ondertitel weghalen

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:13
Hallo allemaal,

Ik heb een film in mpeg formaat maar er staat Japanse ondertiteling in de film (dus niet in een zwarte balk eronder). Is er een manier om dat weg te halen?

Verwijderd

nope

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

Flotter

Pelipper!

De onderkant weghalen (maar dan mis je 'n heel stuk beeld...)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Hoe zie je dat dan voor je? Het lijkt me logisch dat er geen programma's zijn die kunnen 'raden' wat voor beeld er op de plaats van die letters stond.

Natuurlijk kan je het wel 'weghalen', maar dan zie je de letters nog steeds in het wit :).

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Wat dacht je van frame voor frame in Premiere gaat zitten editen?? :) :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bel de maatschappij die de film gereleased heeft.
Zij hebben speciale tooltjes om de ondertiteling uit Divxjes en andere codecs te halen.
Een mailtje naar info@maatschappij.com is voldoende.
Je hoeft alleen maar de film titel en NAW gegevens in te vullen :)

GRtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Niet al te lang geleden hebben de filmmaatschappijen na jarenlange discussie een nieuw standaard opslag-formaat voor digitale films bedacht, waarbij je de ondertiteling zelf kunt kiezen (uit de talen die ze bij de betreffende film hebben opgeslagen; er wordt vaak per regio een aparte versie uitgebracht).
Ook is het mogelijk, de ondertiteling uit te schakelen.

Dit unieke formaat heet "DVD", en films die aan die standaard voldoen kun je tegenwoordig al overal krijgen. :+

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er zijn mensen die hebben een hack gevonden voor dat nieuwe medium (hardware schijnt nogal duur te zijn).
Via deze hack kun je die standaard omzetten naar een andere standaard.
Deze is dan van een iets slechtere kwaliteit en heeft ook die mogelijkheid van subtitles niet.
Echter op de hack is weer een andere hack bedacht, zodat het nu weer *WEL* gaat werken.
Kijk ff op http://astalavista.box.sk (illi link, wees snel!) en zoek op "subtitle AND remove" et voila :)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• miles
Misschien hoopte ik wel dat het mogelijk was de film op een of andere manier weer terug te decoder, de ondertitel files eruit te halen en dan de boel weer samen te voegen.

Sorry hoor, maar door al die (vrijwel) onbegrenste mogelijkheden van bv virtual dub ga je wel eens aan het onmogelijke denken ;(

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je point begrijp ik wel.
Heb wel eens gehoord dat een eigen gecodeerd filmpje waar oogjes gedigitized zijn, dat je dat weer kon weghalen.
Echter daar is de info dus meegecodeerd.
De films zjin vaak of screeners of gewoon van bios-tape af.
Anyway op het moment dat íe dat opneemt zit de info er al niet meer in.

No offence (maar ik heb wel weer heerlijk gelachen :) ).

GRtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• miles
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> (maar ik heb wel weer heerlijk gelachen :) ).

GRtZ
Koffie[/quote]Ook belangrijk ;)
Pagina: 1