[UT] Dedicated server voor Linux

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:32
Ej :)

Ik wil hier thuis voor mijn LAN op mijn Linux bak een UT daemon gaan draaien.
Ik ben dus hard op zoek gegaan naar de plek waar ik de Dedicated Server versie kon downloaden.

Echter, op de plek waar veel sites naar toe linken (deze) staan 2 mirrors; beide plat.

Op mijn verdere zoektocht kwam ik ook op download.com terecht.
Die versie heb ik gedownload en geinstalleerd. Het leek allemaal te werken, ik had de boel geconfigged via de webbased admin enzovoorts.

Totdat ik probeer te joinen met UT vanaf mijn eigen pc.

Ik krijg de foutmelding "Connection failed - Server version is outdated".

Weet iemand waar ik een recentere versie van de Dedicated Server software voor Linux kan halen?

Alvast bedankt! :)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

http://www.gamesdomain.com/patches/u/2468.html <-- de eerste UK link werkt hier wel :)

• nrg
Tnx :)

Het lukt me nu alleen niet om hem gestart te krijgen vanaf de commandline.
Ik heb ook de ASU tools geinstalleerd, ik had namelijk gelezen dat dat handig is.

Als ik de server nu probeer te starten krijg ik:
./ucc-bin: error while loading shared libraries: libSDL-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
libSDL-1.1.so.0 is wel geinstalleerd in de System/ directory, maar die is dus kennelijk niet goed (was er wel bijgeleverd, vreemd..).

Echter, als ik nu ga zoeken met RPMFind naar libSDL-1.2.so.0, krijg ik allemaal resultaten van "SDL (Simple DirectMedia Layer) - Game/Multimedia Library".
Ik was nou niet echt van plan om die hele library te installeren, en waarschijnlijk vereist SDL ook weer XFree86, wat ik ook niet heb geinstalled.

Het moet toch wel mogelijk zijn om een UT Server te draaien op de commandline :?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
je moet hem renamen

• nrg
Heb ik inmiddels gedaan.
Opstarten werkt nu dmv "./ucc-bin server DM-Morpheus.unr?game=Botpack.DeathMatchPlus multihome=10.0.0.200 ini=UnrealTournament.ini".
Echter, dan moet ik mijn SSH sessie open laten staan.

Is er een mogelijkheid om de daemon in de background te draaien?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

& achter de command tikken, en dan met exit je SSH verbinding sluiten (dus niet gewoon het venster af sluiten)

• nrg
Timpie schreef op 25 oktober 2002 @ 20:01:
& achter de command tikken, en dan met exit je SSH verbinding sluiten (dus niet gewoon het venster af sluiten)
That did the trick! :D

Nu doet alles het zoals ik wil, behalve dat ik graag onder de DeathMatch FriendlyFire had aanstaan (dus als ik op teamgenoot schiet er niks gebeurd). Maar dat kan geloof ik niet :)
Pagina: 1