Toon posts:

Nokia 6310i stoort Compaq Evo N600c infrarood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn zakelijke laptop zit de infraroodpoort aan de voorkant ipv de achterkant. Dat zou geen probleem zijn als de externe Optische Microsoft Intellimouse er niet mee stoort.

Maar de muis stoort wel, of de Nokia 6310i stoort. Welke van de 2... geen idee. Feit is dat als de muis ergens achter de laptop ligt (uit het zicht van de infraroodpoort) dat de muis niet stoort als er een internetverbinding is.

Maar als de muis in het zicht van de infraroodpoort is, en de laptop is via de 6310i verbonden aan het internet, dan stoort de muis enorm. Als je de muis beweegt dan gaat hij z'n eigen gang. Hij klikt er op los, vensters openen ineens, de muis beweegt alle kanten uit, etc. Als ik de muis loskoppel heb ik dat probleem niet.

De muis uit het zicht van de infraroodpoort laten is moeilijk, die infraroodstralen weerkaatsen blijkbaar op m'n kleding :? Als ik ervoor zorg dat weerkaatsen echt niet mogelijk is (muis onder de tafel o.i.d.) dan stoort hij weer niet.

Wie kent dit probleem? En wie weet een oplossing voor een user? Ik ben namelijk geen admin op deze laptop, dus drivers installeren is geen optie (ik kan dat wel aanvragen, maar dat duurt minimaal een maand).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2002 17:10 . Reden: spelfout ]

Verwijderd

Je optische muis vervangen door een gewone!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:51

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Is er geen exploit geinstalleerd? Aangezien het licht wat je ziet van je muis geen infrarood is maar "normaal rood licht" wat er voor is om het oppervlak wat de sensor wil bekijken nog eens bij te lichten, en dus niet voor communicatie.
Het lijkt er sterk op dat iemand via internet jouw pc bestuurd....

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Je kunt de infraroodpoort uitschakelen via het controle paneel, via het compaq menuutje.

Mocht je daar geen rechten toe hebben, dan kun je tot die tijd kan je een stickertje plakken op de infrarood zender, mocht deze inderdaad de storingsbron zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 08:04:
Je optische muis vervangen door een gewone!
En dat kan dus niet. Ik heb geen rechten om randapparatuur te installeren :?
B_O_S_S schreef op 26 oktober 2002 @ 10:16:
Is er geen exploit geinstalleerd? Aangezien het licht wat je ziet van je muis geen infrarood is maar "normaal rood licht" wat er voor is om het oppervlak wat de sensor wil bekijken nog eens bij te lichten, en dus niet voor communicatie.
Het lijkt er sterk op dat iemand via internet jouw pc bestuurd....
Er is ook geen exploit geinstalleerd. Ik ben altijd heel wantrouwend als het gaat om emails met .vbs, .exe etc. extensies. En ik neem aan dat het bedrijf een goede virusscanner voor Exchange heeft :)

Niemand bestuurt mijn PC -> ik zit achter een firewall, het probleem ontstaat alleen als er een modemverbinding is (dus niet per definitie een internetverbinding).
XthinkZ schreef op 26 oktober 2002 @ 10:29:
Je kunt de infraroodpoort uitschakelen via het controle paneel, via het compaq menuutje.

Mocht je daar geen rechten toe hebben, dan kun je tot die tijd kan je een stickertje plakken op de infrarood zender, mocht deze inderdaad de storingsbron zijn.
Zonder infraroodpoort heb ik geen mobiel internet :?

Verwijderd

Topicstarter
Schopje? <verlegen>

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ok, je hebt dus internet via de infraroodpport ipv een telefoonkabeltje zoals ik eerst dacht.
Ik ga er ook maar van uit dat je muis via radiosignalen bestuurd wordt ipv, infrarood.

Ik zou alsnog proberen om een andere muis aan te sluiten, omdat in een aantal gevallen het helemaal geen drivers opnieuw installeert.

Daarnaast liep ik te denken dat als de infrarood stralen inderdaad het rode ledje van de muis stoort, het misschien een idee is om de muis te modden met een blauwe led.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... de muis modden lijkt me niet zo'n goed idee. Misschien (klinkt heel stom) kan ik ook andere kleding proberen die minder goed rode stralen weerkaatst (rood overhemd?). En ik ga morgen even proberen de telefoon aan de infraroodpoort te leggen en deze af te plakken zodat er geen invloeden van buitenaf kunnen zijn :?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48
Waarom koop je niet een datakel voor je 6310, ben je overal vanaf!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik geen software of drivers mag installeren. Ik kan wel administrator rechten "krijgen" (stelen) maar dat doe ik dus liever niet.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:41

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Doorgaans heb je, als je een willekeurige andere muis aan je PC hangt, geen andere drivers nodig. Althans, als het een simpele muis is, dan herkent Windows hem automagisch, zonder ook maar iets te mauwen dat er een CD nodig is met drivers ofzo.

Probeer het eens. Lukt het niet, dan pak je gewoon je originele muis weer.

... en oranje! :P

Pagina: 1