Toon posts:

Internet delen....om gek van te worden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al weken thuis mijn ADSL-verbinding te delen op mijn netwerk. Na zo'n 20 proxies en firewalls (noem maar alle software die je van het internet kan halen en ik heb het getest...) geprobeerd te hebben zit er geeneen tussen die alles doet wat ik nodig heb....en dat is het volgende:

- HTTP(S) en FTP delen (liefst via proxy)
- Socks (proxy)
- Web-, FTP- en Mailserver achter proxy\firewall
- MSN moet volledig werken voor het gehele netwerk
- Op een PC wil ik online games spelen zoals Mohaa, BF1942 etc
- Gamespy op dezelfde pc als hierboven

De eerste 4 leveren met de meeste progjes geen problemen maar de laatste twee krijg ik maar niet aan de praat. De meeste progjes maken gebruik van NAT en zodoende elke keer alle benodigde poorten doorgemapt naar de "gamepc" maar met geen enkel progje alles werkend gekregen.

Het netwerk thuis is een Win2000 domein met 1x Adv. Server, 1x 98 WS, 5x XP WS en een Win2000 prof. pc als Gateway\firewall\proxy.
Internet Connection Sharing van Microsoft lijkt de simpelste oplossing maar dat kan niet gedraait worden (voor zover ik weet) op een Windows Domain....ivm DNS en DHCP gebeuren.

Heeft iemand een zelfde soort opstelling en het gebeuren wel werkend gekregen?
Alle tips qua configuraties, progjes etc zijn welkom!!

Verwijderd

Aangezien je al "tig" software hebt geprobeerd...

Hardwarematige router/firewall dan maar... O-) ?

Is ff investeren, maar dan heb je wel wat (en het werkt ook)...

Verwijderd

Ik heb Xp200+ met XP pro. twee netwerkkaartje eentje voor de asdl ander voor het internetwerk.

netwerkkaartje voor asdl krijg ip van modem..

Netwerkkaartje voor internet heb ik ip gegeven 192.168.0.1/255.255.255.0

de ander comp of comp's automatisch ip laten toewijzen.

en dan de netwerk wizard draaien eerst op de comp. met asdl en daarna op de rest
geeft bij mij geen problemen.. succes

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik toch es overwegen on de faq's te lezen ....... met winroute kom je er doorgaans wel uit .. ik wel teminste
(duurde wel ff, was er in het begin een maand mee bezig. maar toen snapte ik nog geen kut van tcp/ip)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Winroute heeft geen socks server....en ik heb een aantal maanden Winroute 4.5 gedraaid maar Gamespy heb ik nooit aan het werk gekregen....Mohaa wel!

Verwijderd

Internet Connection Sharing van Microsoft lijkt de simpelste oplossing maar dat kan niet gedraait worden (voor zover ik weet) op een Windows Domain....ivm DNS en DHCP gebeuren.

Klopt, dus heb ik het domein(active directory servive) laten zitten, en gekozen over ICS. Dat werkt erg goed!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
www.sybergen.nl

sygate home network... tadaaaaaa
(draait hier perfect...)

Verwijderd

arjoderoon, die site werkt niet en sygate vond ik behoorlijk k*t

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
waarom wil je ingodsnaam een proxy hebben? da's gaar...

en sygate staat bekend als een van de betere internet deel proggies. extreem simpel en het werkt... misschien moet je er wat meer tijd insteken?
sygate office network heeft trouwens meer opties, dus pak die eens.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Euuhh....... zomaar een gedachte: heb je een andere netwerkkaart op je kabelmodem (ofzo) aangesloten? Misschien moet je ff het nieuwe mac-adres van je nic bij je provider doorgeven? Straks blijkt dat de hele oorzaak te zijn van je geen-internet-probleem.. :X

Verwijderd

Zet uw modem toch gewoon op de Hubje of Switch en uw prob is zo opgelost. Niet moeilijk doen als het gemakkelijk kan heh ;-) En alles zal perfect werken man.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel internet dus aan het mac-adres ligt het niet....modem aan een hub is uiteraard een optie die ik al geprobeerd heb. Ik heb toen de modem getweakt en met NAT wat poorten door gemapt. Resultaat hiervan is dat toch bepaalde progjes niet werken of alleen op een pc kunnen werken. Bovendien wil ik enige controle hebben over wat er gebeurt via de "proxy" en zodoende wil ik het liefst een gatewaymachine(proxy\firewall). Ik ga zoals hierboven genmoemd nog maar eens Sygate proberen. Alvast bedankt voor deze tips!
Pagina: 1