[FreeBSD] 4.6 + XFree86 4.2.0

Pagina: 1
Acties:

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
Ik heb net de User + X package van 4.6-R van CD geinstalleerd. Het eerste wat ik geprobeerd heb na het booten was XFree te configureren, wat natuurlijk mislukte. Ik heb dezelfde installatie al 2x gedaan op dezelfde pc, maar toen stak er wel een ander moederbord (en CPU) in.

Na
code:
1
# XFree86 -configure

wat ik de vorige 2 keer ook gebruikte, kreeg ik deze error: http://www.nephilimco.com/log/XFree86.0.log.configure

Toen ik
code:
1
# XFree86 -xf86config XF86Config.new

deed, kreeg ik dit: http://www.nephilimco.com/log/XFree86.0.log.conf

Dit is het enige dat ik na de installatie gedaan heb, dus het ligt niet aan mij die iets verprutst heeft. Ik heb wat met BIOS settings gespeeld, maar geen van dat bleek enig verschil te maken, ik kreeg steeds dezelfde errors.

Ik had eergisteren 4.6 al eens geinstalleerd en probeerd te cvsuppen naar 4.7, mijn ports te upgraden, maar geen van dat werkte. Gisterenavond kreeg ik X plots werkende met een backup van mijn XF86Config (die ik tevoren ook geprobeerd had, zonder succes), maar na een shutdown van m'n Xserver om m'n webfonts te laten laden werkte hij niet meer.

Ik ben nogal wanhopig aangezien k mijn doos asap nodig heb voor school :'(
Alle hulp zou dus welkom zijn, tnx!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Symbol xf86CreateI2CBusRec from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/radeon_drv.o is unresolved!
Symbol xf86I2CBusInit from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/radeon_drv.o is unresolved!
Symbol xf86SetDDCproperties from module /usr/X11R6/lib/modules/drivers/radeon_drv.o is unresolved!
Zo te zien mist die driver een library, wellicht dat je die 'ldd radeon_drv.o' kunt zien welke libs je allemaal nodig bent. Met 'ldconfig -r' kun je zien welke libs je allemaal geïnstalleerd hebt, zodoende kun je dus ook zien welke je mist.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat die driver toevallig stuk is, maar dat zou niet in zowel 4.6 als 4.7 het geval moeten kunnen zijn..

• Nephilim
Net even gedaan met dit als resultaat:
code:
1
2
root@orion /usr/X11R6/lib/modules/drivers$ ldd radeon_drv.o
ldd: radeon_drv.o: not a dynamic executable

De output van ldconfig -r staat op http://www.nephilimco.com/log/ldconfig

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Probeer eens int10 te disablen door in de 'device' section van je Radeon
code:
1
Option     "NoInt10"

te zetten, het lijkt erop dat het mis gaat bij het laden van int10.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Nephilim
Dit werkte!

Waar mag het standbeeld geleverd worden? _/-\o_ :P

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Hmm... Hoe groot is het? Ik heb maar een kleine tuin :P