[win2k] ntfs en formateren

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:37

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb gegoogled als een gek, de brakke search van dit doorgespit, maar geen oplossing, of mogelijke oplossing gevonden. De oplossingen die ik gevonden heb, zijn allemaal voor fat32.

Het probleem: een vriend van mij heeft een nieuwe pc gekregen van zijn vader (van een klant oid) waar windows 2000 op staat. Het probleem is dat windows 2000 beveiligd is met een wachtwoord en niemand weet meer wat het wachtwoord is. Nu zei ik tegen hem, nou geen probleem toch, je formateerd de hele troep en klaar ben je. Nou dat wilde hij liever niet, dus heb ik geprobeerd om de files C:\winnt\system32\config\sam en C:\winnt\repair\sam te verwijderen, maar aangezien de hdd NTFS geformateerd is, kon ik niet via DOS in de schijf komen.
Weet iemand een manier om of, het wachtwoord te verwijderen in deze NTFS schijf?
De laatste oplossing dat ik weet is om er bv XP op te zetten en de schijf te laten formateren door de XP cd. Andere oplossingen? Ideëen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wellicht heb je hier wat aan: NTFSDOS. Hiermee kun je in ieder geval belangrijke bestanden backuppen, of de directories verwijderen. Gevonden door te zoeken naar 'ntfs dos' in Windows Operated Systems :).
Ik heb bijvoorbeeld dit topic gevonden: NTFS lezen onder 'dos'

We kunnen je niet helpen om het wachtwoord te hacken (geen idee of dat uberhaupt mogelijk is), omdat we:
A:) niet weten of jij goede bedoelingen hebben
B:) iedereen mee kan lezen ;).

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

het was onder windows NT wel degelijk mogelijk om met een linux bootflop het administrator wachtwoord te veranderen. Ik kan met indenken dat het met een nieuwe versie ook mogelijk is om een windows 2000-account van een nieuw wachtwoord te voorzien.

Suc6

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:37

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Compubiter schreef op 25 oktober 2002 @ 19:18:
Wellicht heb je hier wat aan: NTFSDOS. Hiermee kun je in ieder geval belangrijke bestanden backuppen, of de directories verwijderen. Gevonden door te zoeken naar 'ntfs dos' in Windows Operated Systems :).
Ik heb bijvoorbeeld dit topic gevonden: NTFS lezen onder 'dos'

We kunnen je niet helpen om het wachtwoord te hacken (geen idee of dat uberhaupt mogelijk is), omdat we:
A:) niet weten of jij goede bedoelingen hebben
B:) iedereen mee kan lezen ;).
Heeee, bedankt! Zoiets zocht ik dus. Nou ik heb mij rot gezocht omdat ik het niet durfde te vragen hier!
En nu kijken op dat NTFSDOS.exe ook werkelijk werkt.

Dat van de adminpass wijzigen met een linux flop daar had ik ook al van gehoord en ook geprobeerd, maar niet gelukt.
Ach, in het ergste geval is hij alle bestanden en programma's (die niet eens van hem zijn, dus wat hij er mee moet) kwijt en staat win XP erop. Het is een P3 geloof ik... 900, oid.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die files mag je niet wissen, dan boot je OS niet meer.

Gebruik die Linux diskette die al eerder aangehaald is.