Toon posts:

DHCP maken onder WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je een DHCP server maken onder WinXP?
Morgen hebben we een LAN en ik d8 dat een DHCP server dan wel een goed id was dan is iedereen tenminste niet lang bezig met instellen enzo.
T`ìs misschien wel een n00b vraag maar ik heb gezocht en kon namelijk niks vinden.
De machine waar die DHCP opkomt draait XP professional en word ook gebruikt voor spellen (neemt DHCP ook snelheid van je pc?)

Verwijderd

geef de netwerkkaart die in de XPprof. computer een: Ip adress:
192.168.0.1
255.255.255.0

Dan de rest van de computers gewoon automatisch ip-adress laten toewijzen..

P.s. ik neem aan dat je een hub hebt.

en klaar is kees

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik m`n IP vast zet en de anderen automatische dan krijgen ze de opvolgende ip adressen ? (192.168.0.2,192.168.0.3 enzv.)
Op een vorig LAN ging dit allemaal via een Domein+DHCP.
Ik heb een Switch maar da`s kwa instelling hetzelfde ??

Verwijderd

switch maakt niet uit. heb ik ook
ze krijgen een ip in de range van 192.168.0.x

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus dit is dus gewoon een DHCP ? wist niet dat het zo makkelijk was :P iig bedankt

Verwijderd

draai voor de zekerheid even netwerk wizard

Verwijderd

Werkt dit echt zo?

Ik heb het nooit geprobeerd maar het zou me zeer verbazen!! Laat het nog even weten zou ik zeggen!

Zelf gebruik ik winroute om te routeren (duh) maar ook als DHCP.. suk7 ermee!

Verwijderd

Topicstarter
LoL het is gewoon een dialoog :) maar die Netwerk wizard als je die op: Deze computer maakt deel uit van een netwerk zonder Inet aansluiting word je pc automagisch een DHCP server ?

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij zit er standaard in Windows XP geen DHCP server ingebakken. Ken er in de Netwerk eigenschappen in iedergeval niets van vinden.

Verwijderd

het draait toch echt bij mij..

Heb trouwens ook internet gedeelt alles werkt prima :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Zogauw je Internet Sharing inschakelt gaat je pc inderdaad automatisch als simplele DHCP server fungeren.

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:24
Als je gewoon geen DHCP server neerzet, maar wel elke PC laat zoeken naar een DHCP server krijgen ze allemaal een IP uit de 169.x.x.x range, met het goeie subnet. Werkt ook ;) tis niet netjes, maar het werkt wel :P

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Wolfensteijn schreef op 26 oktober 2002 @ 11:29:
Als je gewoon geen DHCP server neerzet, maar wel elke PC laat zoeken naar een DHCP server krijgen ze allemaal een IP uit de 169.x.x.x range, met het goeie subnet. Werkt ook ;) tis niet netjes, maar het werkt wel :P
Als je windows xp hebt ja :) als je 98 ofzo hebt ben je gewoon de lul.
Als ik een beetje ga brouwsen op dhcp server bij www.download.com staan er al een paar kleine tussen van 1 mb. kan het ook nooit veel resources trekken, en veel bijzondere functies zal je toch niet nodig hebben.

En dan nog een kleine tip : als je een lan gaat geven van 20 man, en er zitten allemaal van die kiddos bij die thuis internet gedeelt hebben ( en dus een dhcp hebben draaien zonder dat ze het weten ) kun je er de donder op zeggen dat het een keer mis gaat. krijg je allemaal vage adressen enzo, mensen kunne niet meer op het netwerk als ze rebooten ed. dan kan je gewoon beter de boel statisch instellen.
Pagina: 1