Toon posts:

Router vliegt er steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Repotec RP-IP515LM (nummer klopt niet helemaal maar tis ongeveer dezelfde router) router. Nu heb ik ADSL en dat werkt opzich prima, alleen soms vliegt de router er uit. Hiermee bedoel ik dat hij soms het i-net afkapt. Het interne netwerk doet het dan verder wel alleen je kunt niet meer op i-net.

Simpel om optelossen je maakt via de router gewoon weer even verbinding (via de firmware). Alleen ik vraag me dus af waarom hij dat doet. Vanwege teveel collisions ofzo :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Houdt de router misschien een log file bij? (of kan je die aanzetten?)

Staat daar iets in?

Verwijderd

Topicstarter
Nee staat niets in..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werkt een ping / traceroute oid vanaf je router naar het internet nog wel?

Verwijderd

Topicstarter
nee ook niet..
Hij heeft gewoon geen verbinding meer met het internet..

Verwijderd

Topicstarter
* kick *
Meestal als die eruit ligt dan geeft hij dit in de log weer:
PPTP control connection terminated.

maar dat lijkt me logisch!
Dan is me vraag nog steeds niet beantwoord, waarom gebeurt dit..?

Verwijderd

time-out? Sommige routers hebben een ingbouwde teller om 'hangende' (telefoon-)lijnen te voorkomen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 23:48:
* kick *
Meestal als die eruit ligt dan geeft hij dit in de log weer:
PPTP control connection terminated.

maar dat lijkt me logisch!
Dan is me vraag nog steeds niet beantwoord, waarom gebeurt dit..?
hey... dat kan ik me ook uit een log van WinRoute herrineren... maar daarmee werd alleen de verbinding op de router verbroken, ik heb dan nog wel verbinding... gebeurt niet veel, maar het is wel errug irritant... na een reboot werkt et weer een (lange) tijd...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet ook hoe het op te lossen gewoon opnieuw even settings goed zetten..
maar ik snap niet waarom het gebeurt een hangende telefoonlijn lijkt me sterk want het internet (adsl modem) staat vaak niets te doen (lees wordt niet gebruikt) en geen problemen, maar gewoon soms tegenwoordig steeds vaker vliegt die er gewoon uit..

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
heb hier eerder een keer een topic over geopend, is geen antwoord uitgekomen helaas :/ misschien weet inmiddels iemand het wel.

(het vreemde is btw, dat een IRC client op de router wel verbonden bleef, terwijl er niks anders internet meer had, en ik hier ook normaal internet...)
Pagina: 1