Toon posts:

Ik kan mijn NTpc niet zien vanuit mijn win98. Rara

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt: internet delen vanuit mijn win98 PC, een verbinding met mijn Mac OS9 (via MacLan). Ik kan ook mijn win98 pc zien en gebruiken via de NT maar..:( ik zie dus die NT niet via de win98!! Ik heb al TCP/IP, IPX en NetBeui geinstalleerd, maar daar ligt het niet aan. (beter alleen TCP/IP gebruiken??) Ik heb ook WINS en de DNS op de NT ingesteld en de workgroup is dezelfde (een naam met een spatie). Wat is er aan te doen? (helaas niet in doc171)

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

lukt \\ip-van-NT-bak bij start, uitvoeren wel??
Je moet in NT wel een gebruiker hebben met de naam van de gebruiker van de 98-bak

Sys Specs

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:38

Arno

PF5A

Windows 9x ondersteunt \\ip niet. je zult altijd moeten werken met \\naam.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Run //naam moet dus een ftp connectie starten? Ik ga het proberen.
Wat niet lukt is een directory delen. De server can ik niet starten. Ik heb geen idee waarom niet. Moet er eerst iets worden geïnstalleerd ofzo?

Verwijderd

probeer eerst eens te pingen naar die bak
( vanaf nt naar win9x en andersom )
als je een ping terugkrijgt weet je in elk geval dat je een connectie hebt.
NetBeui zou gewoon moeten werken.

Ik persoonlijk geef dan de nt-bak en de win9x bak een vast ip:
10.0.0.1 voor de nt
10.0.0.2 voor de win9x bijvoorbeeld.
dat werkt altijd.
wins en dns heb je helemaal niet nodig voor zo'n klein netwerkje hoe wel het wel leuk is om ermee te expirimenteren

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Windows 9x ondersteunt \\ip niet. je zult altijd moeten werken met \\naam.[/quote]Werkt wel....

Verwijderd

Topicstarter
en die server dan? Moet die niet aan gezet worden?
Ping lukt wel en heel snel. Daar is niks mis mee.

Verwijderd

HAHA...

ik denk te weten hóé dit kan !

ik had dit namelijk zelf ook

windows9x kan geen netwerkmappen / netwerkpc's zien, die een naam hebben, langer dan 12 tekens...

winNT / win2k & XP kunnen wel netwerknamen zien die langer dan 12 tekens zijn.

-->Wat je dus kunt proberen is ff kijken Óf je NT-bak niet toevallig een te lange naam hééft..
Zorg gewoon dat je gesharede folders e.d. een korte, maar krachtige naam hebben van ca 8 tekens... {zit je altijd goed :)}

Verwijderd

Wat vaak helpt is ping <ip-nummer van nt-bak> en daarna NET VIEW \\<ip-nummer van nt-bak>

In de meeste gevallen is F5 in de explorer dan genoeg om 'spontaan' wel de NT machines te zien.
Pagina: 1