Toon posts:

[Divx rippen] CPU wordt 57 gr C en kast 42

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben voor het eerst een DVD aan het back-uppen. Pc: P4 1.5 GHz / 256 RIMM / 30 GB 7200 rpm / Lite-on DVD 16x.

Hiervoor gebruik ik DVDx 2.0. Natuurlijk 100% CPU-load tijdens encoden, dat op het moment draait.

Mbv speedfan zie ik dat de temp vd CPU oploopt tot 57 graden C. De kasttemp loopt op tot 41 gr C, alhoewel de kast half open staat. Aangezien het encoden nog wel 2.5 uur gaat duren (deel1) maakik me een beetje zorgen.

Liever geen back-up en een gezonde pc dan een back-up en de boel beschadigd/kapot.

Wat raden jullie mij aan, doorgaan of maar beter nu stoppen?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:24
Volgens mij gaat de P4 zelf wel langzamer lopen naarmate de temp stijgt nix aan het handje dus :7
Zou wel even wat doen aan je airflow in je kast :o

Verwijderd

Topicstarter
Tsja hoe? Kast staat open, IDE-kabels zijn moeilijk weg te halen. Ik denk dat die kast-temp ook vlak naast de meter 42 gr C is, bij de hdd enzo kan ik me haast niet voorstellen.

Als ik dit in de toekomst vaker doe maar wat meer fans erbij zeker :)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 19:14:
Tsja hoe? Kast staat open, IDE-kabels zijn moeilijk weg te halen. Ik denk dat die kast-temp ook vlak naast de meter 42 gr C is, bij de hdd enzo kan ik me haast niet voorstellen.

Als ik dit in de toekomst vaker doe maar wat meer fans erbij zeker :)
Weet je zeker dat je fans goed zijn, als je kast openstaat heeft ie ongeveer de temperatuur van je kamer.

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 22:46
Valt nog mee hoor, die van mij word al 65 graden...

iRacing Profiel

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

kast open != aan airflow :(

Een kast open gooien is een deel van de temperatuurs oplossing. Door een airflow te maken met een intaken en een outtake fan kan je de warme lucht verwijderen. In mijn kast heb ik gevoeld dat de hitte die van mijn videokaart en chipset afkwam een grote volume lucht verwarme. In kon dit vergelijken met andere delen in mijn kast. Sinds dien heb ik er iets aan veranderd. Uiteindelijk is het een beetje uit de hand gelopen ... ;) zie sig. (n.b.: heb een hightower en overclockte Geforce en cpu)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Tja dan weet je wat ik altijd heb, ik doe aan distributed computing dus ik heb altijd 100% stressed. proc wordt ook zo'n 56-57 graden met fan op 7v, draait al dik een half jaar zo (1900+@1800mhz 2,1v)

edit: ik heb ook nooit een kachel aan op mijn kamer, daar zorgen mijn 2 pc's wel voor. Voordeel is dat ik geen raampje open hoef te doen omdat we zo'n geintegreerd ventilatiesysteem in huis hebben, nadeel is dat mijn slaapkamer een inhoud heeft van 100 m3 >:) (10x4x2,5)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1