Wat seti vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 09:18

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Topicstarter
Ben net begonnen met Seti en heb gelijk een paar vraagjes.

M'n P4 1.6 haalt volgens SetiSpy maar +/- 8 CPU Cycles/FLOP. Daarmee staat 'ie in de vergelijkingen maar net boven de AMD K6 2/3. Is dit normaal??

In een of andere FAQ stonden een paar tips om de client sneller te maken. Een daarvan is de prioriteit van het proces te verhogen in de taskmanager. Dit lukt me niet door een 'access denied' melding (zelfs niet als ik als administrator ingelogd ben). Er is ook geen command line parameter waarmee de prioriteit aangepast kan worden. Dus, hoe doe ik dat nu?

Ik gebruik:
Client versie 3.03 CLI voor de i386.
Windows 2000.
De pc wordt trouwens normaal gebruikt als Visual Studio bak.

(Oh ja, ik heb DPC natuurlijk al gejoined :))

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

TFHfony

Professional Weirdo

Ik weet niet precies wat die waardes van SetiSpy zeggen, maar jhouw machine moet ongeveer 4 1/2 uur over een WU doen. Op deze site: http://www.file-hunter.com/~tfh kan je in het menu "seti-timer" kiezen en even de gegevens van jouw PC invoeren. Dan geeftie aan wat je ongeveer kan verwachten qua productie-tijd van 1 WU.

Als je de CLI gebruikt is er niet echt veel te optimaliseren. De CLI versie werkt namelijk al erg efficient. Je kan hooguit proberen wat onnodige services van je Win 2K install uit te schakelen, maar die winst is maar zeer miniem.

Laat je het nog ff weten hoe of wat?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

heb hier een p4-1700 met 1 gig sdram en die doet er gemiddeld 4.5 uur over. setihide staat op high in gesteld en gebruik daarnaast de pc nog als werkstation en ircserver.. dus ben wel tevreden over de snelheid waarmee hij de wuh's berekend

• styno

styno

Topicstarter
Die 4.5 uur per WU haal ik idd wel, maar ik had gehoopt dat het nog sneller kon ;)

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Verwijderd

zit er toch echt niets anders op dan een p4 te installeren die boven de 2 gig zit.. ik zelf ga volgende week deze vervangen voor een 2.4 met 512kb cache dan gaat de tijd al scherp naar beneden.. en als ik de koelingsproblemen met de alpha's heb opgelost draaien die ook zo rond de 3 uur per wuh..

dus gewoon updaten die handel..

trek je oudst mogelijke kleren aan en ga bij rijke famillie op bezoek :)

• styno

styno

Topicstarter
Haha, ik zou wel een nieuwe pc willen ja! Maar dan moet de baas daar ook mee akkoord gaan he!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:29

Rannasha

Does not compute.

En die slechte cycle/flop waarde komt door de lage IPC van de P4, maar de discussie daarover is meer iets voor PMG denk ik :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Haha, ik zou wel een nieuwe pc willen ja! Maar dan moet de baas daar ook mee akkoord gaan he!
slijmen helpt :)
Pagina: 1