Wireless netwerk werkt niet, en hoe los ik dit op?

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Sinds gisteren ben ik een trotse eigenaar van mijn nieuwe laptopje!

Daar heb ik direct een wireless lan setje bijgekocht: Edimax pcmcia wireless lan kaartje en Edimax Access point.

Daar ben ik nu al een tijd mee bezig, maar het wil nog niet helemaal werken. Ik heb de AP ingesteld (ik geloof goed...maar zo duidelijk was de handleiding niet, dus hieronder screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://www.desprenkelaar.nl/seef/dfu.gif

Op de host die via het ethernetwerk is aangesloten staat windows XP geinstalleerd. Het netwerk er van is in orde, want andere aangesloten computers doen het prima. Vanuit de host kan de AP gepingt worden, het lijkt er dus op dat deze verbinding in orde is.

Op de laptop heb ik bij netwerkinstellingen de WEP-key opgegeven. De laptop geeft aan dat er een verbinding is het de AP en dat de ontvangst uitstekend is. Echter is zowel de host als de AP niet te pingen. Vreemd is wel dat de laptop een IP adres toegekend heeft gekregen, die wel zou kunnen kloppen (192.168.0.214). Ook de gateway is goed toegekend. Toch kan ik niet op het netwerk komen. Stop ik direct een kabel in de laptop, dan werkt het perfect.

Ziet iemand wat ik hier fout doe?

Een heel groot en stoer systeem.

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wanneer je Win2000 op je laptop hebt draaien zal SP3 zeer waarschijnlijk je probleem
oplossen.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Ook op de laptop draait Windows XP. Op dit moment de gepreinstalleerde home versie, maar ik ga straks de pro versie er opgooien.

Een heel groot en stoer systeem.

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, de software van het RF kaartje vertelt dat de verbinding "Excellent" is (dat betekent meteen dat je RF instellingen zoals WEP in orde zijn)maar Windows kan er geen verbinding mee maken. Na installeren van een pre-sp3 patch voor Win2000 werkte het meteen. Ik weet niet of er voor XP ook zo'n patch bestaat. Wanneer jij je set werkend hebt zou ik wel direct de boel een beetje dicht-timmeren, gebruik geen default WEP keys, zet SSID broadcasting uit en wijzig je user & admin community strings (snmp).
Suc6 ......

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip