Toon posts:

AGP 1.0 of AGP 2.0 ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een moederbord met een AGP 1.0 slot. Bij de nieuwste viedeokaarten wordt een AGP 2.0 slot aangeraden of vereist.

Wat is nu het verschil tussen deze twee versies en is het mogelijk om een Geforce MX op een AGP 1.0 slot te laten draaien???

Verwijderd

Ik heb een Asus V3800 TNT2 en ik moest de laatste pin afplakken op m'n videokaart om er voor te zorgen dat hij op AGP 1.0 draaide i.p.v. AGP 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Vallen er dan ook bepaalde extra functies functies weg die bij een AGP 2.0 slot ingevoerd zijn en die een 1.0 slot niet heeft???

Verwijderd

Ik draai nu nog een Hercules 3D Prophet 2 MX op een mobo met AGP1.0 poort. Niet echt veel problemen daarmee, wel met de AGP-chipset van ALi. Maar dat is weer wat anders

Verwijderd

Geldt dat afplakken van pinnen voor elke kaart? Ik moet nu dankzij S3 en VIA mijn geheugen op AGP snelheid draaien,omdat de boel anders niet loopt. Als ik nu ook een pin zou afplakken, dan zou mijn Savage4 ook AGP 1.0 lopen op mijn AGP 1.0 mobo.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
agp 1.0 ondersteund agp 1x en 2x dus dat moet voldoende zijn voor de huidige 3d kaarten die willen naast 4x ook op 2x voor zover ik weet

Verwijderd

Ik wil dus dat aftapen proberen, omdat ik nieuwsgierig ben of ik weer een 100MHz bus kan gebruiken. 75MHz SDRAM en 75MHz AGP is ook nie echt alles. Mijn TV-kaart staat nu niet meer full-screen zenderswitchen toe, als ik dat wel doe, loopt mijn SCSI-bus vast.

Verwijderd

Smokey
heb je een 533 overgeklokt naar een 800??
Zal niet echt lang volhouden

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
nee ik heb een 566 naar 850. enneh gozer er zijn heel veel mensen die dit hebben dus lul niet. het is een celly2. hij komt niet bove de 40 graden bij ut/q3 dus hij gaat nog wel een jaartje of 3 mee.

waar haal jij 533@800 vandaan?

weer zo'n newbie die denkt dattie alles weet meneer heeft net vandaag geregistreert

Verwijderd

he smokey doe niet zo lulig tegen die jongen als hij het niet weet verwacht je toch dat hij dit zal antwoorden

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

dan houdt die van mij het zeker ook niet lang uit >:)

HAHAHAHAHAHAHAHA :D

Ik dacht het dus wel!!

Maar even meer ontopic...AGP 1.0 doet 1x en 2x

Andere doet ook 4x en zal bovendien wel meer watt aan kaart aankunnen. Ik zou niet weten waarom je dat probleem hebt met je kaart hoor??!

Good luck

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

IK heb S3 gevraagd, VIA gevraagd, DFI gevraagd, geen enkel antwoord, tot ik probeerde mijn K6/3-400 op 6x66 te lopen. Toen kwam ik erachter dat hij wel wilde werken met de 8.20.xx drivers van S3. 8.10.xx drivers zijn nooit een probleem geweest. Om toch nog wat performance te halen heb ik de bus overgeklokt naar 75MHz, 100MHz kon ook, maar dan moest geheugen async op 66MHz lopen. Omdat ik een K6/3 heb, maakt die L3 cache snelheid niet veel uit.
Ik wil het gewoon ff proberen. Als iemand hier een link heeft over pinnen afplakken op een AGP kaart, zou ik die graag willen weten
Pagina: 1