Windows NT 4.0 op Nvidia Nforce

Pagina: 1
Acties:

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Heeft er iemand misschien een Nforce bordje waar Windows NT 4.0 op draait :? Voor zover ik kan vinden (google, nvidia, search) zijn er geen drivers voor NT 4.0. Nu zit ik bij een bedrijfje waar ik pc's moet installeren met een Nforce bordje erin (Nec Powermate XL4) en alle pc's draaien, in verband met een Cad programma, op NT 4.0. Het installeert wel goed, maar ik zit met het probleem dat ik niet zeker weet of ik chipset drivers voor dit mobo nodig heb (ze zijn er wel voor 98SE, ME, 2000 en XP) en of er zich problemen gaan voordoen als ik geen drivers installeer. Kan iemand mij vertellen of deze drivers uberhaupt bestaan :? Info of NT 4.0 goed werkt zonder de chipset drivers is ook heel welkom.
Als de info niet genoeg is dan hoor ik het wel.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op google vond ik ook niks behalve een link (http://dabudai.narod.ru/Drivers/news_drivers.html) die weer doorverwees naar de standaard nforce drivers van nvidia.

An sich werken de meeste nt4 drivers ook met 2k, dus het zou moeten werken. Aangezien het bij een bedrijf is denk ik dat je het beste met de standaarddrivers kunt laten en als er problemen komen, dat je dan eens de nforce drivers erop zet.
Als het mag v/h bedrijf neem je een PC'tje mee naar huis en probeer je het thuis eens met en zonder drivers.

Owjah, probeer eens info@nvidia.com oid ;)

• Pewwy
Tweakertje schreef op 25 oktober 2002 @ 14:16:
Op google vond ik ook niks behalve een link (http://dabudai.narod.ru/Drivers/news_drivers.html) die weer doorverwees naar de standaard nforce drivers van nvidia.

An sich werken de meeste nt4 drivers ook met 2k, dus het zou moeten werken. Aangezien het bij een bedrijf is denk ik dat je het beste met de standaarddrivers kunt laten en als er problemen komen, dat je dan eens de nforce drivers erop zet.
Als het mag v/h bedrijf neem je een PC'tje mee naar huis en probeer je het thuis eens met en zonder drivers.

Owjah, probeer eens info@nvidia.com oid ;)
Ik zit hier maar 1,5 dag in de maand. Ze vinden het vast niet tof om die pc twee weken mee te geven ;) Ik weet niet in hoeverre NT dus IDE drivers e.d nodig heeft, want ik ben nogal een NT vijand. Doe mij maar 2000, maar daar draait dat Cad programma weer niet op. Dat die Windows 2000 drivers onder NT zouden werken lijkt me heel sterk.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01
Op verzoek move PMG -> WOS :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pewwy
Iemand hier misschien een idee wat de oplossing zou kunnen zijn :? Beetje late kick, maar was een weekend weg en had geen internet/pc in de omgeving ;(