• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 18:28
Ik had vorig jaar zo'n laser pocket1 gekocht. Komplete miskoop als je hem als agenda wil gebruiken, maar als een computer dient hij toch aardig goed. 90mhz, 8mb ram, 2mb flash, en een snelle i/o poort.

Nu wil ik die poort gerbuiken om een i/o kaart aan te pluggen en de pocket als een soort plc te laten dienen voor mijn kamer.

Dingen waaraan ik zat te denken zijn:

- Bewegingmelder die ziet als er geen activiteit is op mijn kamer en dan mijn computer, licht en radio in slaapstand zet.

- Wekker aangesloten op radio

- IR ontvanger / zender

- Geluid zachter als telefoon wordt opgenomen

- ETC

Nu kan ik met elektronica aardig overweg dus die i/o kaart wordt geen probleem.

Alleen is er het probleem dat niemand weet hoe de snelle i/o poort gebruikt moet worden. De VTos systeemsoftware bevat geen routines ervoor en op de helio forum's weet ook niemand hoe het werkt.

Ik weet niet of de linux versie van de software wel de mogleijkheid heeft om de poort aan te sturen.

Verder had ik de gedachte om de seriele poort te verbinden met een usb stekker. Hierdoor is snellere overdracht mogelijk vanaf de pc, en kan ik tevens de 5 volt gebruiken om de 3v batterijtjes op te laden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de dingen die ik wil doen of zijn er mensen die willen meehelpen?

Verwijderd

Mag ik vragen wat er mis is met de agenda, ik gebruik hem ook en hij werkt geweldig... Verder kan ik je helaas niet helpen.

edit:
En er zit een philips 75 mhz proc in

• aequitas
OMdat hij niet echt compatible is met Palmos en er weinig nieuwe apps voor te krijgen zijn, behalve dan dat je het zelf programmeerd. De apps die er nu in zitten zijn wel goed trouwens, maar echt veel nieuws kun je niet verwachten.

En ik had het een beetje verkeerd gelezen ja, misschien was ik in de war met de overclock frequentie.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hoewel deze topic in GT niet misstaat, denk ik dat je meer relevante replies zal krijgen indien dit in CME geplaatst was. Aan de topicstarter de keus om deze te verplaatsen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

inderdaad erg jammer dat er zo weinig apps voor de pocket 1 zijn. Pocketpc's zijn ook niet geweldig, door een zeer slechte interface van windows wat erg traag werkt, en andere apps werken ook traag, dus blijft palm over.

Er is trouwens wel een palm emulator voor de laser pocket 1 (helio), zodat je ook palm apps kan draaien, maar dat is veel werk, ik had het er niet voor over.

• aequitas
Ik wist niet echt waar ik hem moest plaatsen, maar van mij mag ie ook naar CME.

Fijn dat er een palm emu is, ik hoorde al wel geruchten erover lang geleden.
Pagina: 1