Prestaties omlaag door includen functies!?

Pagina: 1
Acties:

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben een intranet aan het bouwen en gebruik daarbij PHP. Alles werkt vanuit 1 index.php en in die index.php include ik een aantal files met functies.

Ik wil graag weten in hoeverre het includen van functies invloed heeft op de prestaties van dit intranet. Loont het de moeite om bepaalde files met functies alleen te includen als het echt nodig is of vertraagd het includen van een functie nix?

Ben ook wel benieuwd naar wat php precies doet met een geinclude file met functies zonder dat een functie aangeroepen wordt? Zet hij hem helemaal in het geheugen of onthoud hij alleen dat een bepaalde functie aanwezig is.

Systeem | Strava

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Natuurlijk vertraagt includen. Het openen van een stream, het inlezen, het parsen, het sluiten van het bestand.... kost allemaal tijd. Sowieso is het verstandig een soort factory oid te maken die enkel de functies include die de pagina gebruikt.

Verder zou je natuurlijk e.e.a. van de tijd op kunnen meten.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

drm schreef op 25 oktober 2002 @ 16:42:
Sowieso is het verstandig een soort factory oid te maken die enkel de functies include die de pagina gebruikt.
Hoe bedoel je dat? Klinkt wel intresant.... maar ik kan me er geen voorstelling bij maken..

• Nielsz
  • Niet online
ff zoeken op 'factory design pattern' :)

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Is het niet zo dat bijvoorbeeld php functies in de cache komen te staan van de server? En dat het inlezen dus sneller gaat?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Brakkie
  • Niet online
interressant artikel. Ik vraag me nu alleen nog af wat PHP met een functies doet zolang je hem niet gebruikt.

Systeem | Strava

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 19:27

Crazy D

I think we should take a look.

brakkie schreef op 25 oktober 2002 @ 22:23:
interressant artikel. Ik vraag me nu alleen nog af wat PHP met een functies doet zolang je hem niet gebruikt.
Iig checkt ie de syntax (want als je een ; vergeet geeft ie een error :P), maar verder volgens mij niet veel. Iig geeft "echo 1/0;" pas een warning: division by zero als ik de functie aanroep :) (en roep ik in een functie, die ik niet gebruik, een functie aan die niet bestaat, geeft ie ook geen error)

Exact expert nodig?

Pagina: 1