Toon posts:

Wat is er schadelijk aan STP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laatst ingeschreven voor een LAN-Party en in de regels stond dat je geen STP mocht gebruiken omdat het schadelijk was voor hun netwerk apparatuur..

Waarom is STP schadelijk.. ik dacht juist altijd dat het veiliger was dan gewoon UTP..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

5 minuten terug wist ik niet wat stp was, maar google vindt snel:

http://www.steinkuehler.de/belllabs_UTP_STP.htm stp vs utp.

kort:
"Likewise, an STP cabling system requires good grounding and earthing practices. An improperly grounded system can be a primary source of emissions and interference"..."UTP cabling systems do not have this problem. "

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 14:06:
Ik heb me laatst ingeschreven voor een LAN-Party en in de regels stond dat je geen STP mocht gebruiken omdat het schadelijk was voor hun netwerk apparatuur..

Waarom is STP schadelijk.. ik dacht juist altijd dat het veiliger was dan gewoon UTP..
Klopt, lijkt me de grootste bullshit, stp schadelijk?
Het is volgens mij wel zo dat je niet de aarding aan alle 2 de connectoren mag hebben(correct me if i'm wrong).
Maar schadelijk :?
Ze kunnen het vast niet hebben dat jij daar aankomt met je durdere stp en zij daar met utp-touwtjes draaien ;) :Y) B)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Bij utp wordt er geen massa naar massa verbinding gelegd via de afscherming. Bij STP heb je een galvanische verbinding tussen de aarde van je computer en de aarde van de hub/switch/whatever. Als je dus een computer hebt die een aardeprobleempje heeft (geen randaarde bijv.) dan kunnen er hele leuke spanningsverschillen ontstaan en daardoor minder leuke stroompjes gaan vloeien, waardoor er weer allerlei wazige storingen kunnen ontstaan.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 15:50

Nobby

Nuts!

stp beschermd de kabel voor electrische storingen van buitenaf en is dus niet veiliger dan utp.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

DAlchemist schreef op 25 oktober 2002 @ 14:18:
stp beschermd de kabel voor electrische storingen van buitenaf en is dus niet veiliger dan utp.
STP is "veiliger" als het gaat om inductie-spanningen, en ook die kunnen netwerk-hardware opblazen. Als je UTP vlak langs een zware motor legt (achter de koelkast langs, of bij een zware kolom-boor of draai-bank), kan het starten van die motor het einde van je hardware betekenen (tijdje support gedaan voor een pakket bij auto-dealers).
Als echter een van beide apparaten niet (goed) geaard is, zullen eventuele lek-stromen in het slecht-geaarde aparaat via de afscherming van de STP richting goed-geaarde apparaat stromen ....
En je mag er juist bij een LAN-party niet op vertrouwen dat de aarding overal klopt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1