Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

power led brand minder fel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag einnndelijk mijn bestelde "5mm LED's - Super Bright, Clear Blue" binnen :)

Gelijk aangesloten natuurlijk, alleen de power led brand minder fel dan de hdd led, terwijl het precies dezelfde led's zijn!

Het ligt ook niet aan de led zelf, want ik heb ze omgewisseld, en toen brande nogsteeds de power led minder fel.
Het komt er dus op neer dat de power led minder stroom krijgt van het mobo.
Kan ik hem op een andere manier aansluiten ofzo dat hij toch normaal fel schijnt?

't is trouwes een msi k7t266 pro2, misschien zijn er meer met dit probleem?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Blauwe leds vragen meer stroom dan de groene led die er standaard in zit.
Blauwe led's hebben meestal 4,5v nodig, terwijl je mobo maar 2,0v (ongeveer) geeft. Dan gaan ze idd zwak branden

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
maar de rode led die heb ik ook vervangen door een blauwe.. en die brand perfect!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43

talin

ES-MA

zou het kunnen dat dat standaard is , omdat je power led altijd aan staat dat die zowiezo minder hard brand ( lees andere weerstand ) dan die van je HD omdat die niet altijd brand ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik hem ook rechtstreeks op de voeding aan kunnen sluiten? (met weerstandje)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ja heb ik hier ook met een witte led. Wel altijd een voorschakelweerstandje gebruiken

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
oh, weet je toevallig ook wat voor weerstandje je nodig heb? (scheelt mij een hoop rekenen :) )

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 09:20

daaf258

For Aiur

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 18:25:
oh, weet je toevallig ook wat voor weerstandje je nodig heb? (scheelt mij een hoop rekenen :) )
Euhm ze zeggen 470 Ohm, Ik zelf heb gekozen voor +- 800 Ohm op 12 volt. Branden fel zat. Ze schijnen door tot aan de andere kant van de kamer :o.

- specs - audioscrobbler -

Verwijderd

Topicstarter
haha oke bedankt :) dan weet ik wat ik morge als eerste ff ga kopen!

Verwijderd

Topicstarter
sluit ik dit zo goed aan? net als m'n nieuwe glowfan die ik ook net binnen heb gekregen?

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/s.broerse1/schakeling.jpg

:edit: het moet 800 Ohm zijn

Verwijderd

als je het voor elkaar wilt krijgen dat je fan op 7/12v moet werken door de schakelaar dan heb je het nu idd goed aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
dan zijn mijn 2 jaar electrotechniek dus niet voor niets geweest! :):)
Pagina: 1