Toon posts:

chatsessie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn site wil ik chatsessies houden met bekende sporters (heb er al 1 geregeld), maar ik ben nu hard op zoek naar een goed idee voor de chatsessie. Aangezien het best druk kan worden, lijkt mij het handigste om een chatbox te hebben waarbij er maar enkelen spreekrechten hebben, de rest mag alleen meelezen.

Het liefst doe ik het het liefst met php /mysql, zodat ik er zelf nog wat aan kan knutselen, maar ik denk dat Java noodzakelijk is voor een goede chatbox (ipv die pagina-reloads).

Hebben jullie adviezen?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zou gewoon gebruik van een normaal irc netwerk, vervolgens eventueel een java appletje op je site knallen waar men ook mee kan irc'en, werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
raptorix schreef op 25 oktober 2002 @ 15:53:
Zou gewoon gebruik van een normaal irc netwerk, vervolgens eventueel een java appletje op je site knallen waar men ook mee kan irc'en, werkt perfect.
Kan je dan ook mensen spreekrechten geven? en vooral mensen niet?
Anders kan zo'n BN-er helemaal gek worden van de vragen e.d.

Heb je een voorbeeld hiervan?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 15:54:
[...]

Kan je dan ook mensen spreekrechten geven? en vooral mensen niet?
Anders kan zo'n BN-er helemaal gek worden van de vragen e.d.

Heb je een voorbeeld hiervan?
Ja dat kan, in IRC kan je mensen gewoon statussen toekennen, je kan bijvoorbeeld ook heel kanaal zo instellen dat alleen de operators mogen spreken, of mensen die voice hebben.

Meestal regel je het zo dat het publiek, private een vraag kan stellen aan de moderators, deze pasten de vraag in het channel zodat de gast het kan beantwoorden, voordeel is dat IRC erg veel mensen aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo erg bekend met IRC. Hoe zorg je voor een IRC-netwerk en hoe koppel je dat aan java-applet? (zal wel wat standaard applets zijn,ga iig ff op zoek).

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

http://www.mirc.com/irc.html
http://www.mirc.com/ircintro.html
http://www.irchelp.org/

IRC lijkt me idd het beste. Je maakt gebruik van de capaciteit die er al ligt en er zijn veel clients voor, voor elk platform. Je kan idd bepaalde mensen rechten geven van spreken en/of mensen eruitschoppen of bannen.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Maar moeten de bezoekers/chatters dan allemaal een IRC-client hebben? Of kunnen ze gewoon gebruiken van browser, dmv die java-apllet op mijn site? Dat laatste is nl. de bedoeling...

Edit: heb zelf het antwoord al gevonden, kwam op de site JPilot.com, zoiets moet ik dus hebben :)

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

de mensen die je helpen (operators) zou ik wel goed laten gaan leren om te gaan met IRC en een echte IRC client. En natuurlijk goed testdraaien :)

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• scav
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01-2022

scav

Anybody else

Erhmz don't wanna spam... maar der zijn toch een aantal chatproviders (toch in België) die, indien je met de juiste ideeën komt en met de juiste mensen, je gerust toegang tot hun software willen geven.. en dan kan je ineens ook meer professioneel te werk gaan(daar zitten al ervaren operators, enzo, al elke week tweetal vipchats,etc)
more info, contact me ;-)

Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum

Pagina: 1