Toon posts:

[MySQL]Full-Text search

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Twee vraagjes die ik zelf echt niet kan vinden:

1) Met een MATCH() - AGAINST() komt er een relevance getal uit in hoeverre de zoekopdracht relevant is. In de documentatie staat dat hoe dichter bij 0 hoe minder relevant. Waar ik niet achter kon komen wat nou het meest-uber-relevantste getal is. Tot hoever loopt dit? 10? 100? 2?

Iemand een idee? Ik kon het echt niet vinden..

2) Als een woord in meer dan 50% van de records te vinden is wordt hij genegeerd. Als ik dit aan de gebruiker wil tonen dan zal ik moeten zeggen dat er of te veel of helemaal geen resultaten zijn gevonden.... niet echt duidelijk dus...... Dus hoe maak ik dit onderscheid?! Dit is niet op te vangen met mysql_num_rows().

Hmmmms ik kan hier eigenlijk nog wel een vraagje aan vastplakken:

3) Ik vraag me af hoe iedereen eigenlijk de combinatie van het indexeren van statische EN dynamische pagina's bijhoudt.... ik heb nu een crawler maar die is erg langzaam.. zijn er ook andere technieken om ook de dynamische pagina's op inhoud te indexeren?

Bedankt voor het lezen! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ooit een search engine gemaakt?!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:16
Probeer eens te bekijken welke getallen je er bij een bepaalde zoekopdracht uitkrijgt. ALs je die hier even post zullen wij jouw vertellen tot welke het gaat ;)