[ADSL] DHCP_SPOOF incombinatie met Draytek

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 17:56

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Wat ik wil bereiken is dat ik mijn modem tweaked laat zoals hij nu is. Hij is voor DCHP_SPOOF geconfigureerd. Nu het probleem.

Als ik de modem rechtstreeks op de netwerkkaart via de client aansluit dan krijg ik wel een IP Adres. Maar zodra ik de modem op de WAN poort aansluit, krijg ik geen IP adres. Ik heb het modem ingesteld op Static or Dynamic IP (DHCP Client) met als parameters

- Broadband Access Enable
- Obtain an IP address automatically
- Default MAC Address

Dit zou toch goed moeten zijn? Zo niet, hoe moet ik dan draytek instellen zodat deze toch een IP adres krijgt van de modem doormiddel van DHCP_SPOOF?

ook uitgezet op: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3559

Verwijderd

ik heb zelf bij mijn draytek vigor 2200e het ip-adres wél ingevuld. Deed ik dat niet, had ik ook geen internet.

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Hoe en waar heb je dat ingevuld???

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 21:01
Moet je niet het mac adres van de client ff in de router ingeven? Dat was bij mij tenminste wel nodig. Was overigens wel met kabel, weet niet of dat verschil maakt.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:20
Vergeet niet dat het modem een lease afgeeft aan je NIC en deze vervolgens dus niet bruikbaar is voor je router. Kortom eerst de lease verwijderen uit het modem en dan pas aansluiten.

Echter, misschien vvvvsip_spoofvvvv

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Had ik al gedaan, maar hij de router doet geen eens een request aan het modem voor een lease. Anders had hij het al gedaan.
Pagina: 1