• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Ik heb al 3 jaar een Psion 5MX en ik heb al redelijk wat problemen gehad met PsiWin(connectivaty software). Maar deze keer is het echt raak.
Ik gebruik hem vooral voor tekstverwerken, en dat is een HOOP!. Alles moet dus naar de PC, zodat ik het beter en overzichtelijker kan editen, maar op de 1 of andere manier wil PsiWin NIET draaien. Ik heb op het Psion forum m'n probleem gepost maar ik krijg alleen maar de standaart replies, dit probleem ligt schijnbaar ergens anders. Dit heb ik gedaan om het werkend te krijgen:

Harde Reset van Psion
PsiWin verwijdert
Reg cleaner over m'n systeem gehaald
PsiWin opnieuw geinstalleerd.
Instellingen van Psion (ctrl + L) allemaal uitgeprobeert(werkte de vorige keer ook))
Services van WIN2K nagekeken(COM poort gebruik)

Maar het heeft niets mogen baten.
Mijn Psion is trouwens net terug van reparatie en ik kreeg een bonnetje mee waarin stond dat hij door alle testen is gekomen dus de data poort werkt wel.

Is er iemand die ook een Psion heeft en een soort gelijk probleem heeft gehad en het weten op te lossen?

PS http://www.series5mx.com/

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Misschien een kabelbreuk?

Je zou het kunnen testen door met Comms een serieele verbinding met je PC te maken via de HyperTerminal.

9 november is er in Utrecht een Psion gebruikersdag waar ze je vast wel kunnen helpen.

Andere workarounds zijn:
Met een kaartlezer de bestanden van de CF kaart halen
Windows instellen om inkomende verbindingen via de serieele poort te accepteren en zo een internetverbinding maken (proxyserver draaien op je PC) met je Psion en dan via FTP je bestanden uploaden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waar woon je?

Je kan wel effe komen en testen. Ik heb hier een Ericsson MC218. En mijn pc aansluiting werkt wel goed.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TheDweep
Die kabel is goed. Ik heb dat met hyperterminal geprobeerd op com poort 1 en 2, en allebei positief. Misschien dat er in de psion iets fout staat of er is iets mis met de services van mijn pc. En dat krijg ik dus niet voor elkaar.

Ik denk dat ik ook maar naar de gebruikersdag ga, zal ik vast wel wat van kunnen leren.

btw ik woon in hoek van holland

• Atlas
  • Niet online

Atlas

TheDweep schreef op 25 oktober 2002 @ 22:40:
Die kabel is goed. Ik heb dat met hyperterminal geprobeerd op com poort 1 en 2, en allebei positief. Misschien dat er in de psion iets fout staat of er is iets mis met de services van mijn pc. En dat krijg ik dus niet voor elkaar.

btw ik woon in hoek van holland
Ikke near Den Haag.

Staat de dataspeed goed op pc en psion. Ik heb een baud rate van 115200. Download anders effe de nieuwe Psiwin. Versie 2.3.3 is geloof ik al uit.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TheDweep
ik heb de nieuwe psiwin :) en de baudrate staat ook goed, op 115200

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Je bent niet de enige. Ik heb er ook last van. Ik probeer um te koppelen aan mijn laptop en geen soelaas. Het ligt niet aan de kabel, ik heb er minstens 2 van liggen. dus... iemand nog een 5mx kopen?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

jvdb1975 schreef op 28 oktober 2002 @ 08:07:
Je bent niet de enige. Ik heb er ook last van. Ik probeer um te koppelen aan mijn laptop en geen soelaas. Het ligt niet aan de kabel, ik heb er minstens 2 van liggen. dus... iemand nog een 5mx kopen?
ROFL :+

Heb je hem ook gesprobeerd met netstroomadapter.

Bij sommige laptops werken de poorten niet als ie geen 220 heeft.

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

nope, ik heb geloof ik echt ALLES al geprobeert. Ik heb nu al een tijdje mijn zinnen op een kleuren palm gezet, maar moet eerst even de pecunia hebben. Weet iemand nog een goedkope palm met kleuren scherm?

• |orion
  • Laatst online: 12-02 09:19
jvdb1975 schreef op 28 oktober 2002 @ 08:07:
* |orion kijkt geinteresseerd... wieviel euro's? :)

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

|orion schreef op 29 oktober 2002 @ 12:43:
[...]

* jvdb1975 kijkt geinteresseerd... wieviel euro's? :)
100 euro lijkt me wel voldoende.
mail me anders ff

Verwijderd

ik ben ook wel geinteresseerd in een psion5.
iemand er een over?

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Ik heb er nog steeds een hier...

Verwijderd

ik ben wel geinteresseerd,maar ik wil eerst nog wat meer weten. kan je me mailen, dan hebben de anderen er geen last van...
ik wil alles weten, zoals hoe oud, garantie, heb je er een foto van, gebruikssporen, software,kabels, eerdere problemen, is dit probleem al lang en altijd al geweest enz enz enz

alvast bedankt!

Daan

ps. nog 1 vraag voor iedereen: wat is t verschil tussen de psion5, de psion5mx en de psion Revo?
Pagina: 1