Ik heb Win2K server draaien en wil deze gebruiken voor terminal services. Ik heb de ip-adressen ingesteld en terminal services geinstalleerd op een client met windows ME, alleen krijg ik nu steeds de melding dat de server bezet is. In netwerkomgeving zien ze elkaar wel, en internet werkt ook op de client. Weet iemand waar dit in kan zitten en hoe dit op te lossen is?
Als je clients wil gebruiken voor je terminal server moet je beetje geld geven aan microsoft vrees ik. Je kan enkel admins gebruik laten maken van deze server zonder geld te geven aan allerlei licentie's.
Misschien is dat het probleem ?
Misschien is dat het probleem ?
hmz, daar zijn workarounds voor 
Je kan zelf gewoon de rechten aanpassen dat je als gewone gebruiker mag inloggen. Kwestie van rechten aanpassen op het RDP-protocol. Enige waar je dan nog mee zit is dat je je maar kunt aanmelden met twee personen
Je kan zelf gewoon de rechten aanpassen dat je als gewone gebruiker mag inloggen. Kwestie van rechten aanpassen op het RDP-protocol. Enige waar je dan nog mee zit is dat je je maar kunt aanmelden met twee personen
Ik kan nog geen eens een username en password invoeren. Als ik de software voor het inloggen opstart en op connect klik krijg ik de melding dat alles bezet is
michien niet genoeg vebindingen aangemaakt ?
A wise man's life is based around fuck you
ik heb de nieuwe versie gedownload en als ik op connect klik krijg ik de melding dat remote connections niet enabled is of dat de server te druk is. Ik lees helemaal niets over het enablen van rc in me handleiding....weet iemand hoe dat zit?
Verwijderd
Zeer vreemd, als je terminal server installeerd voor alleen administrative doeleinde is het een kwestie van vinkje zetten, (uiteraard installe op een static ip DUH tis een server) en dan 2 diskketes fixe met de client en dan moet het gewoon werken. Meteen zonder gelazer. Misschien ff met een crosslinkie proberen, en anders je ip adressen ff checke. B.v. voor de test de ene 192.168.0.1 en de anders 0.2 Kijken of het dan wel werkt.
SUCCES
SUCCES
dat zijn dus ook de ip's die ik gebruik. 01 op server, 02 op client. Waar zet jij je vinkje dan? ik moest op een link klikken die me een stomme klok in me scherm bracht en in de tussentijd een pizza pakken. heel mooi allemaal, alleen resultaat was 0. Ik heb al op verschillende sites gezocht naar dit probleem alleen kreeg ik enkel sites die me wel ff een cursus wilden geven. Nu wil ik best een cursus gaan doen, alleen jammer dat ik op het moment net ff geen 1500 euro in me zak heb.
Ik laat het voor vandaag hierbij, me internet ligt er nu ook uit dus ben in staat om het raam open te doen en de bak bij de buren in de tuin te smijten. Morgen hoop ik alles opnieuw te installeren dus zal dan met een overzicht komen wat ik allemaal precies gedaan heb. Misschien kan iemand me dan vertellen wat er mis is gegaan of wat ik ben vergeten. Iig thx 2 iedereen voor alle moeite.
Er is ooit nog iemand geweest met hetzelfde probleem, maar deze topic is toen gesloten omwille van beetje flame etc
Zie hier
Als je op google zoekt in de newsgroups zijn er blijkbaar nog mensen met hetzelfde probleem, en de oplossing van een totale reiinstall kwam meermaals voor. Laat ons weten wat je stap voor stap hebt gedaan (kunnen we zien wat je _niet_ of _teveel_ hebt gedaan)
Zie hier
Als je op google zoekt in de newsgroups zijn er blijkbaar nog mensen met hetzelfde probleem, en de oplossing van een totale reiinstall kwam meermaals voor. Laat ons weten wat je stap voor stap hebt gedaan (kunnen we zien wat je _niet_ of _teveel_ hebt gedaan)
als je bedoeld dat er 4 verbindingen (connecties) tegelijk naar een server kunnen lopen, dan zou ik toch maar beginnen met dat eens wat te verhogen, er lopen meestal wel meerdere tegelijkertijd, 4 verbindingen heb je zo vol...Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 00:12:
verbindingen genoeg....er kunnen 4 clients inloggen tegelijkertijd
oja, der is ook een edit knopje..
You don't need eyes to see, you need vision
Basis dingen:
1). Draait je "Terminal Services" service?
2). Wordt er wel geluisterd op poort 3389? (in een cmd.exe "netstat -an | findstr 3389")
1). Draait je "Terminal Services" service?
2). Wordt er wel geluisterd op poort 3389? (in een cmd.exe "netstat -an | findstr 3389")
Dit is het hele installatieproces:
Nieuwe installatie naast Windows ME
Partitie van installatie FAT32 gelaten
Licensing mode per server, 50 connections
geinstalleerde onderdelen:
Rekenmachine
Klembordviewer
Paint
Wordpad
Freecell
Mijnenveger
Pinball
Patience
CD-speler
Mediaplayer
Geluidsrecorder
Volumeregeling
Indexing service
Internet Information Services
Management and Monitoring tools
Networking Services
Other Network File and Print Services
Remote Installation Services
Script Debugger
Terminal Services
Terminal Services licensing
Remote administration mode
Voor beide NIC's zijn deze protocols en services geinstalleerd:
Client for Microsoft Networks
File and Printer Sharing for Microsoft Networks
NetBEUI
NWLink NetBIOS
NWLink IPX/SPX/NetBIOS Compatible Transport Protocol
Internet Protocol (TCP/IP)
Domein Workgroup aangemaakt
De NIC voor me netwerk heeft
192.168.0.1 als IP
255.255.255.0 als subnet mask
De NIC voor Chello heeft internet sharing enabled
Moet er op de server of de client geluisterd worden op die poort?
Nieuwe installatie naast Windows ME
Partitie van installatie FAT32 gelaten
Licensing mode per server, 50 connections
geinstalleerde onderdelen:
Rekenmachine
Klembordviewer
Paint
Wordpad
Freecell
Mijnenveger
Pinball
Patience
CD-speler
Mediaplayer
Geluidsrecorder
Volumeregeling
Indexing service
Internet Information Services
Management and Monitoring tools
Networking Services
Other Network File and Print Services
Remote Installation Services
Script Debugger
Terminal Services
Terminal Services licensing
Remote administration mode
Voor beide NIC's zijn deze protocols en services geinstalleerd:
Client for Microsoft Networks
File and Printer Sharing for Microsoft Networks
NetBEUI
NWLink NetBIOS
NWLink IPX/SPX/NetBIOS Compatible Transport Protocol
Internet Protocol (TCP/IP)
Domein Workgroup aangemaakt
De NIC voor me netwerk heeft
192.168.0.1 als IP
255.255.255.0 als subnet mask
De NIC voor Chello heeft internet sharing enabled
Moet er op de server of de client geluisterd worden op die poort?
server natuurlijkMoet er op de server of de client geluisterd worden op die poort?
You don't need eyes to see, you need vision
turntable_junkie:
ZOu je iets meer van de edit
functie gebruik willen maken als je iets aanvullends hebt te melden?
Dit komt een beetje postfl00derig over zo, en kan ook als kicken worden opgevat als je niet voorzichtiger bent.
Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done
En remote admin mode is precies dat: remote ADMIN mode.
ZOu je iets meer van de edit
Dit komt een beetje postfl00derig over zo, en kan ook als kicken worden opgevat als je niet voorzichtiger bent.
Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done
En remote admin mode is precies dat: remote ADMIN mode.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
en wat voor melding krijg je?Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 14:42:
mmmmz ik kan nu alleen inloggen onder administrator. als ik een user aanmaak staat remote control aan alleen kan ik niet op een client inloggen. Iemand een idee hoe dat in te stellen is?
'user is not permitted to logon interactively' of 'het lokale beveiligingsbeleid staat u niet to om interactief aan te melden' ?
Zwelgje: "You do not have access to logon to this session." is de preciese melding.
En BackSlash: mijn excuus....ben nog nie zo lang op GoT.....zal er op letten
En ja dat is precies remote admin mode.......Schiet me nu pas te binnen dat dat de oorzaak zou kunnen zijn van het niet kunnen inloggen als user.....weet je ook waar je dit kan veranderen?
En ja dat is precies remote admin mode.......Schiet me nu pas te binnen dat dat de oorzaak zou kunnen zijn van het niet kunnen inloggen als user.....weet je ook waar je dit kan veranderen?
je kan hem wel in application mode zetten, maar houd er dan rekening mee dat je je binnen 90 dagen een 'terminal server licensing server' moet installern (zit in w2k overigens) en dat je die server MOET activeren via het internet, en je moet dan ook client licenses aanschaffen via het internet (en wederom activeren)Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 15:04:
Zwelgje: "You do not have access to logon to this session." is de preciese melding.
in software>windows components, dan terminal server, kun je kiezen wat je wilt (application mode of remote administration)
in je domain controller security policy moet je bij 'security options' wel even aangeven dat iedereen het recht heeft om 'log on locally' te mogen, anders mag je je niet aanmelden middels terminal services op die server...
daar doe ik op dit moment geen uitlatingen overVerwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 15:29:
dat zal toch wel te omzeilen zijn? en meestal formatteer ik me systeem toch binnen 3 maanden
als je inderdaad elke 3 maanden formateerd is er niks aan het handje
hehheehe wel op icq of MSN?
Wat gebeurt er eigenlijk als je je licenses niet koopt? stopt de service dan ofzo? of wordt dan je hele win2k onbruikbaar? Belt Bill Gates je op?
Wat gebeurt er eigenlijk als je je licenses niet koopt? stopt de service dan ofzo? of wordt dan je hele win2k onbruikbaar? Belt Bill Gates je op?
Gebruik
om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.
Schoprichtlijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
minimaal 24h dus
Check jouw mail ook eens voor dit:
Schoprichtlijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
minimaal 24h dus
Check jouw mail ook eens voor dit:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/policy#copyrightVerwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 15:45:
hehheehe wel op icq of MSN?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()