Socket error 10050, WinXP

Pagina: 1
Acties:

• Lios
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik krijg sinds kort de foutmelding Socket error 10050. Ik zit in een thuisnetwerk van 2 computers, waarbij het internet via die andere computer aan mij wordt doorgegeven. Het ging altijd goed, tot een dag of wat terug en ik kan niks verzinnen wat ik verandert heb.

De foutmelding betekent dus 'netwerk down'. Het rare is, ik heb wel internet, kan mail ophalen en versturen en kan bij die andere computer op het netwerk (en hij bij mij). Alleen bij het downloaden van internet geeft ie deze melding.

Netwerkprotocollen en kaart opnieuw installeren heeft niet geholpen.

Heeft iemand enig idee wat dit is? :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je je eventlog nagekeken :? Check eens of daar events staan die hier mee te maken hebben, en kijk ze na op www.eventid.net

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Lios
Ik heb gezocht, maar er staan geen meldingen in het log die er iets mee te maken hebben :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werkt een ping nog (naar het internet, naar je gateway, e.d.)?

Verwijderd

Je kunt op meerdere manieren downloaden van internet. FTP/HTTP/SCP en GNUtella achtige applicaties. Gebeurt het echt met elk protocol of alleen met bv FTP?

• Lios
Ik kan overal naar toe pingen, en de andere computer in het netwerk kan ook naar mij pingen. Het downloaden via FTP lukt wel (bijvoorbeeld via WS_FTP), maar via HTTP niet. Uploaden via FTP gaat ook. Echt heel raar allemaal.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je krijgt een 10050 bij HTTP, maar niet bij ping :?
Welk programma gebruik je dan om te downloaden?

• Lios
Nou, precies :? :) Voor FTP-en gebruik is dus WS_FTP en voor normaal downloaden gewoon de browser. Het gebeuren dat als je op een download link klikt, dat je het standaardwindows schermpje krijgt van waar je het wilt opslaan. Maar dat lukt dus al niet, want dan krijg ik alweer fout 10050 voor mijn kiezen :|

• elevator
  • Niet online

elevator

Kan je eens een screenshotje maken?

Verwijderd

Je maakt toch niet toevallig (met je browser) verbindig via een proxy?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je ook al gescand op virussen? Uit dit topic op Computing.net begrijp ik dat dat wellicht het probleem is: http://www.computing.net/...wwboard/forum/101129.html

Verder kom ik dit bestand tegen: http://supportweb.remedy....sk/3.0/relnotes/321rn.pdf, waarin dit staat:
If you experience the following error: User login failed. Network error occurred while listening for connection from ntserver. Check your network: listening for connection events: Windows socket error 10050 (NTERR 217). you may need to reconfigure and update LAN Workplace and ensure that the most recent winsock.dll version is running. You might also check that the novasync.exe file is present in your LAN Workplace directory.
:)

Verwijderd

To Compubiter: Dan moet je er ook even het 'kopje' er bij zetten:

'LAN WorkPlace 5.0 by Novell'

• Lios
Nou, ik heb geprobeerd internet delen uit te zetten en weer aan... waarna ik helemaal geen internet meer heb. Blijkbaar heeft die internet (win98) computer een probleem, want ik krijg met geen mogelijkheid dat delen weer aan de gang. Ik heb nu de internet kabel rechtstreeks in mijn winxp compie gestoken en nu werkt het bij mij als een zonnetje. Geen error socket 10050 meer.

Maar ja, daarmee is het echte probleem nog niet opgelost, want het is toch wel de bedoeling om alletwee weer internet te krijgen (en het blijft raar dat dit opeens gebeurd is, zonder dat er iets veranderd is). Ik ga in ieder geval eens beginnen met de netwerk troep op die andere opnieuw te installeren.

Allemaal bedankt voor het meedenken, en als jullie nog een oplossing/reden weten waarom ik dat internetdelen niet meer goed krijg, dan hoor ik het graag.

Verwijderd

WSAENETDOWN 10050 Network is down.

A socket operation encountered a dead network. This could indicate a serious failure of the network system (the protocol stack that the WinSock DLL runs over), the network interface, or the local network itself.
Pagina: 1