[win98se] bestanden verwijderen/maken té langzaam *

Pagina: 1
Acties:

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
Hoi,
ik heb regelmatig dat als ik een bestand verwijder (maak niet uit wat voor een, de grootte maakt ook niet uit; zelfs bij een txt bestand van 1 kb heb ik het) dat m`n desktop of het programma van waaruit ik iets verwijder (bijv bij IE 6 een favoriet) eerst een minuut lijkt te bevriezen. Er is dan niet mee te werken, en na ongeveer een minuut gaat ie dan weer verder en is het bestand verwijderd. Ook stopt m`n download van smartftp als ik zo een soort vastloper van een minuut heb in een programma.

Ik heb al gedefragmenteerd en heb geen zin om te formateren...iemand een idee waardoor het komt of hoe het op te lossen valt oid?

de gewone search geeft niks, die omega search is (bij mij iig) down

• marteltor
kan een modje het topic titel veranderen [win98se] bestanden verwijderen/aanmaken té langzaam
want ik heb het ook al bestanden of mappen aanmaak :{

• marteltor
kickje...

overigens heb ik het niet altijd;
vaak als de pc een tijdje aanstaat duurt het zo lang om bestanden te verwijderen/aanmaken

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 20:17
Heb het ook vaak, WinXP dan... :?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel aanpassen: vraag dat voortaan even in Schop een Modje. Ik zal even kijken of het niet te lang wordt, anders pas ik het wel aan :)

Ontopic: heb je een virusscanner aan staan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Heb hier ook regelmatig last van. Wat je als paardenmiddel kunt gebruiken is explorer.exe herstarten door 'm uit je taskmanager te donderen (shut down windows meldingen uiteraard negeren door op escape te rossen), na een paar keer loopt -ie automagisch vast. Als je dan voor end task kiest zwengelt Windows 'm opnieuw aan ('tis feitelijk een reboot die je uitvoert zonder te rebooten) en kun je vrolijk verder shiftdellen. :)

• marteltor
F_J_K schreef op 26 oktober 2002 @ 22:15:
Titel aanpassen: vraag dat voortaan even in Schop een Modje. Ik zal even kijken of het niet te lang wordt, anders pas ik het wel aan :)

Ontopic: heb je een virusscanner aan staan?
yep, norton antivirus 2003 :) (of is dat nu :( )
maar daar kan het dus aan liggen?

Overigens wist ik van schop een modje, maar zo een haast was er niet ;)
DroogKloot schreef op 26 oktober 2002 @ 22:21:
Heb hier ook regelmatig last van. Wat je als paardenmiddel kunt gebruiken is explorer.exe herstarten door 'm uit je taskmanager te donderen (shut down windows meldingen uiteraard negeren door op escape te rossen), na een paar keer loopt -ie automagisch vast. Als je dan voor end task kiest zwengelt Windows 'm opnieuw aan ('tis feitelijk een reboot die je uitvoert zonder te rebooten) en kun je vrolijk verder shiftdellen. :)
bedankt voor je antwoord :) ik wist dit trucje wel al, maar ik zoek zeg maar waardoor het komt

Verwijderd

Wilde hier net zelf een draadje over openen.
Wat er bij mij gebeurt is bij het deleten of zelfs bij het doorlopen van verschillende directory's dat explorer bevriest. Vervolgens loopt zowel het gebruikte geheugen in de task manager voor explorer omhoog (>100Mb) + CPU use naar 100%. Afschieten in taskmanager helpt idd.

Het lijkt steeds erger te worden, heb reeds xp opnieuw geinstalled (ghost) op mijn primaire partitie echter het locken doet zich nog steeds voor. Ik vermoed dat het iets met het bestandssysteem te maken heeft.

Aangezien ik op het moment werk op een steeds langzamer wordende RAID0 partitie ben ik maar begonnen om de boel te backuppen... :( :(

Verwijderd

Een gelijksoortige draad een paar stappen lager : [rml][ XP] sommige mappen op hd3 openen zeer traag? *[/rml]

Volgens de verschillende threadjes bij gebruik van de search wordt de oorzaak gelegd bij media bestanden. Met name divx bestanden lijken problemen te veroorzaken. Echter ik zie hetzelfde met directories waarin pdf bestanden staan. :?

• marteltor
ja, en soms als ik het eenmaal heb gehad en ik wil dan een txt bestand aanmaken heb ik het ook :? 8)7 bijj mij gaat dat met mediabestanden dus niet op, en daar komt bij dat ik windows 98 se draai en geen xp.
Overigens blijft bij m`n hd ledje niet branden
Pagina: 1