Toon posts:

[PHP]window.open() ???

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ik heb een PHP pagina gebouwd (Wat leuk!) en nu hij nbijna af is heb ik een probleempje, ik wil dat als er op een plaatje geklikt wordt deze in een apart venster geopend wordt, dat is geen probleem maar nu wil ik dus ook dat dit scherm geen menu en zo heeft dit moet ik doen met iets als dit:
<?
window.open(location="no",menubar="no",resizable="no",titlebar="no")
?>

Maar weet niet hoe ik dit moet toepassen op mijn script.

De HTML ziet er zo uit:

<td width="150" background="{foto_1}">{foto_1v} </td>
<td> </td>
<td width="150" background="{foto_2}">{foto_2v}</td>
<td> </td>
<td width="150" background="{foto_3}">{foto_3v}</A></td>
<td width="5"> </td>

De placeholders met een v op het eind verwijzen naar het volgende stuk php-code:

<?
$ph_main["foto_1v"]="<A HREF=\"index.php?op=foto1v&foto_1=".$foto_1."\" target=\"_blank\">[img]\"images/bg.gif\"[/img]</a>";
$ph_main["foto_2v"]="<A HREF=\"index.php?op=foto2v&foto_2=".$foto_2."\" target=\"_blank\">[img]\"images/bg.gif\"[/img]</a>";
$ph_main["foto_3v"]="<A HREF=\"index.php?op=foto3v&foto_3=".$foto_3."\" target=\"_blank\">[img]\"images/bg.gif\"[/img]</a>";
?>

Die doorverwijst naar deze case (Die ik 3X gebruik met de nummers 1,2 en 3):
<?
case "foto1v":
$ph_main["show"]="[img]\"LINK[/img]";
$ph_main["foto_1"]="LINK NAAR PLAATJES DIRECTORIE/$foto_1";
$templateTool = new templateTool();
$page_main = $templateTool->readTemplateFile("templates/plaat1.html");
$page_main = $templateTool->substitutePlaceholders($page_main,$ph_main);
$page_main = $templateTool->removePlaceholders($page_main);
print $page_main;
break;
?>

En de pagina waar in het geopent wordt ziet er nu zo uit:

<html>
<head>
<link href="VERWIJZING NAAR MIJN STYLESHEET">
<title>Afbeelding</title>
</head>

<BODY topmargin=5 leftmargin=0 marginwidth=0 marginheight=5 background="images/main_bg.jpg" ">
<center><table cellspacing="2" cellpadding="2" width="100%" border="0">
<tr>
<td align="center"><center>{show}<BR></center></td>
</tr>
<tr><td><center><a href=# onClick='return window.close();'><b>Sluit</b></font></a></center></td></tr>
</table></center>

</body>
</html>

Wat moet ik aanpassen (En hoe) om het gewenste resultaat te krijgen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

php = serverside en niet clientside; je kunt geen zaken aan de browser van de bezoeker aanpassen met php.

wil je dat doen dien je javascript te gebruiken, dat niet hier hoort, maar in /13 (W&G)
je kunt enkel bij het openen van een window kiezen voor enkele opties mbt de layout van het te openen venster, zoek daarvoor naar javascripts die window.open() gebruiken (en daar is hier op GoT, en/of via google genoeg over te vinden, weinig reden daar vragen over te stellen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
PHP:
1
2
3
<?
echo "<a href=\"javascript:window.open(location=\"no\",menubar=\"no\",resizable=\"no\",titlebar=\"no\") \">klik</a>";
?>

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

:Z

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.