[RH7.0] SCSI probleem

Pagina: 1
Acties:

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
Ik zit hier met een RedHat 7.0 systeem, met daarin een Adaptec 19160 SCSI controller. Aan die SCSI controller hangt een Onstream ADR-50 tapedrive.
Nu wil het geval dat zodra deze drive wordt aangesproken, het hele systeem (binnen een paar minuten) helemaal vastloopt. Ik heb kernel 2.2.19 en 2.2.22 geprobeerd, maar beiden geven hetzelfde probleem. In de logfile krijg ik alleen een melding over een time-out, maar verder geen details. Deze time-out krijg ik pas nadat ik de drive aanspreek.

Nu ben ik wezen zoeken, met als resultaat dat ik het IRQ van de SCSI controller niet mag sharen met andere devices. Dat is nu ook niet het geval, maar nog steeds heb ik problemen.

Ik gebruik de aic7xxx driver welke standaard bij RH 7.0 zit.

edit:

Verder zitten er 2 3com NIC's in, 2 maxtor schijven, welke in software RAID1 draaien.
Dit alles op een MSI 694 T Pro mobo.
De SCSI controller heeft IRQ 10 toegewezen gekregen.

De Groningse beer

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Volgens mij zit er geen goede ondersteuning voor Ultra 160 SCSI in de 2.2 kernel. Weet je zeker dat je niet 2.4 bedoelt :?
Zo nee, dan zou ik zeer zeker een nieuwere kernel proberen.
Overigens is RedHat 7.0 een versie die door RedHat niet aanbevolen wordt.
7.3 of 8.0 is wellicht een slimmere keuze.

>> EDIT: 2.4.22 is er nog niet.. |:( dom dom

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
Ja, maar omdat ik nu nog met een samba probleem zit, is de 2.4 kernel een beetje een probleem. (vandaar ook RH 7.0) Maar wat moet, dat moet, zal dus eens aan het stoeien gaan met een 2.4 kernel.

De Groningse beer

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Wellicht is het dan makkelijker om je samba probleem voor te leggen.
In hoeverre is dat samba probleem eigelijk kernel afhankelijk.. :?

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
Dat samba probleem houdt in dat soms de verbinding wegvalt tussen server en clients. o.a. Pegasus Mail en Word gaan dan onderuit. Ik heb zo geen logfile meer bij de hand waar dit in beschreven staat, maar ik kreeg ongeveer zo'n melding:
code:
1
dptr_close: invalid key given

Voor zover ik weet kan dit te maken hebben met een slechte fysieke verbinding, maar kernel 2.2.x geeft nooit problemen en kernel 2.4.x geeft met verschillende Samba versies problemen. Er ligt hier nog een paar meter coax wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn, maar dat is nu erg moeilijk te vervangen. (Komt over een paar maand wel) Ook moet gezegd worden dat ook overal over het UTP net dezelfde problemen ontstaan, waarvan zeker is dat dat deel van het netwerk fysiek in orde is.
Wat nu de reden is dat 2.4.x wel problemen heeft weet ik niet, ik denk een standaard time-out instelling, alleen zou ik niet weten waar ik die moest vinden.

edit:

Kleine update: het lijkt i.d.d. aan de kernel te liggen dat de SCSI controller niet werkte, 2.4.19 geeft geen problemen. Nu nog even 't Samab probleempje oplossen of omzeilen en dan ben ik weer helemaal tevreden. thanx iig.

De Groningse beer