Toon posts:

[seti] clients verwijderen uit setiqueue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb door het grote aantal kabelaars op mijn proxy een veel te grote lijst met clients in één queue, en het grootste deel is nogal inactief. is het mogelijk om deze lijst op te schonen, dus clients uit een queue mikken en indien mogelijk zelfs queue's verwijderen?

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 16:31
Manueel:
Inloggen als admin, onderaan links Tools, dan Delete a client ...
Is wel client per client
Automagisch:
In de settings (ook via admin), de parameter "Obsolete clients & pending WUs after" op een bepaald aantal dagen zetten, typisch net iets meer (bv 1 dag) dan het grootste aantal dagen inactiviteit van je actieve users/clients.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thanks

Verwijderd

je kan ze ook mergen

samenvoegen

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 21:53
ik kan maar maximaal 10 clients in mijn setiqueue krijgen hoe kunnen dit er meer worden'??

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

Topicstarter
samenvoegen? ook als ze verschillende hostnames hebben? want dat is het probleem dus... al die casema lui wisselen constant van ip - hoewel ze nooit meer dan 4 verschillende hebben lijkt het

• ColdRain
Een IP wissel kan niet echt de reden zijn voor het aanmaken van telkens een nieuwe client. Hier in Belgie hebben vrijwel alle ADSL gebruikers een om de 36u wisselend IP adres en er zitten er zo 'n paar op de queue hier. Nu, die hebben toch altijd dezelfde client, tenminste SQ zorgt er zelf voor dat de bestaande client hernoemd wordt. Je ziet dan in de SQ log zoiets als:
10:53pm: Q0006 Updating 'H' AddrKey to 212-100-176-23.adsl.easynet.be.3567955.3.3.i386-winnt-cmdline

Verwijderd

Topicstarter
het is wel opvallend dat alleen de casema/wanadoo mensjes het hebben, en zij wisselen van ip en hostname. maar als ik twee clients samenvoeg waarvan ik weet dat het dezelfde zijn, zou dat goed gaan?

• ColdRain
Yep, clients samenvoegen lukt, zolang de Seti user ID maar dezelfde is. En vermits het wisselende clients zijn van dezelfde user, is die ID steeds dezelfde.

Verwijderd

Topicstarter
iedereen heeft dezelfde id, want alle clients zijn leden van cueball hosting... thanks, ik ga het even proberen met wat inactive spul.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 03:04:
iedereen heeft dezelfde id, want alle clients zijn leden van cueball hosting... thanks, ik ga het even proberen met wat inactive spul.
Nadat je dit gedaan hebt, kan je evt (als het om 1 user gaat) ook bij die ene user de functie "consolidate clients" op aan zetten. Dan doet je queue het voortaan automatisch...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1