Toon posts:

Glas en waterkoeling ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Vraagje van een nOOb in waterkoelen kan je glazen laboratoria spul gebruiken :? ,ik kan aan een leuke waterkoeler komen :9~ en wil die in gaan bouwen in mijn toekomstige setje.....vandaar..... :P

_/-\o_ Clio

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

besthoor...

alleen: die laboratorium zooi is volgens mij niet echt hoog vermogen...
ziet er maybe wel leuk uit... enneh, grtz enzo: liever niet...

Electronics development

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ligt eraan waar je het precies voor wilt gebruiken, reservoir of waterblok.
Reservoir kan nog, maar er zijn echt mooiere oplossingen.
En glas is te breekgevoelig IMO :-/

Verwijderd

glas geleid warmte heel erg slecht, oftewel je kan vanalles er mee doen behalve er een waterjacket van maken

Verwijderd

Als ik me niet vergis zijn die glazen spullen ui laboratoria heel erg dun en dus gevoelig.. 1 keer per ongeluk een stootje tegen je kast zou dat ding al kunnen breken... Ik zou het niet doen.. Beter nu dan maar iets anders, stevigers kopen dan later heel je mobo of heel je pc te vervangen, niet?

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:04
Als je zo een koeler bedoeld zoals ik denk dat je bedoelt, zal dat niet gaan werken omdat je water dan gekoeld zou moeten worden met stromend kraanwater.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 09:38

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 00:50:
Als ik me niet vergis zijn die glazen spullen ui laboratoria heel erg dun en dus gevoelig.. 1 keer per ongeluk een stootje tegen je kast zou dat ding al kunnen breken... Ik zou het niet doen.. Beter nu dan maar iets anders, stevigers kopen dan later heel je mobo of heel je pc te vervangen, niet?
Hier ben ik het mee eens :)

en niet groete plz

Verwijderd

Topicstarter
ik doe mijn voordeel met het advies ... O-)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Epsilon

over het algemeen is het labaratorium spul idd vrij dun, maar ik heb ook met hele dikke dingen gewerkt en stond versteld van de sterkte.

Ik moest ook een oud hok leegruimen met allemaal chemicaliën enzo en daar stonden ook wat labaratorium spullen van glas. Nou, die dingen zijn echt loeihard (het mag ook niet in de glasbak ivm smeltpunt wat VEEL hoger ligt dan normaal glas). Het breekt echt bijna niet meer als het op een bepaalde dikte komt.

Verwijderd

Ja ok, maar je moet dan ook even kijken wat voor een onderdelen hij zou gebruiken ..Dat glas is ook moeilijk vast te zetten he?? Als je iets lichts hebt dan kan je em nog wel in de kast laten rond "zweven".. is het wat zwaarder dan moet je het vast zetten.. of niet

Verwijderd

Ik heb wel eens op een site "JAR" koeling gezien. Hij had gewoon een jam-pot op z'n proc gezet. In de deksel van de pot een in en uitgang voor water. Kan zo fff snel de link niet vinden.....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Epsilon

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 11:30:
Ik heb wel eens op een site "JAR" koeling gezien. Hij had gewoon een jam-pot op z'n proc gezet. In de deksel van de pot een in en uitgang voor water. Kan zo fff snel de link niet vinden.....
ja, en dat is nou dikke bs

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
LOL
heel je CPU onder het water :D

ach, het kan wel.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:20
ik ehb zoveel van da spul gesloopt op me middelbare school
dat wil ik dus niet in me kast >:)
als het materiaal dik is zou je het kunne doen
maar ik zou zoiezo geenglas gebruiken het kan altijd breken..
Pagina: 1