabled, maar nog steeds het zelfde probleem. Ik heb even in de handleiding van het moederbord gekeken daar staat het volgende:

IRQ0: System Timer
IRQ1: Keyboard Controller
IRQ2: Programmable Interrupt
IRQ3*: COM2
IRQ4*: COM1
IRQ5*: Sound Card (Sometimes LTP2)
IRQ6: Floppy Disk Controller
IRQ7*: LTP1
IRQ8: System CMOS/Real Time Clock
IRQ9*: ACPI Mode when used
IRQ10*: IRQ Holder for PCI Steering
IRQ11*: IRQ Holder for PCI Steering
IRQ12*: PS/2 Compatible Mouse Port
IRQ13: Numeric Data Processor
IRQ14*: Primary IDE Channel
IRQ15*: Secondary IDE Channel

* These IRQs are usally available for PCI devices

De Promise Controller zit in PCI slot 5

M'n specs:
Asus P4PE
P4 2533Mhz Northwood
Kingston DDR333 512MB
Leadtek G4 TI4400 MyVIVO
Pinnacle PCTV
Creative Soundblaster Live 5.1

Verwijderd

Welke IRQ bezet je Pinnacle PCTV? En welke worden bezet door de Creative Soundblaster Live en de LeadTek?

Die staan namelijk niet in je IRQ lijstje!

Of heb je in dat lijstje dezelfde opsomming staan als die ik gebruikt heb om aan te geven dat er iets mis is met t aantal apparaten dat jij in je systeem probeert te zetten?

Heel vaak is het zo dat ondanks je PC zoveel PCI/ISA sloten heeft, je ze niet allemaal kunt gebruiken doordat sommige kaarten meer dan 1 IRQ gebruiken, en omdat er relatief maar heel weinig IRQ's beschikbaar zijn naast de IRQ's die zowiezo al ingenomen worden (zie IRQ-lijst). Toch lijken veel mensen te denken dat een PC oneindig veel resources heeft, en daardoor oneindig uitbreidbaar is. Als je de boel echt flink wil uitbreiden, ben je toch meer aangewezen op SCSI, USB en Firewire (etc.).

Gooi er eens wat IRQ-verbruikers uit, en probeer t dan eens met je Promise kaart. (Denk hierbij eens aan de COM en LPT-poorten => levert maar liefst 3 beschikbare IRQ's!)

[edit]
over t handleiding verhaaltje heen gelezen! Sorry, maar die lijst ken ik al... Ik moet kunnen zien hoe je systeem op dit moment de IRQ's heeft verdeeld. (Configuratiescherm in Windows geeft daar ook informatie over)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 16:28 . Reden: ff apeldoorn bellen.... ]

• koos.d
Ik heb het volgende in het configuratie scherm gevonden:

IRQ00: System Timer
IRQ01: Toetsenbord
IRQ03: COM2
IRQ04: COM1
IRQ06: Floppydrive Controller
IRQ08: CMOS/Realtime Clock
IRQ12: Muis
IRQ13: Numeric Data Processor
IRQ14: Primary IDE Channel
IRQ15: Secondary IDE Channel
IRQ16: Leadtek GF4
IRQ16: Intel 82801DB/DBM USB Universal Host Controller
IRQ18: Intel 82801DB/DBM USB Universal Host Controller
IRQ19: Intel 82801DB/DBM USB Universal Host Controller
IRQ20: Netwerkkaart (onboard)
IRQ20: Creative geluidskaart
IRQ21: Promise Controller Ultra100 TX2
IRQ22: Pinnacle PCTV
IRQ22: Microsoft ACPI-Compliant System
IRQ23: Intel 82801DB/DBM USB 2.0 Enhanced Host Controller

[ Voor 0% gewijzigd door koos.d op 26-10-2002 16:58 . Reden: typfout ]

Verwijderd

Sommige mensen blaten kennelijk nog steeds voordat ze iets 100% zeker weten ... ook hier heb ik een tijdje de Promise Ultra 100 TX2 gebruikt voor de zip drive en ik mag toch wel zeggen dat deze uitstekend overweg kan met ATAPI apparatuur.

Om op je probleem terug te komen, waarschijnlijk probeert je comp te booten als je de losse controller erin stopt.

Overigens NT5(.1) bepaalt zelf wel (mits door gebruiker ACPI uitgeschakeld) hoe de z'n app indeeld dus die IRQ lijst en bios etc kun je weglaten.

Ow ja ... wil je je boot schijf aan je controller hangen :? begin dan maar vast aan een nieuwe windows installatie. Het gebruiken van een andere controller als de onboard voor het booten kan alleen bij de install van windows NT (alle versies) worden opgegeven.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 17:09 . Reden: verhaal verduidelijking ]

• koos.d
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:08:
Ow ja ... wil je je boot schijf aan je controller hangen :? begin dan maar vast aan een nieuwe windows installatie. Het gebruiken van een andere controller als de onboard voor het booten kan alleen bij de install van windows NT (alle versies) worden opgegeven.
Nee ik wil enkel die zipdrive er aan hangen

Verwijderd

Al hoewel de onboard in het algemeen altijd een hogere boot prioriteit heeft als een losse controller is het mogelijk dat jouw computer toch probeert te booten van de kaart. Een oplossing die al werd gegeven is probeer een ander PCI slot en dan liefst zo laag mogelijk.

• koos.d
Ik heb m'n TV kaart eruit gehaald (die zat in PCI slot 1) en ik heb toen de Promise Controller in PCI slot 1 gedaan en de tv kaart eruit gelaten. Maar nog steeds het zelfde probleem.

Verwijderd

Hmmmz... wat een gelul over PCI sloten... Zoals Mad_Max al zei: Wel blaten maar niet weten waar de klepel zit...

Je kunt uitsluitend van de Promise kaart booten als je hebt ingesteld dat je van SCSI wilt booten, ofwel als je de interne IDE controllers hebt uitgeschakeld!

FF terug naar t probleem.
Wat voor OS is dat? 2000 of XP ofzo? (heb ik weer gemist ergens geloof ik :) )

Ik mis je FireWire controller in t IRQ-lijstje... heb je die er uit gegooid?
Daarnaast zie ik dat je Promise er gewoon tussen staat...
Heb je een zip-disk in die drive als je die aan de promise controller hebt zitten?
(haal die er evt uit... of stop m dr in bij afwezigheid)
Heb je andere kabels geprobeerd (aan de promise kaart) of zijn t de originele kabels?

Verwijderd

Als je het hebt over 'laag' is dat bij de PCI slot hantering het hoogste nummer en vica versa. De PCI slot nummering wordt (ja het is heel logisch ;)) ook gehanteerd bij het zoeken naar controllers.

Ik zelf heb momenteel de Promise kaart op een Intel server board zitten en daar kan ik de schijven 'zien' wat betreft boot order. Je kunt bij een bootorder ook instellen of je van removable devices wilt kunnen booten. Het zit hem iig dat die probeert te booten van de Promise kaart. Kijk in de bios bij je boot order.
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:41:

[...]

Daarnaast zie ik dat je Promise er gewoon tussen staat...
Heb je een zip-disk in die drive als je die aan de promise controller hebt zitten?
(haal die er evt uit... of stop m dr in bij afwezigheid)
Heb je andere kabels geprobeerd (aan de promise kaart) of zijn t de originele kabels?
Als additie op mijn bovenstaande in deze post .. is trouwens een schijf in drive ook nog een goeie. Dat zou het duiveltje kunnen zijn die het ding laat hangen. Wat betreft kabels dat is geen probleem ... een zip drive werkt prima op een Ultra kabel, ach ja als je eens wat probeert leer je nog eens wat >:) :P

• koos.d
Het OS is Windows XP. Het Promise kaartje zit wel gewoon in het systeem, maar als ik dus de zipdrive aansluit dan boot hij niet. Daarom staat hij denk ik in het Windows IRQ lijstje. De Zipdrive is helemaal leeg

Toevoeging: Ik gebruik de bijgeleverde kabel

[ Voor 0% gewijzigd door koos.d op 26-10-2002 17:47 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Aangezien windows je promise kaart ziet als een controller (of beter gezegd als "SCSI controller" maar dat terzijde) dus hardware moet die altijd een IRQ hebben. Anders is die kapot ;)

Verwijderd

Is die ZIPdrive eigenlijk wel jofel?
Het ligt niet aan de Promise kaart, die wordt pas als bootable benaderd wanneer de Promise BIOS benaderd wordt. Kun je die drive ff testen op je normale IDE controller?

PS: ook ff proberen hoe t booten verloopt met een zipdisk in die drive... :+

Wat de kabeltjes betreft, ik bedoelde eigenlijk niet een verschil tussen een UDMA66/100 kabel en een gewone IDE kabel, maar of de kabel wel in orde is, geen kabel breuken ofzo! (Thanx MadMax... hij hoort idd op een UDMA kabel te werken)

• koos.d
de zipdrive is nieuw dus ik denk niet dat ie kapot is. Ik heb hem net even op een andere kabel aangesloten, maar ik hou het zelfde probleem. Als ik deze kaart omwissel voor een andere ide controller hou ik dan het zelfde probleem?

Verwijderd

Ok heb het ook maar ff geprobeerd en mijn ZIP wil ook werken als ik hem aan de controller hang. Is het niet iets dat je hem eerst zonder er iets aan te hangen moet installen in windows. Dat kan ik me herinneren uit het boekje, dat ik zo snel niet kan vinden.

Ow ja nog iets ik weet niet of ik de enige ben maar die kabel die er bij mij bijzat daar kon ik zo 1 van de connecters vanafpakken :P Niet echt toppie kabeltje (zal wel pecht zijn maar ok...)

Verwijderd

pak dan eens een andere kabel! :+

Verwijderd

Codey schreef op 26 oktober 2002 @ 18:38:
de zipdrive is nieuw dus ik denk niet dat ie kapot is. Ik heb hem net even op een andere kabel aangesloten, maar ik hou het zelfde probleem. Als ik deze kaart omwissel voor een andere ide controller hou ik dan het zelfde probleem?
svp graag ff proberen op de onboard IDE controller ipv op de Promise.

• koos.d
Ik heb hem nu aan de onboard controller hangen en de zip werkt perfect, dus het probleem ligt toch bij de promise controller

Toevoeging (paar minuten later): ik heb nu m'n 2e harddisk aan de promise controller hangen, windows boot gewoon en m'n partities zijn zichtbaar in windows :)

Toch raar dat de controller niet met de zipdrive wil werken

[ Voor 0% gewijzigd door koos.d op 26-10-2002 19:55 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

weet je zeker dat je de ultra hebt...? Niet een half gemodde ultra ofzo?

Verwijderd

Zet die ZIP-drive eens met dezelfde kabel aan de Promise controller (de kabel waarmeer je m op je mobo hebt uitgetest!)

• koos.d
ja dat weet ik zeker. Ik laat het voorlopig zoals ik het nu heb aangesloten, want alles werkt prima zo :)

Bedankt voor je hulp!!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-03 20:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien zeg ik wel iets heel doms maar staat de master/slave jumper wel goed?

iRacing Profiel

Verwijderd

Wimo. schreef op 26 oktober 2002 @ 00:15:
[...]

Ik heb zelf ook een ultra 100 tx2 kaart.. maar volgens mij is modden naar een raid controlleer alleen mogelijk met de oude versie.. ik heb een PDC20268 en zou er best wel een raid controller van willen maken :*)
Ik heb zelf ook een Ultra100-TX2 (met 20268) gemod naar een Fasttrack TX2000 >:)

kan dus zeker wel, zelfs zonder solderen! Je moet dan wel een rev.01 chip hebben op je ultra. Kun je checken met b.v. sisoft Sandra. Zie ook mijn topic [rml][ RAID]Promise Ultra100-TX2 gehacked naar ATA133 RAID[/rml]

• koos.d
Gohan-san schreef op 27 oktober 2002 @ 01:42:
misschien zeg ik wel iets heel doms maar staat de master/slave jumper wel goed?
ja die stond zeker weten goed :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 08:42:
[...]

Ik heb zelf ook een Ultra100-TX2 (met 20268) gemod naar een Fasttrack TX2000 >:)

kan dus zeker wel, zelfs zonder solderen! Je moet dan wel een rev.01 chip hebben op je ultra. Kun je checken met b.v. sisoft Sandra. Zie ook mijn topic [rml][ RAID]Promise Ultra100-TX2 gehacked naar ATA133 RAID[/rml]
Hmmm een TX2 naar Fasttrack TX2000 :9 ... toch maar eens even kijken of ik dat mijn Promise kaart ook kan (is wel een van de eerste uitgebrachte kaartjes). Kan ik mijn 2 x IBM 120 GXP schijfjes in raid zetten :)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 08:42:
[...]

Het is ondertussen gelukt })

Verwijderd

*smile* Kun je m nu ook nog als Ultra gebruiken? :+

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 13:02:
*smile* Kun je m nu ook nog als Ultra gebruiken? :+
Kweenie.. ik had die kaart hier toch nog liggen dus ik dacht.. what the hell :)

maaruh.. hij lijkt perfect te werken.. nu nog een 2e hd en dan hoppa _/-\o_

• yogy
  • Laatst online: 15-03 20:33
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 19:14:
Ok heb het ook maar ff geprobeerd en mijn ZIP wil ook werken als ik hem aan de controller hang. Is het niet iets dat je hem eerst zonder er iets aan te hangen moet installen in windows. Dat kan ik me herinneren uit het boekje, dat ik zo snel niet kan vinden.

Ow ja nog iets ik weet niet of ik de enige ben maar die kabel die er bij mij bijzat daar kon ik zo 1 van de connecters vanafpakken :P Niet echt toppie kabeltje (zal wel pecht zijn maar ok...)
Ik had dit dus ook na de kabel een keer of drie los gehaald te hebben had ik de middelste stekker in m'n handen.

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
tis een beetje een oud topic maar het gaat wel over PRECIES hetzelfde probleem als ik heb.
ik heb dus een promise ultra100 kaartje gekocht voor mijn nieuwe dvd speler.

ik heb alle oplossingen die hier worden gegeven al geprobeerd maar niets schijnt te werken.

op de vraag van kan een cdrom speler op de controller worden aangesloten antwoord de FAQ's van Promise dit:

Cause: ATAPI, CD-ROM, Removable Devices, DOS, Windows NT, PnP

Solution: Removable media devices can only work on the Ultra100 in PnP OSs (like Win9x). In an OS like DOS/WinNT, that is not PnP, the removable media drivers cannot see our card because it doesn’t use standard resources. In a PnP OS, the Ultra100 drivers must be loaded before the device will be seen.

nou ik draai windows 2000 dan moet dat toch kunnen of is 2000 geen pnp :?
(stomme vraag misschien)

maar goed als ik de dvd speler afkoppel en de controller erin laat zitten start de pc netjes op maar zodra ik de dvd weer aansluit op de controller dan blijft de pc hangen op het moment dat ie windows 2000 wil gaat opstarten...hij loopt dus wel door alle andere zooi zoals mijn scsi detectie e.d.
alles werkt perfect totdat ik de dvd weer aansluit :'( boehoe :'(

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
mijn irq lijstje
een hoop op 9 maar het heeft altij dzo gewerkt
nieuwe controller werkt op zich goed met hd's maar niet met dvd...!!!

IRQ Number Device
1 Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
3 Built-in Infrared Device
4 Communications Port (COM2)
6 Standard floppy disk controller
8 System CMOS/real time clock
9 Microsoft ACPI-Compliant System
9 NVIDIA GeForce DDR
9 Adaptec SCSI Card 29160N - Ultra160 SCSI
9 Creative SB Live! Value
9 WinXP Promise Ultra100 TX2 (tm) IDE Controller
9 3Com EtherLink 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
9 Intel(R) 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2442
9 Intel(R) 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2444
10 Intel(R) 82801BA/BAM SMBus Controller - 2443
12 Motherboard resources
13 Numeric data processor
14 Primary IDE Channel
15 Secondary IDE Channel

Verwijderd

Welke Promise heb je precies?

Beetje veel daar op die irq 9 idd... Terwijl je 2, 5, 7 en 11 nog hartstikke vrij hebt...
Heb je bij die nieuwe dvd ook de UDMA mode aangezet? Dat wil nog wel eens de oorzaak zijn van t niet werken van nieuwe dvd-spelerkes :X

Verwijderd

Ik heb in principe hetzelfde probleem geloof ik...
Ik heb alleen een Q-tec kaartje en gewoon een hd eraan hangen. Maar bij mij blijft ie dus ook hangen voor het booten van windows..
IRQ op NA en het werkt goed, alleen ziet ie dan geen hd's (eigenlijk ook wel logisch omdat ie geen irq heeft).
Iemand een id?
Alle andere in bios handmatig ingestelde irq's (3-15) blijft ie nog steeds hangen.

Ik ben er nu wel achter dat ik OF mijn ide kaartje kan gebruiken OF mijn onboard ide poorten.. maarja das geen optie... ik heb 4 harde schijven en 2 cdrom spelers dus dat past nooit...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 02:51 ]

Pagina: 1