[XP]+[WLAN] Verbinding valt weg en komp meteen weer op

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Vreemd zaakie met een WLAN.

Ik heb bij een klant een AP neergezet en een laptop met pcmcia WLAN card, en in een pc een pci wlan kaart.

De laptop heeft geen enkel probleem (win98)
de XP machine heeft netjes de laatste drivers geinstalleerd etc. Verbinding is er ook.. maar na een aantal minuutjes komt er een vrolijk ballonnetje dat ie een zone gevonden heeft (de AP) klant is daarna zijn verbinding kwijt en moet opnieuw connecten.

Wep encryptie staat op 64 bit. Uitschakelen is geen optie aangezien er redelijk gevoelige data overheen gaat.

ik heb al geprobeerd om winxp niet de instellingen te laten beheren maar dan werkt ie helemaal niet meer.

XP heeft al SP1 geinstalleerd en dat mag dus ook niet baten.

Verbinding is redelijk (zoals windows het aangeeft) maar heb dit vaker gezien en mag dus eigenlijk niet uitmaken.. waar het op lijkt in mijn ogen:

XP heeft verbinding maar kijkt stiekem op de achtergrond of ie nog een AP kan vinden.. Die vind ie niet maar wel hun eigen.. Verbreekt daarop de verbinding met de AP en vraagt de user om effe op connect te drukken.

Iemand een ideetje wat het zou kunnen zijn?

Heb al lopen searchen maar de nieuwe search haalt een hoop woorden eruit en kom ik dus uit op search naar wlan of wireless :'(

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

en als je nou 64 bits encryptie uitzet, en er voor IN DE PLAATST mac-adressen gebruikt. dan kunnen alleen geautorisserde gebruikers gebruik maken van het netwerk.

werkt bij mij perfect, succes!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Hmm die optie zit dus niet op die AP :( anders had ik dat idd gedaan..

nog een ander idee?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
^^^^^^
Schopje?