Net even gemailt met MP3cdspeler.nl over Boys Dreamz ze zouden de iMP400 bespreken nu is hij alleen even in beeld geweest ze balen er gruwelijk van..... er staat wel een link op www.boysdreamz.com (ik vind het trouwens maar een zuig programma hoor , ben benieuwd hoe lang dat nog op TV blijft) ze hadden hem beter naar Wannahaves kunnen sturen.
Nee lekker dan, sta ik net op het punt dat ding te bestellen maken ze hem duurder!? Tot zover de vrije markt economie, dit riekt toch wel erg naar prijsafspraken.
Iemand een idee hoe ik er voor de oude prijs nog aan kan komen?
**
Kreeg net mailtje terug van mobileplaza waarin een verkoper mij verteld
"Dat komt door i-river die heeft de inkoopprijs omhoog gegooit"
Is dat niet een beetje BS gezien info stukkie terug in deze thread?
**
Iemand een idee hoe ik er voor de oude prijs nog aan kan komen?
**
Kreeg net mailtje terug van mobileplaza waarin een verkoper mij verteld
"Dat komt door i-river die heeft de inkoopprijs omhoog gegooit"
Is dat niet een beetje BS gezien info stukkie terug in deze thread?
**
[ Voor 33% gewijzigd door delorean7 op 10-12-2002 15:57 . Reden: toevoegen info ]
dat probleem had ik dus ook, maar die prijs zal vanzelf wel weer naar beneden gaan.
Ik wacht dus ook mooi nog even met aanschaffen.
Ik wacht dus ook mooi nog even met aanschaffen.
Tja, het ziet eruit alsof ze hebben gedreigd om de producten niet meer te leveren als ze in NL nog langer zulke lage marges aanhouden. Aan de andere kant ALS ze idd de inkoopprijs hebben verhoogd kunnen we het wel shaken.
Verwijderd
En vind je er veel veranderd ??bolsonnn schreef op 05 december 2002 @ 16:11:
Ik heb hem net gekregen!!!! Had hiervoor de 350 en heb deze speciaal gekozen vanwege de dikte (niet dus) en de langere batterijen duur dan de 350. En hij si echt superrrrrr bruut!! (tis de rode) Hij is inderdaad erg robuust en zeker alu. Heb net ook de nieuwste firmware erop gegooit.
Ik heb dat RDS ook nie aan de praat gekregen, maar heb ook nergens gevonden hoe dattan zou werken?!?! Kan nergens een instelling vinden ofzo.
Voor de echte MP3-liefhebber is dit echt een aanrader! SUPER design en kwalitieit die je in eerste instantie niet verwacht van een relatief onbekend merk.
Als je kijkt naar de 350 die je eerst had??
ze zullen nu die prijs wel ff omhoog moeten houden om er geld aan te verdienen, over een tijdje daald die prijs toch wel
Hij is zeker anders. Het heeft zn voor en nadelen. Het is natuurlijk wel vet 2 displays en zeker handig als je de remote ff nie wil gebruiken, maar het zuigt wel weer energie. Ikzelf dacht toen ik de 350 kocht HET ideale apparaat gekochte te hebben, maar streef naar steeds beter. Deze heeft eigenlijk dezelfde functies, ware het niet dat hij door het design en de dikte (16,7mm) voor mij veel relaxter is. De batterij-duur is ook een voordeel (zeker met de externe pack).Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 18:36:
[...]
En vind je er veel veranderd ??
Als je kijkt naar de 350 die je eerst had??
Ik heb de 350 ook voor € 120,-
De ikwileennieuwenogbetereenrelaxterePChebbende
Errr bij welke speler (350/400) zit dan geen batterij houder? Ik dacht dat ze dat allebei hadden...bolsonnn schreef op 10 december 2002 @ 23:09:
[...]
De batterij-duur is ook een voordeel (zeker met de externe pack).
[ Voor 8% gewijzigd door delorean7 op 11-12-2002 15:50 ]
LOL, ik ben beetje in de war met de 250 denk ik...delorean7 schreef op 11 December 2002 @ 15:50:
[...]
Errr bij welke speler (350/400) zit dan geen batterij houder? Ik dacht dat ze dat allebei hadden...
Goede review op CNET. Allemaal negen's
Mmm ik lees een aantal reacties op CNET over de 350 versie van mensen die er niet meer dan 2-3 uur uit krijgen met de 2 accu's die meegeleverd worden.... mensen hier ook problemen met de levensduur van de batterijen in de 350/400 unit?
Ik nog niet....
Tja die 24 beloofde uren is nauwelijks haalbaar.
Ikzelf doe er 3 dagen mee, ik denk 15 uur in totaal (weinig zappen, geen random play natuurlijk). Die xterne batterypack is trouwens echt prima bedacht.
Voorlopig vind ik het enige nadeel dat het nogal lang duurt voordat hij de index gevonden heeft en de eerste tracks heeft geladen....
Ikzelf doe er 3 dagen mee, ik denk 15 uur in totaal (weinig zappen, geen random play natuurlijk). Die xterne batterypack is trouwens echt prima bedacht.
Voorlopig vind ik het enige nadeel dat het nogal lang duurt voordat hij de index gevonden heeft en de eerste tracks heeft geladen....
Jij nog wat gehoord na het bevestigings mailtje? Het is vandaag vijf werkdagen, misschien dat de postbode is langsgeweest als ik thuis kom.Coju schreef op 08 December 2002 @ 20:30:
Ja, ik. Na de prijsverhoging bij mp3cdspeler toch maar snel besteld bij mobileplaza.
In het mailtje stond dat hij binnen 3 tot 5 dagen zou aankomen (Sinterklaas is laat of de kerstman is vroeg)
Op de status op hun website staat dat hij verzonden is. Ik heb onder rembours besteld deze zondag, dus dat zijn vijf werkdagen tot vandaag en nog niksllevering schreef op 13 december 2002 @ 12:40:
[...]
Jij nog wat gehoord na het bevestigings mailtje? Het is vandaag vijf werkdagen, misschien dat de postbode is langsgeweest als ik thuis kom.
Ik heb na het mailtje ook niks meer gehoord.
Verwijderd
Stel je hebt een mp3 cd die in elkaar overloopt gaat deze speler dan gewoon door of hoor je zo een korte onderbreking?!?!
Zal wel aan mij liggen, maar ik zou niet weten waar ik kan zien hoe het met mijn order is. (staat niks over in mailtje)Coju schreef op 13 December 2002 @ 13:44:
[...]
Op de status op hun website staat dat hij verzonden is. Ik heb onder rembours besteld deze zondag, dus dat zijn vijf werkdagen tot vandaag en nog niks
Ik heb na het mailtje ook niks meer gehoord.
De iRiver iMP-400 is nu € 239 ipv € 249 op http://www.mp3cdspeler.nl 
Ik denk dat het binnenkort nog goedkoper wordt, omdat ze er nu achter zijn gekomen dat € 249 'iets' te veel van het 'goede' is
Ik denk dat het binnenkort nog goedkoper wordt, omdat ze er nu achter zijn gekomen dat € 249 'iets' te veel van het 'goede' is
Verwijderd
..en dan te bedenken dat ik de mijne net besteld had voor die prijsverhoging, en dat scheelt
Niet echt heel boeiend als ik het zo bekijk.Stinkhippie schreef op 17 december 2002 @ 14:55:
Er is ook een nieuwe firmware beschikbaar:
meuk: iRiver iMP-serie
Ik heb nu ook de iRiver naast me liggen en hij is geweldig het kost wat, maar ik heb niet het idee dat het ding ook maar iets mist, alles gewoon perfect afgewerkt e.d. gewoon geweldig mooi ding
Hij mist eigenlijks alleen maar een groot kleurenscherm, DivX afspeelmogelijkheden, een 20GB HD en de mogelijkheid om smartcards te lezenllevering schreef op 17 December 2002 @ 15:14:
[...]
Niet echt heel boeiend als ik het zo bekijk.
Ik heb nu ook de iRiver naast me liggen en hij is geweldig het kost wat, maar ik heb niet het idee dat het ding ook maar iets mist, alles gewoon perfect afgewerkt e.d. gewoon geweldig mooi ding
This message was sent from a galaxy far, far away.
Dan moet je gewoon een Archos 20gb Multimedia kopen.Stinkhippie schreef op 17 december 2002 @ 15:46:
[...]
Hij mist eigenlijks alleen maar een groot kleurenscherm, DivX afspeelmogelijkheden, een 20GB HD en de mogelijkheid om smartcards te lezen
Verwijderd
nog een keer me vraag : Als ik een paar albums brand en een paar daarvan zijn zeg maar aan elkaar gemixed dus #1 tot #40 is aan elkaar gemixed, gaat de speler gewoon door van nummer 1 naar nummer 2 zonder een stop? dit heb ik namelijk met me sony mp3 cd speler en dat is best irritant...
Niet "seamless". Een hele korte pauze zit ertussen, verwaarloosbaar in mijn optiek.
Volgens mij moet je wel die nummers allemaal in een en dezelfde dir zetten, anders krijg je een langere pause
Volgens mij moet je wel die nummers allemaal in een en dezelfde dir zetten, anders krijg je een langere pause
[ Voor 44% gewijzigd door Largo op 18-12-2002 10:58 ]
Verwijderd
hmmZz jammer
Dan maar die cd als 1 track branden......Kan dat ding wel snel spoelen of iets in die richting?
Zekers.Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 13:38:
hmmZz jammerDan maar die cd als 1 track branden......Kan dat ding wel snel spoelen of iets in die richting?
Mijn vraag: Kun je 'em ook laten opladen en afspelen tegelijk?
Ja, je kan zelfs instellen op wat voor snelheid de FF-skip moet functionere: 1x, 2x etc..Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 13:38:
hmmZz jammerDan maar die cd als 1 track branden......Kan dat ding wel snel spoelen of iets in die richting?
Idd, net niet seamless, maar het is wel heel heel kort. Het is niet meer dan 0,2 seconden. Zelf vind ik het niet storend, maar dat hangt misschien af van wat je luisterd in mijn geval gaat het om een live registratie van een concert.Largow schreef op 18 december 2002 @ 10:56:
Niet "seamless". Een hele korte pauze zit ertussen, verwaarloosbaar in mijn optiek.
Verwijderd
Okey thnx for the info, kga dat ding ook maar ff bestellen straXx
vooral dope dat je die ffskip button kan instellen...maar ckerZz thnx for the info
Verwijderd
Wat ik me afvraag, en wat ik nog niemand heb horen vragen (geen klacht, maar gewoon iets wat ik opmerk) is of er (redelijke) controls op de speler zelf zitten. Want die remote is erg kewl, maar als die kapot is, kun je waarschijnlijk niks meer. Op de vorige SlimX zaten nog redelijk controls op de zijkant, maar bij deze helemaal niet meer, geloof ik?
Zou er trouwens een mogelijkheid zijn om zo'n remote apart bij te kopen, voor het geval dat?
Hoe lang is de draad tussen remote en speler? Kan ik de speler b.v. in mijn rugzak doen en de remote aan een jaszak haken?
Zou er trouwens een mogelijkheid zijn om zo'n remote apart bij te kopen, voor het geval dat?
Hoe lang is de draad tussen remote en speler? Kan ik de speler b.v. in mijn rugzak doen en de remote aan een jaszak haken?
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 10:04:
Wat ik me afvraag, en wat ik nog niemand heb horen vragen (geen klacht, maar gewoon iets wat ik opmerk) is of er (redelijke) controls op de speler zelf zitten. Nog nooit gebruiktWant die remote is erg kewl, maar als die kapot is, kun je waarschijnlijk niks meer. Op de vorige SlimX zaten nog redelijk controls op de zijkant, maar bij deze helemaal niet meer, geloof ik?
Naar mijn weten schijnt dat wel mogelijk te zijn.
Zelf heb ik de speler zelf in mn zak en de afstandsbediening aan mn broek vastgeklipt, ik hou nog ongeveer een meter over
Hij is zonder remote te bedienen, maar dan ook alleen volgende vorige nummer. Volume harder zachter. Play en Pause uitzetten zal dan wel werken door middel van pause en dat'ie dan vanzelf uit gaat na een tijdje (of door de klep even te openen).
Awwwwright ik heb mijn spelertje dan ook een paar daagjes in huis en ben m al flink aan het gebruiken. Wat mij opvalt is de onbehoorlijke hoeveelheid STORING die ik op de achtergrond hoor in stillere gedeeltes van bijvoorbeeld de soundtracks van LOTR of Gladiator echt heel storend. Gelukkig is de storing vrijwel afwezig op de line-out van de speler.
Is dit iets wat anderen ook ondervinden?
Verder ben ik heel tevreden, pauzes tussen tracks zijn vrij kort, bijna afwezig.
als laatste nog wat vraagjes.
Allereerst over de 45 of 180s shock protection, is de een of andere modus bevordelijk voor de levensduur van de batterijen?
Laadt de speler de externe batterijen ook op als deze oplaadbaar zijn?, doet de speler dit ook tijdens afspelen met adapter?
Verder ben ik heel tevreden, pauzes tussen tracks zijn vrij kort, bijna afwezig.
Allereerst over de 45 of 180s shock protection, is de een of andere modus bevordelijk voor de levensduur van de batterijen?
Laadt de speler de externe batterijen ook op als deze oplaadbaar zijn?, doet de speler dit ook tijdens afspelen met adapter?
Ik heb net wat rustige nummers opgezocht en zeer kritisch geluisterd, maar ik hoor het niet. Het enige is dat ook nog de voeding van mijn computer hoor dus die zou het kunnen verduisteren, maar ik denk heel eerlijk gezegd dat het bij mij gewoon geheel afwezig is.delorean7 schreef op 20 december 2002 @ 12:59:
Awwwwright ik heb mijn spelertje dan ook een paar daagjes in huis en ben m al flink aan het gebruiken. Wat mij opvalt is de onbehoorlijke hoeveelheid STORING die ik op de achtergrond hoor in stillere gedeeltes van bijvoorbeeld de soundtracks van LOTR of Gladiator echt heel storend. Gelukkig is de storing vrijwel afwezig op de line-out van de speler.
Hoe korter de ESP hoe beter het is voor de batterij (er zal wel een deel van het geheugen worden uitgeschakeld dus dat kost minder stroom), maarja met die twee oplaadbare accu's erin heb je dat niet echt nodig.Verder ben ik heel tevreden, pauzes tussen tracks zijn vrij kort, bijna afwezig.
Ben ik ook benieuwd naar, maar ik heb het vermoeden dat de batterijen in de batterij houder ook worden opgeladen, omdat ik in de handleiding gezien dacht te hebben dat je niet oplaadbare batterijen voor het opladen moet verwijderen uit de koker, maar zeker weten doe ik het niet.Laadt de speler de externe batterijen ook op als deze oplaadbaar zijn?, doet de speler dit ook tijdens afspelen met adapter?
Niet bij mij.... Wel bij sommige tracks die slecht geript zijn.delorean7 schreef op 20 December 2002 @ 12:59:
Awwwwright ik heb
.....
storing vrijwel afwezig op de line-out van de speler.
ESP is alleen voor gewone cd's, bij MP3 cd's is de antishock altijd 8 min.Verder ben ik heel tevreden, pauzes tussen tracks zijn vrij kort, bijna afwezig.
Maar oha is 45 sec beter voor je batt...
Nee. De connector voor de extra battery pack gaat in hetzelfde aansluitpunt al als die voor de netvoeding. Dus tegelijk aansluiten is niet mogelijk.Laadt de speler de externe batterijen ook op als deze oplaadbaar zijn?, doet de speler dit ook tijdens afspelen met adapter?
Doh! Ja lekker logisch dan inderdaadLargow schreef op 22 december 2002 @ 12:15:
[...]
Niet bij mij.... Wel bij sommige tracks die slecht geript zijn.
[...]
Nee. De connector voor de extra battery pack gaat in hetzelfde aansluitpunt al als die voor de netvoeding. Dus tegelijk aansluiten is niet mogelijk.

Na wat verdere test met de hele zachte storing op de achtergrond bij stille muziek (probeer anders gladiator (more music) eens daar hoor je het duidelijk bij) moet ik constateren dat het ligt aan de afstandsbediening. Als ik de oordopjes direct aanlsuit op de speler zonder AB is de ruis weg, datzelfde geldt voor de line out waar ook geen ruis op zit.
Ik denk overigens dat ik wat te kritisch ben, want het is echt heel zacht! Alleen 's nachts valt het gewoon heel erg op....
nou mensen, ik ben dus ook HEEEEEEEEEL erg geinteresseerd om zo'n speeltje te kopen, maar ehhh, ik zit nog aan een paar kleine dingetjes te twijfelen....
• rood/zilver? ik denk rood, maar ziet het er niet te roze uit?
• opladen van de batterijen? hoe gebeurt dat?! Ik wil namelijk eht speeltje wel meenemen naar me werk, en daar luisteren, maar dan misschien via de stroom gewoon ingeplugd
is zoiets mogelijk?
• hoe lang gaan die batterijen mee? en waar zijn ze indien nodig nog elders verkrijgbaar?
• zijn die Sennheiser plugs echt zo slecht als hier gezegd word?
• last but not least, mp3speler.nl of mobileplaza.nl ?
• opladen van de batterijen? hoe gebeurt dat?! Ik wil namelijk eht speeltje wel meenemen naar me werk, en daar luisteren, maar dan misschien via de stroom gewoon ingeplugd
is zoiets mogelijk?
• hoe lang gaan die batterijen mee? en waar zijn ze indien nodig nog elders verkrijgbaar?
pr0mpt - It never hurts to help!
Verwijderd
pr0mpt schreef op 26 december 2002 @ 01:28:
nou mensen, ik ben dus ook HEEEEEEEEEL erg geinteresseerd om zo'n speeltje te kopen, maar ehhh, ik zit nog aan een paar kleine dingetjes te twijfelen....
RoodIk heb zelf iig de rode, ff wennen , maar nu ben ik echt heel blij dat ik deze kleur heb gekozen. En roze? nee, zeker niet..
is zoiets mogelijk?
Bijgeleverd adaptortje. Opladen en gewoon luisteren via het lichtnet.. En evt kun je zelfs nog de externe battery pack meenemen mocht je erg lang geen stopcontact kunnen bereiken
Na opladen een uurtje of 5,6 ? Zo heel verschrikkelijk lang iig niet. En ja, volgens mij kun je die batterijen bij een beetje zaak wel krijgen..
artikeltje niet gelezen, maar ik gebruik al jaren sennheiser dopjes, ik vind ze echt een leuk geluid hebben, zeker voor dat geld.. (los +/- 14 euro )
Moet je zelf weten? Ik heb em tijdens de aanbieding op mp3speler gekocht voor 199, direct dag d'r op in huis..nog geen problemen gehad dus verder kan ik weinig over de service zeggen..
nou dit is een behoorlijk snel antwoord nog moet ik zeggen 
maarja, denk dat ik die dan als kerstcadeautje nog voor mezelf ga kopen
heb er net nog een zooitje reviews van gelezen, en denk wel dat eht echt iets voor mij is
wat krijg je er trouwens allemaal bij? want de amerikaanse versie lees ik krijgt de car kit er bij, maar ik neem aan hier niet.... en hoe zit eht met een draagtasje?!
thanks nogmaals voor het snelle antwoord op dit tijdstip
heb er net nog een zooitje reviews van gelezen, en denk wel dat eht echt iets voor mij is
wat krijg je er trouwens allemaal bij? want de amerikaanse versie lees ik krijgt de car kit er bij, maar ik neem aan hier niet.... en hoe zit eht met een draagtasje?!
Verwijderd
Ik heb deze speler zelf niet, maar wel die sennheiser plugs, dus ik kan alleen hier antwoord op geven:
Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas, maar dit zijn de beste dopjes die ik ooit gehoord heb.
Ik was de meegeleverde oordopjes bij een sony discman gewend en het verschil is echt groot!
Deze revieuwer is waarschijnlijk het beste van het beste gewend, maar toch bekruipt me het gevoel dat die niet eens met deze senn's geluisterd heeft.
Nee.pr0mpt schreef op 26 December 2002 @ 01:28:
Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas, maar dit zijn de beste dopjes die ik ooit gehoord heb.
Ik was de meegeleverde oordopjes bij een sony discman gewend en het verschil is echt groot!
Deze revieuwer is waarschijnlijk het beste van het beste gewend, maar toch bekruipt me het gevoel dat die niet eens met deze senn's geluisterd heeft.
Verwijderd
Bijgeleverd: batterijen/accu's, zakje, externe battery pack, adaptor, dopjes..pr0mpt schreef op 26 December 2002 @ 02:04:
nou dit is een behoorlijk snel antwoord nog moet ik zeggen
Dat was het dacht ik wel...
Draagtasje stelt niet al te veel voor, mooi zwart stofachtig zakje, maar werkt perfect om beschadigingen te voorkomen, ding zit altijd om m'n iriver...
wat ik trouwens echt stoer vind wat ik net las op de review
het is 2 uur 's nachts... khad gedacht dat ik een week op antwoord had moeten wachten
trouwens, jullie zijn echt ziekThe included, wraparound Sennheiser MX300 headphones have a unique, sliding cover on the outside of each earpiece. Move the cover one way, and four small holes let in external sound--useful for jogging, bicycling, or other situations where you need to hear what's going on around you. To block outside noise a bit more, slide the covers over the holes. The effect is not dramatic but is noticeable.
het is 2 uur 's nachts... khad gedacht dat ik een week op antwoord had moeten wachten
[ Voor 13% gewijzigd door pr0mpt op 26-12-2002 02:10 . Reden: more, gimme more ]
Hoe kom jij erbij dat hij RDS ondersteund?Verwijderd schreef op 25 October 2002 @ 16:47:
Hebben jullie hem al gezien de nieuwe Slim X 2 ?
hij is wel erg vet hoor vooral die rode vind ik echt super mooi.Ik heb hem net besteld voor 229,- euro
Kenmerken iMP350 > iMP400 o.a:
RDS FM Tuner
12mW links en rechts output ! (16ohms)
Verbetere Firmware en Sound quality
Sennheiser stereo oortelefoon set standaard
16MB geheugen maakt het mogelijk om in toekomstige firmware o.a spelletjes te spelen, applicaties zoals rekenmachine, agenda, notities te gebruiken.Indien CD speler in gebruik dan wordt deze 16mb als Anti Shock buffer gebruikt)
37 verschillende Talen ondersteuning
Zeer uitgebreid en verbeterd ID3 tag lay out
Weet iemand of de remote van de IMP-400 werkt op de IMP-350 speler. Ik ben nl. niet echt tevreden over de dopjes die bij de IMP-350 zitten en de AB van de IMP-400 spreekt mij ook wel aan. Maar dan moet alles natuurlijk wel werreke.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ik heb eens gekeken, maar deze functie zie ik niet bij mijn earplugs... Iemand anders wel? Hoe werkt het dan??The included, wraparound Sennheiser MX300 headphones have a unique, sliding cover on the outside of each earpiece. Move the cover one way, and four small holes let in external sound--useful for jogging, bicycling, or other situations where you need to hear what's going on around you. To block outside noise a bit more, slide the covers over the holes. The effect is not dramatic but is noticeable.
Ik heb er ook naar gekeken en zie nergens een klepje ofzo, of ze moeten het hebben over die zachte hoesjes die je erop kan doen.C3La schreef op 31 January 2003 @ 10:50:
[...]
Ik heb eens gekeken, maar deze functie zie ik niet bij mijn earplugs... Iemand anders wel? Hoe werkt het dan??
Verwijderd
In Amerika wordt bij de SlimX soms deze koptelefoon geleverd. Volgens mij haald de reviewer ze doorelkaar. Want wat is er "wraparound" aan oordopjes???
wezenlijk verschil tussen de imp350 en de imp400?
This is the Way.
Verwijderd
fm radio en groot geheugen voor mogelijk latere applicatie's.HIValicious schreef op 01 februari 2003 @ 14:13:
wezenlijk verschil tussen de imp350 en de imp400?
Verwijderd
Nee, de fm radio zit ook op de 350.. Een vriend van mij heeft die en daar zit toch echt radio op.Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 14:44:
[...]
fm radio en groot geheugen voor mogelijk latere applicatie's.
ja ik las iets van snaken op je imp kan je dat oook op de imp350 ?
This is the Way.
Verwijderd
ja kan ook op je 350 (thnx, ik wist niet dat die 350 ook fm radio had.HIValicious schreef op 01 februari 2003 @ 15:24:
ja ik las iets van snaken op je imp kan je dat oook op de imp350 ?
De reden waarom ik kick is als volgt: Ik wilde graag weten van de eigenaren van de iRiver Slim X II iMP400, hoe hun ervaringen zijn een paar maanden na de aanschaf van dit apparaat.
Zijn er nog positieve of juist negatieve dingen te melden over deze speler? Is hij bijvoorbeeld echt zo stevig als werd gedacht en hoe zit het met de levensduur van de batterijen? Is er al iemand die RDS werkend heeft gekregen, of is dit uberhaupt niet mogelijk? Etc Etc
Ik ben namelijk serieus aan het overwegen om dit apparaat te kopen, maar graag wil ik het weten als er nog dingen zijn die ik 'moet' weten voordat ik deze aanschaf maak...
Sorry voor de kick, maar opzich lijkt het me niet zo'n probleem...
Zijn er nog positieve of juist negatieve dingen te melden over deze speler? Is hij bijvoorbeeld echt zo stevig als werd gedacht en hoe zit het met de levensduur van de batterijen? Is er al iemand die RDS werkend heeft gekregen, of is dit uberhaupt niet mogelijk? Etc Etc
Ik ben namelijk serieus aan het overwegen om dit apparaat te kopen, maar graag wil ik het weten als er nog dingen zijn die ik 'moet' weten voordat ik deze aanschaf maak...
Ik heb de IMP400 rond 2 maanden in bezit gehad waarna hij mankementen ging vertonen. Een aantal van de problemen waren:StarTAC schreef op 09 March 2003 @ 12:26:
De reden waarom ik kick is als volgt: Ik wilde graag weten van de eigenaren van de iRiver Slim X II iMP400, hoe hun ervaringen zijn een paar maanden na de aanschaf van dit apparaat.
- Scherm afstandsbediening werd compleet zwart.
- Overslaan bij geringe beweging.
- Spontane digitale "glitches" in muziek.
- Moeite met lezen cd. (No File)
En uiteindelijk deed alleen de radio het nog maar. Als ik een cdtje erin stopte gaf hij alleen maar "No File".
Afgezien van de technische mankementen, en ervanuitgaand dat dit niet bij iedere speler is ben ik erg tevreden ermee.
PS: Ik heb de speler ter reparatie gestuurd naar mp3spelers.nl en wacht nog op ontvangst.
[ Voor 6% gewijzigd door Geert op 09-03-2003 14:50 ]
Heb hem sinds een maand, alles is top, behalve de afstandbediening, die vindt ik wat lastig om ergens op te knopen (bv. trui)
Hoe doen jullie dat eigenlijks?
Naja hopen maar dat het niet bij mij het geval zal zijn dat hij na 2 maanden kapot gaat... ik heb em namelijk zojuist besteld bij http://www.mp3cdspeler.nl
Maar er zat 2 jaar garantie op geloof ik?
Maar er zat 2 jaar garantie op geloof ik?
Discman zit meestal in me jas (binnenzak), AB aan me broekzak vastgezet en daar vandaan weer naar me oor.-Skyhawk- schreef op 09 March 2003 @ 14:59:
Heb hem sinds een maand, alles is top, behalve de afstandbediening, die vindt ik wat lastig om ergens op te knopen (bv. trui)
Bij mij doet de display verlichting het vaker niet dan wel. Ik ga hem echter niet terugsturen, teveel moeite en kosten voor zo'n klein mankement.
Een nadeel van zo'n beetje elke MP3speler behalve Philips is dat ze verschRIKKKKKKELijK traag zijn. Of je XP op een 386sx draait, zo traag gaat dat laden van CD's als je hem aan zet, vooral mer CDRWs. Als je nummers wilt skippen is ie ook wel ff bezig.
Als philips het wel snel kan, waarom kan de rest het dan niet????
Een nadeel van zo'n beetje elke MP3speler behalve Philips is dat ze verschRIKKKKKKELijK traag zijn. Of je XP op een 386sx draait, zo traag gaat dat laden van CD's als je hem aan zet, vooral mer CDRWs. Als je nummers wilt skippen is ie ook wel ff bezig.
Wat is ff bezig? 2 seconden of 10 seconden? En je bedoelt met skippen gewoon naar het volgende nummer gaan?Aidix schreef op 09 March 2003 @ 16:40:
Bij mij doet de display verlichting het vaker niet dan wel. Ik ga hem echter niet terugsturen, teveel moeite en kosten voor zo'n klein mankement.
EDIT
Trouwens ik denk dat ik al weet waarom dat is, dat heb ik met mijn sony MD speler ook. Dat komt namelijk omdat hij die MP3 liedjes in zijn geheugen gooit, en dan stopt met draaien (de cd stopt met draaien om energie te besparen). Dus als je naar het volgende nummer gaat, moet hij weer dat volgende liedje in zijn geheugen gooien. Dus de cd die stil stond, moet ineens weer op volle toeren gaan draaien, en dat duurt even.
Bij die Philips is er waarschijnlijk geen sprake van die energie besparende functie...
[ Voor 29% gewijzigd door StarTAC op 09-03-2003 16:45 ]
Verwijderd
bij mij werkt ie nog steeds top
1 keer tijdens opladen een compleet zwart scherm gehad
maar dat was weg na uit/aan zetten.
Vriend van me heeft echter een kapotte AB gehad, maar ik weet niet of dat kan komen omdat hij hem in zn schooltas had zitten (en daarmee wordt niet echt voorzichtig omgegaan
)
Vriend van me heeft echter een kapotte AB gehad, maar ik weet niet of dat kan komen omdat hij hem in zn schooltas had zitten (en daarmee wordt niet echt voorzichtig omgegaan
Dat ken ik, dat schooltassen verhaal. Zo is ook mijn MD aan een moedervlek gekomen:Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 16:53:
vriend van me heeft echter een kapotte AB gehad, maar ik weet niet of dat kan komen omdat hij hem in zn schooltas had zitten (en daarmee wordt niet echt voorzichtig omgegaan)

Na een eigenhandig uitgevoerde uitdeuk operatie deed hij het weer prima trouwens... en dat terwijl er een 80kg zwaar persoon op heeft gestaan.
Maarja toch maar een iRiver besteld, ik kan niet wachten
Verwijderd
hm.. ja maar dat is echt iets waar je zo aan gewent bent, als je binnen de tien nummers skipt is het zo gebeurt maar als je 100 nummers verder gaat duurt het idd wel even, maar ondertussen ook niet meer storend:) , bij mij is me backlite ook best wel kapot, zonde, want het is toch wel een erg handig ietsAidix schreef op 09 March 2003 @ 16:40:
offtopic: mijn imp350 ga ik probeeren te verkopen
Speler in zakje, zakje in broekzak, afstandsbediening aan stukjestofaanbroekvoorriem en vanaf daar onder de trui door naar oortjes.-Skyhawk- schreef op 09 maart 2003 @ 14:59:
Heb ik ook gehad.... weet niet hoe het verder kwam, maar was met firmware 1.01 dacht ik.. daarna 1.20 geflasht, daarna geen problemen. Hoop dat het bij deze eenmalige storing blijft.- Scherm afstandsbediening werd compleet zwart.
Bij mij ook, maar dat lag meer aan een brakke cd. Verder duurt het opstarten mij te lang.- Moeite met lezen cd. (No File)
[ Voor 2% gewijzigd door Scapa Flow op 10-03-2003 22:59 . Reden: typo ]
Dat zwarte scherm was trouwens op te lossen door de stekker uit de speler te halen en um er weer in te drukken. Wazig...Scapa Flow schreef op 10 maart 2003 @ 22:58:
[...]
Heb ik ook gehad.... weet niet hoe het verder kwam, maar was met firmware 1.01 dacht ik.. daarna 1.20 geflasht, daarna geen problemen. Hoop dat het bij deze eenmalige storing blijft.
[...]
Bij mij ook, maar dat lag meer aan een brakke cd. Verder duurt het opstarten mij te lang.
Werkte bij jou de firmware update ook?Stinkhippie schreef op 10 maart 2003 @ 23:26:
[...]
Dat zwarte scherm was trouwens op te lossen door de stekker uit de speler te halen en um er weer in te drukken. Wazig...
Ik verwacht mijn iMP400 morgen te arriveren @ me huis, ik kan nauwelijks wachten
De iRiver doet 8 seconden over een nummer skip.StarTAC schreef op 09 March 2003 @ 16:43:
[...]
Wat is ff bezig? 2 seconden of 10 seconden? En je bedoelt met skippen gewoon naar het volgende nummer gaan?
EDIT
Trouwens ik denk dat ik al weet waarom dat is, dat heb ik met mijn sony MD speler ook. Dat komt namelijk omdat blabla etc enzo....
Bij die Philips is er waarschijnlijk geen sprake van die energie besparende functie...
43seconden om een CDRW op te starten SNUUUURK

Philips deed dat in 14 seconden ofzo. EN ja die Philips had ook powersaving en deed nog langer met zijn batterijen ook.
Ga een Philips nou niet vergelijken met je Sony MD speler, dat is ook al zo'n apparaat met een retetrage upspin tijd om er 3 minuten extra batterij uit te persen...
Een MD drive upspin is binnen 0.5seconde gepiept met een goed loopwerk, net als een floppydrive. Tenzij er SONY MZN505 op staat, dan lijkt het meer een CDrom speler, en duurt het dus langer.
Aidix: Ik wist natuurlijk niet dat de verschillen zo groot waren. Maarja ik zal het straks wel aan de lijve ondervinden. Misschien dat een firmware update helpt?
Maar als het echt zo enorm lang duurt, waarom lees ik dat nu pas voor het eerst, en staat het in geen enkele review die ik heb gelezen (inclusief die van T.net). Maarja zoals ik al zei ondervindt ik het zelf binnenkort wel.
Maar als het echt zo enorm lang duurt, waarom lees ik dat nu pas voor het eerst, en staat het in geen enkele review die ik heb gelezen (inclusief die van T.net). Maarja zoals ik al zei ondervindt ik het zelf binnenkort wel.
Helaas werkte dat niet.StarTAC schreef op 10 March 2003 @ 23:40:
[...]
Werkte bij jou de firmware update ook?
Ik verwacht mijn iMP400 morgen te arriveren @ me huis, ik kan nauwelijks wachten
Als ik me niet vergis gaf hij de error: "No Disk".
Dat staat nergens omdat dat voor 95% voor de MP3spelers gewoon is, en omdat de meeste reviewers te lui of dom zijn om er melding van te maken. Als je het opstarten een beetje redelijk snel wilt houden moet je gewoon geen CDRW's gaan gebruiken, want daar kunnen ze dus echt niet (traag) mee overweg, tenzij je een Philips EXP511 koopt.StarTAC schreef op 11 maart 2003 @ 09:09:
Aidix: Ik wist natuurlijk niet dat de verschillen zo groot waren. Maarja ik zal het straks wel aan de lijve ondervinden. Misschien dat een firmware update helpt?
Maar dat is alleen bij CDRW's? Hoelang duurt het bij een 'goede' CDR? Want ik ben van plan enkel goede CDR's te gebruiken...
Van poweroff naar geluid in je gehoorgang...
Dat val wel mee, Opstarten 15s
, next track powersave 9s draaiend loopwerk 6s,
Sorry het is gewoon nogal een traag ding...
Vergelijk: MD speler opstarten 6.5s, next track vanuit powersave: 2.5s vanuit draaiend loopwerk <1s
Dat val wel mee, Opstarten 15s
Sorry het is gewoon nogal een traag ding...
Vergelijk: MD speler opstarten 6.5s, next track vanuit powersave: 2.5s vanuit draaiend loopwerk <1s
Weet je dit heel zeker? Ik gebruik meestal cdrw's en hij start in ong. 15 sec op mijn iriver imp400.Aidix schreef op 11 March 2003 @ 00:30:
[...]
De iRiver doet 8 seconden over een nummer skip.
43seconden om een CDRW op te starten SNUUUURK
Philips deed dat in 14 seconden ofzo. EN ja die Philips had ook powersaving en deed nog langer met zijn batterijen ook.
Ga een Philips nou niet vergelijken met je Sony MD speler, dat is ook al zo'n apparaat met een retetrage upspin tijd om er 3 minuten extra batterij uit te persen...
Een MD drive upspin is binnen 0.5seconde gepiept met een goed loopwerk, net als een floppydrive. Tenzij er SONY MZN505 op staat, dan lijkt het meer een CDrom speler, en duurt het dus langer.
Het grote verschil zit hem bij mij in de burn-methode, en is volgens mij nauwelijks afhankelijk van de media.
Roxio werkt goed, maar als ik brand met Nero (of bijvoorbeeld HP cdcopy) duurt het veel langer. Heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop verschillende programma's d eindex aanmaken.
En verder, hij leest 3 nummers vooruit, dus 1 nummer skippen kost meestal maar 1 sec.
Verder top apparaatje, skipt nooit, ook niet bij heftige bewegingen. Veel opties, goede headset en lange levensduur van de batterij (10-20 uur). De remote lijkt breekbaar maar blijkt in praktijk goed bruikbaar en licht.
Ook goede ontwikkeling, firmware 1.20 is nu beschikbaar.
Nadeel is inderdaad de clip. als je hem opent, moet je met je duim tegendruk geven precies op de plek waar de forward skip zit.
Ik heb Nero ja, maar het is makkelijk de schuld te geven aan brandersoftware terwijl het echt geen kunst is een CDRW met hoge snelheid te herkennen.
En "hij leest 3 nummers vooruit" dat vind ik ook een goede... Dus als ik nummers van 50mb heb, dan zit er spontaan 150mb ram in??
En "hij leest 3 nummers vooruit" dat vind ik ook een goede... Dus als ik nummers van 50mb heb, dan zit er spontaan 150mb ram in??
Eh lol, nee klopt, 3 nummers is/lijkt gemiddeld bij iets van 192kbps en dan 5-6 minuten. Ik weet de exacte details niet maar dit is puur ervaring.
Maarre, ik zou maar eens checken als ik jou was, want ik heb maar 1 setje cdrw's, en die gebrand met nero zijn matig, die gebrand met roxio gaan perfect.
Toegegeven: de iRivers zouden geen onderscheid mogen maken.
Maarre, ik zou maar eens checken als ik jou was, want ik heb maar 1 setje cdrw's, en die gebrand met nero zijn matig, die gebrand met roxio gaan perfect.
Toegegeven: de iRivers zouden geen onderscheid mogen maken.
Verwijderd
Firmware upgrade trubbels. Net een keertje mijn IMP-400 willen upgraden (paar weken oud maar geleverd in firmware 1.0, je zou toch zeggen dat dat ding eens met moderne firmware geleverd moet worden, een jaar na eerste verkoop), maar hij start dus niet met upgraden en kan die firmwareCD niet lezen. Heb op lage snelheid geburned, en de hexfile origineel en ongemoeid gelaten. Hij staat ook met volle batterijen en op de AC adapter ten tijde van upgraden.
Heb Nero gebruikt, maar het zal hem wel in het type 'burnen' zitten. K'heb dus gewoon Nero opgestart en de volgende volgorde aanklikt in de wizard: CD => Compile a new CD => Data CD => Create a new data CD => finished
Vervolgens alleen die hex file van ruim 1 MB naar het burn-vak gedragged (firmware 1.3 van juli 2003), en dan het burn icoon 'write CD' gebruikt (cdnaam niet veranderd, dus gewoon "NEW" als naam). Dan "test en burn" gekozen (geen 'create image' of 'burn image' dus) en alles werd snel geschreven. Doe ik hier al iets fout?
De upgrade werkt dus in ieder geval niet en ik kan nergens een duidelijke beschrijving vinden. K'heb een hekel aan CD'R's verspillen en ik snap echt niet waarom er geen stap voor stap bij iriver op hun site staat over een bepaald brandprogramma, hoe moet een leek dit nou snappen. K'wordt helemaal gek van al die burnopties in die programma's. Als ik Nero-express zou kiezen (ipv gewoon Nero), dan kan je bv. bij data : 'data disk', 'bootable data disc', en 'efi bootable data' kiezen. Moet ik soms bootable data kiezen ofzo?
Hellup.
Heb Nero gebruikt, maar het zal hem wel in het type 'burnen' zitten. K'heb dus gewoon Nero opgestart en de volgende volgorde aanklikt in de wizard: CD => Compile a new CD => Data CD => Create a new data CD => finished
Vervolgens alleen die hex file van ruim 1 MB naar het burn-vak gedragged (firmware 1.3 van juli 2003), en dan het burn icoon 'write CD' gebruikt (cdnaam niet veranderd, dus gewoon "NEW" als naam). Dan "test en burn" gekozen (geen 'create image' of 'burn image' dus) en alles werd snel geschreven. Doe ik hier al iets fout?
De upgrade werkt dus in ieder geval niet en ik kan nergens een duidelijke beschrijving vinden. K'heb een hekel aan CD'R's verspillen en ik snap echt niet waarom er geen stap voor stap bij iriver op hun site staat over een bepaald brandprogramma, hoe moet een leek dit nou snappen. K'wordt helemaal gek van al die burnopties in die programma's. Als ik Nero-express zou kiezen (ipv gewoon Nero), dan kan je bv. bij data : 'data disk', 'bootable data disc', en 'efi bootable data' kiezen. Moet ik soms bootable data kiezen ofzo?
Hellup.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 10:24 ]
Verwijderd
zoals ik het altijd doe :
CD-RW ff compleet formatteren, vervolgens bij nero wizard "CD => Compile a new CD => Data CD => Create a new data CD => finished" nemen
dan "IMP-400.HEX" erin slepen, de CD naam naar "iMP-400" zetten, en branden.
cd in mp3 spelert, druk op play en hij begint zichzelf te updaten
als hij dan nog niet werkt, is er denk ik iets met je cd's/brander/nero (ze zijn mayB niet compatible ofzo ? )
check btw ook de iRiver fora @ http://www.iriver.com/community/ , daar zal misschien wel een oplossing staan ?
CD-RW ff compleet formatteren, vervolgens bij nero wizard "CD => Compile a new CD => Data CD => Create a new data CD => finished" nemen
als hij dan nog niet werkt, is er denk ik iets met je cd's/brander/nero (ze zijn mayB niet compatible ofzo ? )
check btw ook de iRiver fora @ http://www.iriver.com/community/ , daar zal misschien wel een oplossing staan ?
Verwijderd
Hmm, de cd naam naar iMP-400, is dat een vereiste? Zo ja, dan verklaart dat een hoop maar dan hadden ze dat wel ergens mogen melden.Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 11:02:
zoals ik het altijd doe :
Ik vermoed echter dat de standaard nero-wizard-instelling "start-multisession CD" is, en ook niet finalize CD (bij Edit => Proporties) aangefinkt staat (voor CD-RW's maar ik heb alleen CD'R's). Ik had al bij preferences van Nero gekeken om dit alles te checken, stond niks, maar dit blijkt dus bij Edit => Proporties apart te staan, lekker overzichtelijk allemaal. Ik verspeel/vergok nog maar eens 1 CD hierop.
Verwijderd
heb je geen CD-RW's ?
die werken perfect hier, en dan verspil je tenminste geen cd'tjes waar nog veel mp3tjes op kunnen
of die naam een vereiste is weet ik niet, maar mijn nero is gewoon standaart ingesteld (nero5 met alle updates volgens mij ?) en ik brand ze gewoon op de manier die ik hierboven aangeef zonder problemen
die werken perfect hier, en dan verspil je tenminste geen cd'tjes waar nog veel mp3tjes op kunnen
of die naam een vereiste is weet ik niet, maar mijn nero is gewoon standaart ingesteld (nero5 met alle updates volgens mij ?) en ik brand ze gewoon op de manier die ik hierboven aangeef zonder problemen
Verwijderd
Ik zit hier met een nogal verouderde Burner uit de 2e wereldoorlog, die maximaal 4x schrijven haalt en geen CDRW's ondersteunt, ook al zou ie dat wel moeten doen.Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 11:27:
heb je geen CD-RW's ?

Maar ik heb beter nieuws. Of het nu de imp400 CD-naam is, het eventuele foute instellen van Nero (multisession en niet finalize) of het schrijven op 2X i.p.v. de maximale 4X die mijn brander trekt, hij is zojuist met succes geupgrade naar 1.3
Dus bedankt dude, whatever it was.
Aan de naam ligt het niet, ik noem em altijd gewoon NEW. Finalize lijkt mij ook juist alleen maar beter dan multisession. Dus waarschijnlijk is die 2e WO brander van jou niet eens in staat relaxt te branden op 4 speed 
Naja ik ga zo ook maar is upgraden naar de nieuwe firmware.

Naja ik ga zo ook maar is upgraden naar de nieuwe firmware.
Verwijderd
Het is er een die Hitler waarschijnlijk nog gebruikt heeft, een brander die je met een gasbrander voor moet gloeien. It suits the job.StarTAC schreef op 08 november 2003 @ 12:24:
Aan de naam ligt het niet, ik noem em altijd gewoon NEW. Finalize lijkt mij ook juist alleen maar beter dan multisession. Dus waarschijnlijk is die 2e WO brander van jou niet eens in staat relaxt te branden op 4 speed
Ik vind hem zelf nu echt een stuk beter geluid geven. Het schijnt wel dat dat vooral voor de inmiddels standaard erbijgeleverde Sennheiser MX-300 dopjes geldt, en dat vele met bv. Sony of een ander type dopjes sinds de enerlaatste firmware, en bij deze, klagen over minder geluidskwaliteit.Naja ik ga zo ook maar is upgraden naar de nieuwe firmware.
Ik heb die Sennheisers ook en kan alleen vergelijken met de 1.0 firmware, maar 1.3 geeft echt veel beter geluid qua dynamiek enzo (vond dat eerst toch wat tegenvallen), volgens mij gaat ie ook wat harder qua volume nu, dat was ook mager. Samen met dat uurtje extra battery-life wegens beter geheugenmanagement dat sinds de vorige upgrade erin zit en sneller nummers zoeken (merk ik) toch wel de moeite.
Heb net trouwens een paartjes uurtjes gemountainbiked en het ding is naar mijn weten geen enkele keer overgeslagen zonder de anti-shock functie aan te zetten. Het was een vrij tamme rit maar ik vraag me af wat ik allemaal moet doen om zonder anti-shock functie hem toch over te laten slaan. Zal het maar niet proberen.
But it's a fokking nice gadget. Categorie nuttige investeringen.
Als je CD's fikt voor mp3-cdpslers, gewoon altijd Disc-at-once branden met Finalize session, dan gaat er nooit iets mis.
Ik gebruik zelf ook altijd Nero (de 5.5 serie) met een Lite-On 52x brander en mijn op 52x gebrande Philips schijfjes kan mijn speler (Slim X III) altijd perfect lezen
Ik gebruik zelf ook altijd Nero (de 5.5 serie) met een Lite-On 52x brander en mijn op 52x gebrande Philips schijfjes kan mijn speler (Slim X III) altijd perfect lezen
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Nieuwe firmware is uit voor deze speler. Versie 1.5, wel Beta zeggen ze. Nog steeds geen OGG (trage slakken). Niet veel soeps aan verbetering voor mij :
Weer nieuwe level-meter-GFX, deze lijkt op een equalizer.
Kleine extra's voor shuffleplay in directory's.
Fixed Bugs
1. When you switch to Hold, the backlight will be turned on for the time you set on Back-light menu.
2. Couldn't play certain MP3 files with wrong ID3 tag information.
3. Couldn't play at the end of certain MP3 file.
4. Fixed the bug that couldn't read CD's over 999 files.
5. Other miscellaneous bugs have been fixed.
Mjah, heel leuk enzo, maar liever OGG please. Can't be that hard to implement.
Voor de liefhebbers :
http://www.iriver.com/sup...e=iMP-400&word=&category=
Weer nieuwe level-meter-GFX, deze lijkt op een equalizer.
Kleine extra's voor shuffleplay in directory's.
Fixed Bugs
1. When you switch to Hold, the backlight will be turned on for the time you set on Back-light menu.
2. Couldn't play certain MP3 files with wrong ID3 tag information.
3. Couldn't play at the end of certain MP3 file.
4. Fixed the bug that couldn't read CD's over 999 files.
5. Other miscellaneous bugs have been fixed.
Voor de liefhebbers :
http://www.iriver.com/sup...e=iMP-400&word=&category=
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 05:36 ]
Vandaag is de nieuwe beta firmware 1.60b2 resp 2.60b2 uit voor de IMP-250/350/400 met Ogg Vorbis supportVerwijderd schreef op 23 november 2003 @ 05:35:
Dit is meteen een nadeel, omdat Vorbis een codec is die van nature een VBR karakter heeft. Wanneer de bitrate niet binnen deze range valt, wordt het bestand niet afgespeeldThis version is capable of playing the OGG Vorbis format files with a bit rate from 96 ~ 160Kbps(average).
Theoretisch is het wel mogelijk om met de encoder een average bitrate mee te geven met onder- en bovengrenzen, maar dit komt de kwaliteit uiteraard niet ten goede. (Opties -b, -m, -M). Als je toch gewoon VBR wil gebruiken lijkt -quality 4 de beste keuze, dat is namelijk nominal bitrate=128=(96+160)/2
[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 24-02-2004 20:27 ]
Verwijderd
wat is nou het beste voor de batterijen? ze leeg laten lopen en dan opladen met de adapter of als ze half leeg zijn? (ik heb de IMP 450 trouwens, maar daar zit niet zoveel verschil in met de imp 400)
alvast bedankt
alvast bedankt
Verwijderd
als je hem eerste laat dischargen dan laad ie "voller" op en ik geloof dat de batterij zelf ook langer mee gaanVerwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 14:44:
wat is nou het beste voor de batterijen? ze leeg laten lopen en dan opladen met de adapter of als ze half leeg zijn? (ik heb de IMP 450 trouwens, maar daar zit niet zoveel verschil in met de imp 400)
alvast bedankt
ik heb dus ook de 450 en wou graag weten waar ik een nieuwe firmware kan halen aangezien er voor 450 geen updates op de site staan... ik heb een imp 400 hex file geprobeert maar hij zei no disc... had 4x gebrand
dus iemand ?