Weet iemand hoe ik een textarea kan opvangen.. wat bedoel ik hiermee... als ik een textarea vul met een hele lange string wordt deze aan het einde afgekapt... echter wordt dit niet gezien als een newline... dit wil ik wel... hoe kan ik dat controleren... zie als ik in een textarea een paar enters doe gaat hij naar de volgende regel. Als ik geen enter doe en de string wordt afgekpat wordt dit dus niet gezien als een newline... hoe kan ik zorgen dat dat wel genbeurt? Volgens mij moet dat wel met javascript kunnen, maar ik kon nix vinden...
ja ok , als de user input geef van een enter dat is het probleem niet... maar als een user een hele lange string invoert die langer dan de textarea is, dan gaat de string verder op de volgende regel. dit wordt echte niet gezien als een newline en als de user een enter doet, dan wel.
wrap="physical" opnemen in je textarea tag wellicht?
your not making any sense to me 
snap je probleem niet
snap je probleem niet
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
als jij in een textarea heel veel characters invoert en deze niet onderbreekt met een spatie of wat dan ook, dan dan heb je een hele lange string... als je deze afdrukt op je scherm wordt het een zooitje... nu wil ik dat wat je in de textarea ziet ook zo wordt afgedrukt, dus qua newlines...
Verwijderd
vlgs mij snap ik t
:
Hij typt die text in in zijn textarea, zoals je ziet pikt die textarea dat niet en gaat ie wordwrappen.
dat klopt, maar nu wil ie dat er harde enters worden gezet op de punten waar ie gaat wordwrappen (einde van iedere regel)
en dat kan (maar niet echt mooi) door het aantal karakters (ik zou W's pakken) lekker breed)te tellen die op een regel passen, dan vervolgens een onchange maken waar ie telt tot dat aantal karakters en dan moet ie een chr(13) toevoegen aan de value van z'n textarea
snappie ?
:
code:
1
2
3
4
5
| +-----------------+ |Lorem ipsum | |dolor sit amet, | |consectetuer | +-----------------+ |
Hij typt die text in in zijn textarea, zoals je ziet pikt die textarea dat niet en gaat ie wordwrappen.
dat klopt, maar nu wil ie dat er harde enters worden gezet op de punten waar ie gaat wordwrappen (einde van iedere regel)
en dat kan (maar niet echt mooi) door het aantal karakters (ik zou W's pakken) lekker breed)te tellen die op een regel passen, dan vervolgens een onchange maken waar ie telt tot dat aantal karakters en dan moet ie een chr(13) toevoegen aan de value van z'n textarea
snappie ?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2002 14:17 . Reden: textarea gefixt ;) ]
Pelle heeft gelijk, wrap="physical"
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
watbedoeljeermee?RSD schreef op 25 oktober 2002 @ 14:13:
als jij in een textarea heel veel characters invoert en deze niet onderbreekt met een spatie of wat dan ook, dan dan heb je een hele lange string... als je deze afdrukt op je scherm wordt het een zooitje... nu wil ik dat wat je in de textarea ziet ook zo wordt afgedrukt, dus qua newlines...
a) lange woorden zonder spaties afbreken in een textarea?
nee kan niet en kan je niet aanraden om dat alsnog via ingewikkelde scripts te gaan doen, zorg er maar voor dat mensen geen lange woorden invoeren, of maak je invoer-area groter
b) je wilt de layout zoals iets in een textarea staat exact laten submitten, dus als er een newline in je textarea staat ook werkelijk een /n in de te submitten text zetten:
zoals Pelle al opmerkte, daarvoor is <textarea wrap="physical">
* RM-rf denkt aan Olivia Newton John; let's get physical, physical, physical, met die aerobics-clip vol dikke mannen .. mmm
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
ja maar iuk wil ook dat als je een heel lang woord toevoegt in je textarea ben je dan aan het einde en die gaat door op de volgende regel dus bijv : AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA dat hij daar waar hij hem in de textarea afbreekt hij ook een /n zet mooi voorbeeldje is MSN messenger die doet het ook
ja om te voorkomen dat mn layout verziekt wordt door aardige mensen...:)
RSD schreef op 25 oktober 2002 @ 14:26:
ja om te voorkomen dat mn layout verziekt wordt door aardige mensen...:)
Kan je dat dan niet beter serverside oplossen? Clientside dingen zijn makkelijker te omzeilen
dus tellen hoeveel characters elk woord heeft en als ze boven bepaald zijn een \n plaatsen ofzo
RSD schreef op 25 oktober 2002 @ 14:30:
dus tellen hoeveel characters elk woord heeft en als ze boven bepaald zijn een \n plaatsen ofzo
Zoiets ja
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function afhakken($text,$number) { $array = explode(" ",$text); for ($c = 0; $c < count($array); $c++) { $tel=ceil(strlen($array[$c])); if ($tel > $number) { $tel = ceil($tel/$number-1); for ($a=0;$a<=$tel;$a++) { $b=$a*$number; $d[$a] = substr($array[$c],$b,$number); $im = implode(" ", $d); } $text = eregi_replace($array[$c], $im, $text); } } return $text; } |
zoiets dus in php, maar op welke letter dan tellen, op de hoofdletter W...? ik vind dit wel een nare oplossing eerlijk gezegd
RM-rf schreef op 25 oktober 2002 @ 14:17:
* RM-rf denkt aan Olivia Newton John; let's get physical, physical, physical, met die aerobics-clip vol dikke mannen .. mmm
offtopic:
aaargh, dat is geen prettig beeld om het weekend mee in te gaan... 
Today's subliminal thought is:
Pagina: 1