AIC7880U onder 2.4 kernel (endless loop)

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Op m'n NCR WorldMark bak (een dual Pentium Pro) draai ik nu noodgedwongen de 2.2.22 kernel, met ext3 patch. Ik zou liever gewoon een 2.4 kernel gebruiken, maar elke 2.4 kernel die ik probeer heeft grote problemen met de AIC7880U controllers op het mainboard. Zodra de driver de controller probeert te resetten staat het scherm vol met kreten als "Command already completed". Op internet staat het probleem wel beschreven, maar de oplossing niet. Alan Cox hield het in een reactie op een mogelijk IRQ routing probleem. Zou ik vreemd vinden, omdat alles onder 2.2 wel goed gaat (dus IO-APIC & SMP support verdenk ik niet). Ik sprak iemand anders, die een gewone single-CPU bak heeft, en ook een AIC7880U controller.
Hij heeft dezelfde problemen. Het probleem is in de officiele kernels dus niet aangepakt (voor zover ik kan zien is het al vanaf 2.4.2 feest), kent iemand het probleem en misschien een onofficiele patch?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:14

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Welke driver van de 2 pak je :?
de nieuwe adaptec 7xxx of de wat oudere?
Ik heb hier nl. helemaal geen problemen met de nieuwere driver en een dual ppro bak.
Misschien geen expirimental driver / dinges support aanstaan?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Nieuwste driver, nu speciaal 2.4.20-pre11 gecompileerd omdat 'ie ook nog aic7xxx related fixes had, geen effect (Attempted to queue a TARGET RESET message. Command already completed. Scherm vol onzin) Heb je dezelfde Adaptec-chip in die dual PPro bak? Dat betwijfel ik namelijk. Het probleem zit volgens mij in de combinatie van de AIC7880U chip en de AIC7XXX driver van de 2.4 linux kernels. Het is zonde, want verder geeft de kernel geen problemen, en is de Tulip-driver beter (die van 2.2 is verouderd, ik moet twee modules laden e.d., niet optimaal).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Hier een beschrijving van de fout die ik krijg (sequencer dump).
Output ziet er precies zo uit.

http://www.uwsg.iu.edu/hy...x/kernel/0208.1/0072.html

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Okay, update, het ligt niet aan de SCSI bus reset, ik heb 'm nu eindelijk zover dat 'ie de bus niet reset bij het booten (leuk jongens, aic7xxx=noreset zomaar veranderen in aic7xxx=no_reset onder 2.4 |:(), en de lijst met fouten ziet er hetzelfde uit. Het artikel wat ik eerder neerzette geeft echter hoop, misschien zit het in 2.4.18 niet.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
2.4.18 ook geprobeerd, zowel oude driver als nieuwe. Geen effect. Wie heeft er nog ideeën? :)

Pagina: 1