[telnet] bestand uploaden

Pagina: 1
Acties:

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 11:07
Vanwege technische beperkingen van de universiteit kan je niet vanaf buitenaf ftp'en naar de webserver waar ik een homepage op heb staan. Dus updaten vanaf buitenaf is er niet bij :(. Wat wel kan is telnetten richting die server en dat maakt weer mogelijk dat ik WEL html pages kan uploaden door simpel een pico editor te openen en te knippen en te plakken. Probleem is nu plaatjes. Dit zijn, doh, geen ascii bestandjes wat je ff plakt en knipt. Is er een mogelijkheid om toch nog plaatjes via deze verbinding op de server te krijgen?

Kamer huren

Verwijderd

a) andere poort (dan 21) gebruiken ?
b) webserver -> via webpagina files uploaden

is zowat eerste dat in me opkomt, je kan -dacht ek- ook een SSH FTP server opzetten, hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Als wel kan ssh-en

kan je met putty een tunnel opbouwen naar je server.
Afhankelijk hoe je de tunnel instelt, kan je dan ftp-en naar 127.0.0.1,
en kom je over de ssh verbinding op je server uit

1+1+1 = 1

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je kunt dan even goed (of beter) direct sftp-en

Verwijderd

Het plaatje uucode'n en vervolgens plakken een nieuw bestand (net als een html) vervolgens in de telnet decoden. Hetzelfde principe als mail met aanhangsel. (het is een oer truukje maar werkt perfect)

Damn wat vind ik het toch zonde om zulk soort truukjes voor 0,0 weg te geven.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 03:21:
Het plaatje uucode'n en vervolgens plakken een nieuw bestand (net als een html) vervolgens in de telnet decoden. Hetzelfde principe als mail met aanhangsel. (het is een oer truukje maar werkt perfect)
of je mailt ze naar je zelf, en gebruikt een mailclient ;)
Damn wat vind ik het toch zonde om zulk soort truukjes voor 0,0 weg te geven.
dan moet je niet hier komen ;)

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Wat dacht je van zmodem te gebruiken? :)

Zmodem is een protocol dat vroeger in de BBS-tijd gebruikt werd om files over te sturen. Het werkt ook in een telnet-sessie :)

Je hebt daar een programmatje voor nodig op de server en een client die zmodem kan spreken, dan voer je op de server een download-instructie uit en kies je in je client een file die je wil uploaden en daar gaatie.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

mjah. veel unixes hebben 'sz' en 'rz' toch wel geinstalleerd staan.. Knap idee :)
Pagina: 1