Ik probeer al weken thuis mijn ADSL-verbinding te delen op mijn netwerk. Na zo'n 20 proxies en firewalls (noem maar alle software die je van het internet kan halen en ik heb het getest...) geprobeerd te hebben zit er geeneen tussen die alles doet wat ik nodig heb....en dat is het volgende:
- HTTP(S) en FTP delen (liefst via proxy)
- Socks (proxy)
- Web-, FTP- en Mailserver achter proxy\firewall
- MSN moet volledig werken voor het gehele netwerk
- Op een PC wil ik online games spelen zoals Mohaa, BF1942 etc
- Gamespy op dezelfde pc als hierboven
De eerste 4 leveren met de meeste progjes geen problemen maar de laatste twee krijg ik maar niet aan de praat. De meeste progjes maken gebruik van NAT en zodoende elke keer alle benodigde poorten doorgemapt naar de "gamepc" maar met geen enkel progje alles werkend gekregen.
Het netwerk thuis is een Win2000 domein met 1x Adv. Server, 1x 98 WS, 5x XP WS en een Win2000 prof. pc als Gateway\firewall\proxy.
Internet Connection Sharing van Microsoft lijkt de simpelste oplossing maar dat kan niet gedraait worden (voor zover ik weet) op een Windows Domain....ivm DNS en DHCP gebeuren.
Heeft iemand een zelfde soort opstelling en het gebeuren wel werkend gekregen?
Alle tips qua configuraties, progjes etc zijn welkom!!
- HTTP(S) en FTP delen (liefst via proxy)
- Socks (proxy)
- Web-, FTP- en Mailserver achter proxy\firewall
- MSN moet volledig werken voor het gehele netwerk
- Op een PC wil ik online games spelen zoals Mohaa, BF1942 etc
- Gamespy op dezelfde pc als hierboven
De eerste 4 leveren met de meeste progjes geen problemen maar de laatste twee krijg ik maar niet aan de praat. De meeste progjes maken gebruik van NAT en zodoende elke keer alle benodigde poorten doorgemapt naar de "gamepc" maar met geen enkel progje alles werkend gekregen.
Het netwerk thuis is een Win2000 domein met 1x Adv. Server, 1x 98 WS, 5x XP WS en een Win2000 prof. pc als Gateway\firewall\proxy.
Internet Connection Sharing van Microsoft lijkt de simpelste oplossing maar dat kan niet gedraait worden (voor zover ik weet) op een Windows Domain....ivm DNS en DHCP gebeuren.
Heeft iemand een zelfde soort opstelling en het gebeuren wel werkend gekregen?
Alle tips qua configuraties, progjes etc zijn welkom!!