onboard sound :(

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 21:40

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Na lang gebruik te hebben gemaakt van m'n Asus P3B-F wordt het weer eens tijd om wat te gaan vervangen.

Ik me gaan verdiepen in de mb's, is er niet één te vinden zonder onboard meuk!!! Klopt dat? Wat is dat voor onzin? Vroeger kocht ik een Compaq, toen ik verstand kreeg baalde ik er van dat al die zooi onboard zat, en nu? Nu doet Asus het zelfde...

Kan iemand mij vertellen of er ook nog iets is zonder onboard spul, dus gewoon wat ik wil hebben, een mb, niet meer, niet minder. Of kan iemand mij overtuigen dat het niet uitmaakt of het er wel of niet op zit. Dan ben ik ook tevreden. :)

:'(

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Je kunt het in ieder geval uitzetten als je het niet wil gebruiken. Heb ook onboard sound, maar gebruik gewoon m'n SB Live!

De A7V333-RAID Socket A is trouwens ook zonder sound onboard te krijgen.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 17:32
Volgens mij is dat er niet meer, dat hebben ze volgens mij gedaan zodat je dan 'eigenlijk' geen geluidskaart hoeft te kopen,
maar dat die dan al gewoon gelijk in je moederbord zit, wel zo makkelijk moet ik toegeven...

iRacing Profiel

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Game-Freak schreef op 25 oktober 2002 @ 13:32:
Volgens mij is dat er niet meer, dat hebben ze volgens mij gedaan zodat je dan 'eigenlijk' geen geluidskaart hoeft te kopen,
maar dat die dan al gewoon gelijk in je moederbord zit, wel zo makkelijk moet ik toegeven...
Is helemaal niet makkelijk als je een goede geluidskaart wil hebben... Als ik alles in één wil ga ik wel bij HP, Compaq of misschien wel Dell kijken!

• FragFrog
  • Laatst online: 11:36
Denk dat je dan toch meer de proffesionele hoek moet gaan zoeken, Tyan bijvoorbeeld. Voor het grootste deel van de computergebruikers is het nou eenmaal makkelijker als er veel standaart al op zit, zijn wat dat betrefd net auto's :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
volgens mij is de abit kx7-333 nog zo'n fijn bordje zonder allerlij meuk erop.

je kan trouwens onboard sound heel eenvoudig uitzetten. heb je er geen last meer van. hier ook gedaan.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Als je een bordje wil hebben dat stabiel is en zo min mogelijk crap on-board heeft, moet je voor een Soltek SL-75DRV-5 gaan. Ik heb 'm ook, de onboard sound uitgezet en een Terratec erin, en dat draait als een trein. En gewoon met de KT333 chipset :)

edit:
Nadeeltje: heeft geen USB2.0 en geen firewire, wel USB1.1. Verder dus alléén sound onboard.

Verwijderd

[quote]sharkzor schreef op 25 oktober 2002 @ 13:44:
volgens mij is de abit kx7-333 nog zo'n fijn bordje zonder allerlij meuk erop.
quote]

Klopt, ik heb dit bordje en ik kan het bevestigen! Ook een heel relaxt bordje om over te clocken overigens! :)

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Tyan heeft ook niets...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarom zeur je eigenlijk over onboard sound?
Tegenwoordig heeft ELKE chipset die je op een bord laat solderen door een mobobouwer gewoon AC97 sound geintegreerd. Je mobobouwer maakt hier gebruik van, aangezien iedereen geluid wil tegenwoordig, en soldeert die verbindingen van de chipset door naar 3 mooie jackplugs. Voor de meeste mensen is dat ruim voldoende, en die hebben geen extra geluidskaart nodig.
Kom jij aanzetten met je SB Live, wil je die erin zetten. Leuk en aardig, maar je hebt al geluid. Wat je dus doet: je opent het BIOS en gaat afhankelijk van de fabrikant van het mobo naar een menu waarin je onboard sound en onboard modem uit kunt zetten (onboard modem moet je alleen een risercard met poortje voor kopen, het ACR/AMR/CNR slot zit al op het bord). Na uitschakelen in BIOS heb je er totaal geen last meer van. Is dat nou een nadeel?

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Onboard features zijn wel zo handig voor mensen die overstappen naar een nieuw plankje (of zich voor het eerst in zelfbouw verdiepen :)) maar nog in dubio zijn over de geluids/netwerk/videokaart (!). De meerprijs is hoogstens een tiental euro, en aangezien die zut toch in 't BIOS uit te schakelen valt...

Verwijderd

Tegenwoordig heb je ook 5.1 kaarten onboard die ECHT ZEER GOED zijn :D . Ik heb zelf namelijk de MSI KT4 Ultra BSR en ben echt zeer tevreden over dit board en zeker het geluid :D :D . Zie mijn topic: Het grote MSI KT4 Ultra topic

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Nou Srry hoor.

Ik heb de MSI KT3 Ultra ARU.

Hier zit standaard (bij de ARU versie) onboard sound op. Dit is een 6 kanaals geluidskaart.

Ik heb hier nik's over te klaren Perfect geluid.

Ik heb nix's tegen onboard geluid dan (video is een andere verhaal)

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Waarom video dan wel een probleem en geluid niet? Ik bedoel, doe je dat er toch ook gelijk op? ;)

Verwijderd

EXTERMINATE!!

Door FragFrog - Friday 25 October 2002 13:44

Denk dat je dan toch meer de proffesionele hoek moet gaan zoeken, Tyan bijvoorbeeld. Voor het grootste deel van de computergebruikers is het nou eenmaal makkelijker als er veel standaart al op zit, zijn wat dat betrefd net auto's

hoezo is asus dan niet proffesioneel??

Verwijderd

martinweb.nl schreef op 25 oktober 2002 @ 20:10:
Waarom video dan wel een probleem en geluid niet? Ik bedoel, doe je dat er toch ook gelijk op? ;)
Ik heb nog nooit een geforce4 ti4600 onboard gezien :) Snaps wat ik bedoel :)

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

het is een keuze waar je de pc voor gaat gebruiken het epox 4g4h board heeft ook alles onboard, video+raid+audio+lan

en het is een geweldig bord de video zet je gewoon uit en een moie ASUS kaart in het agp slot en je hebt nergens last meer van, de onboard raid werkt prima (highpoint) de sound speelt die mp3's ook leuk af geen klachten en de onbourd LAN maakt internetten via het LAN geweldig troughput van dataverkeer

Sommige mensen....

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

martinweb.nl schreef op 25 oktober 2002 @ 20:10:
Omdat video duidelijk meer kost en de kosten flink kan opdrijven terwijl een aantal mensen het dus niet gebruiken.. Onboard sound kost geen drol.
Speedy-power-II schreef op 25 oktober 2002 @ 18:19:
Nou Srry hoor.

Ik heb de MSI KT3 Ultra ARU.

Hier zit standaard (bij de ARU versie) onboard sound op. Dit is een 6 kanaals geluidskaart.

Ik heb hier nik's over te klaren Perfect geluid.

Ik heb nix's tegen onboard geluid dan (video is een andere verhaal)
En ik vond het een klereding.. Nog onderbouwing? Ik heb er een ESS Solo-1 ingeschroeft, was die Realtek zooi zat :P

Dat Realtek spul lijkt Mp3tjes soms te snel af te spelen ofzo.. En de drivers deden ook brakjes aan..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

ik heb asus P4T , geen meuk onboard en prima boardje
http://www.asus.com.tw/mb/socket423/p4t/overview.htm

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:01
prima ervaringen met onboard spul (behalve 2 jaar geleden met i810/815 zooi)

nu een KT400 plankje
onboard IEEE, Sound 6.1 , Raid
perfect toch?

• internetinfo
  • Laatst online: 11:59
Ik heb vanaf de tijd dat het bestond alleen nog maar onboard sound gebruikt en ben daar tevreden mee. Ik heb gewoon een versterker (Denon) erop gezet met wat JBL boxen en dat klinkt goed zat.

Heb nu K7T turbo 2 btw.

• Dol_Fijn
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

_JGC_ schreef op 25 oktober 2002 @ 18:04:
Tegenwoordig heeft ELKE chipset die je op een bord laat solderen door een mobobouwer gewoon AC97 sound geintegreerd.
NIet alle borden hebben AC97. Er zijn tegenwoordig al heel wat borden die uitgerust worden met de C-Media CMI 8738. 6 kanaals geluid en SPDIF.

Zelf heb ik nu zo'n bord (Asus A7V333). In eerste instantie mijn SB Live erin gedaan...nou daar ben ik snel van teruggekomen. Vaak krakend geluid met spelletjes. Toen maar eens onboard uitgeprobeerd. Ik ga niet meer terug....die chip klinkt 10x beter dan die SB. Ik heb die SB zelfs weggegeven.

Verwijderd

Hé, ook hier....

Ik wilde er eerst ook niet aan geloven. Mijn huidige mobo (ABIT AT7-MAX) is echter voorzien van alle denkbare onboard shit. Er zit dus onder andere een realtek geluidschippie in waar ik zeer tevreden over ben.

Muziek klinkt erg goed (met creative 5.1 spekertjes) en spellen i.d. (ut2k3, SS2 etc.).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W3ird_N3rd schreef op 25 oktober 2002 @ 22:25:
[...]
En ik vond het een klereding.. Nog onderbouwing? Ik heb er een ESS Solo-1 ingeschroeft, was die Realtek zooi zat :P

Dat Realtek spul lijkt Mp3tjes soms te snel af te spelen ofzo.. En de drivers deden ook brakjes aan..
Dat je niet blij was met Realtek sound kan ik nog inkomen (heb er nog nooit eentje zelf onder handen gehad, maar ik hoor genoeg in zowel positieve als negatieve zin over), maar om dat nou met een ESS-1 Solo te vervangen :X

Als we het gaan hebben over zowat de brakste geluidschip (incl drivers) ooit...

Ik zou nog liever m'n Soundblaster (8b 'ISA', de originele) erin steken :+

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op 26 oktober 2002 @ 19:46:
[...]

Dat je niet blij was met Realtek sound kan ik nog inkomen (heb er nog nooit eentje zelf onder handen gehad, maar ik hoor genoeg in zowel positieve als negatieve zin over), maar om dat nou met een ESS-1 Solo te vervangen :X

Als we het gaan hebben over zowat de brakste geluidschip (incl drivers) ooit...

Ik zou nog liever m'n Soundblaster (8b 'ISA', de originele) erin steken :+
Ik was een beetje wanhopig geworden van de Realtek sound.. Ik heb trouwens wel betere soundkaarten hier, maar mobo's van tegenwoordig hebben :( geen :( ISA slot meer... Een doodzonde :(

Als ik m'n AWE64 niet meer mag gebruiken, laat ze dan tenminste goede onboard sound leveren ;)

Al bleek een probleem dat ik had met dat Realtek ding ([rml][ win98/directx] bsod@dxdiag[/rml]) zich nu ook voor te doen met die ESS :X

Heb nu een Turtle Beach Santa Cruz (voor 15 Euro op de kop getikt >:))... In m'n P3, misschien moet ik die eens proberen in m'n XP :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

dat maakt niej uit je ken het altijd uitschakelen in de bios en er losse dingen opzetten. videokaart geluidskaart e.d
Pagina: 1