[Flash] <param>

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi.
Ik wil in een (php) pagina de datum van de server in een Flash bestand krijgen.
Maar kan dat alleen via een txtfile, of kan dat ook met de <param> opties, en zo ja, hoe?
Ik heb me suf gezocht, maar kan nix vinden.
Als het alleen via de txt file kan, hoe kan ik dan wachten totdat de pagina het txt bestand gemaakt heeft?
Bedankt alvast!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

je kunt het bij het schrijven van de objecttag al meegeven:
code:
1
<PARAM NAME="movie" VALUE="jouwflash.swf?tijd=jouwtijd">

maar dat is zeker te simpel gedacht :?

anders gebruik gaan maken van javascripting met setVariable... alleen mis je dan wat platformen en browsers.

www.jurgroessen.nl

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

XLerator schreef op 25 oktober 2002 @ 12:04:
Als het alleen via de txt file kan, hoe kan ik dan wachten totdat de pagina het txt bestand gemaakt heeft?
Bedankt alvast!
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
datum = new XML();
datum.toString();
datum.load("datum.php");
datum.onData = function ( text ) {
    trace( text );
}
Zo wacht iig je flashfile totdat hij een datum heeft gekregen. maak ff een php file die niks anders output dan de huidige datum:
PHP:
1
echo date("d-m-Y");

ff snel uit me hoofd volgens mij
HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Guillome
  • Niet online
Als ik het met <PARAM NAME="movie" VALUE="jouwflash.swf?tijd=jouwtijd"> doe, hoe kan ik die waarde dan opvragen?

Oh, When, tnx voor de hulp, ik ga dat ook proberen!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

als je die var in je actionscript gebruikt zou deze gewoon toegewezen moeten worden tijdens de initialisatie van je movie.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Je kan dan gewoon in flash "tijd" gebruiken als variabele, en deze bv. in een textfield zetten. Je kan ook met het volgende script iets inlezen uit PHP:

PHP:
1
echo "datum=".date("d-m-Y");

en deze inladen in flash met:

code:
1
loadVariables("datum.php", GET);

vervolgens heb je dus in Flash de variabele datum die de PHP-datum inzich heeft. Je kan overigens ook met Flash zelf de datum inlezen! Is dat niet makkelijker?!?!?! Gewoon een nieuwe date object aanmaken.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

voordeel van de var-ophalen-in-flash-met-php-methode is dat je nieuwe vars enz. op kan halen zonder een reload ed. :)

www.jurgroessen.nl

• Guillome
  • Niet online
Haha Patric, dat zou idd makkelijk wezen, maar ik moet de server tijd nemen.
Maar op die manier moet ik ff wachten totdat ie het ingeladen heeft, maar daar ben ik nog niet achter hoe ik dat moet doen.
Maar op de <param name=movie param=test.swv?blabla=bla> manier werkt het echt niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<HTML>
<HEAD>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8">
<TITLE>tut2</TITLE>
</HEAD>
<BODY bgcolor="#FFFFFF">
<!-- URL's used in the movie-->
<!-- text used in the movie-->
<!--t--><OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
 codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
 WIDTH="551" HEIGHT="400" id="tut2" ALIGN="">
 <PARAM NAME=movie VALUE="tut2.swf?p=test"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
              <EMBED src="tut2.swf?p=test" quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH="551" HEIGHT="400" NAME="tut2" ALIGN=""
 TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>
</BODY>
</HTML>

• Guillome
  • Niet online
Oh ja, gebruik FlashMX!!

Verwijderd

laad in frame 1 met loadvariables de php bestand in. Vervolgens maak je in frame 2 een check waarin je zet : als variabele geladen is, ga dan naar frame 3, wanneer hij leeg is naar frame2. Zo moet je toch kunnen afvangen of hij binnen is of niet. Een andere manier is een paar frames overslaan (ongeveer 5) na het loadvariables commando

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 14:55:
laad in frame 1 met loadvariables de php bestand in. Vervolgens maak je in frame 2 een check waarin je zet : als variabele geladen is, ga dan naar frame 3, wanneer hij leeg is naar frame2. Zo moet je toch kunnen afvangen of hij binnen is of niet. Een andere manier is een paar frames overslaan (ongeveer 5) na het loadvariables commando
:? negeert iedereen mijn post? waarom frames gebruiken? je kan gewoon het XML object gebruiken :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

ik iig niet :P ... maar ja, ik antwoord alleen een vraag van de topicstarter ;)

• Guillome
  • Niet online
Oh When, waar zet ik dat JS scriptje neer dan?
Als ik daar een php file van maak geeft IE een JS error. Met 'XML is niet gedefinieerd'.

Verwijderd

het is geen JS, maar actionscript, dus je moet het in flash zetten. Oh When heeft alleen javascript tags eromheen gezet zoda het leesbaarder is!!

• Guillome
  • Niet online
Oooooooooooooooooooooooooooooooooooh zeg dat dan
FF checkeh :P :)

• Guillome
  • Niet online
Oh,when, je bent Ge-Wel-Dig!!!!!
Harstikke bedankt.
En natuurlijk: Patric en Hangloozz, bedankt voor de moeite!!!!

Verwijderd

het is patric K ;)

• Guillome
  • Niet online
Okido Pat! :)
Maarre oh,when, hij wacht niet hoor, hij raast meteen door naar het volgende frame, het duurt een frame of wat dat ie het krijgt.
Maar een 5 tal frames ertussen doen is neit echt een optie aangezien je host ook wel eens wat trager kan zijn.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

een loopje maken die checked of de var aankomt. dan pas doorgaan.

www.jurgroessen.nl

• Guillome
  • Niet online
Hoe doe je dat?
while ( (datum == '') || (datum == "undefined") ) { ???? }

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

zorgen dat ie z'n lus weer overnieuw begint :?
code:
1
2
3
4
5
if( (datum == '') || (datum == "undefined") ) { 
     goToAndPlay(terugNaarEersteFrame);
}else{
    goToAndPlay(doorNaarRestVanApp);
}

Dat zal met een while ook wel gaan..
hoe de precieze syntaxis/object luiden moet ik je schuldig blijven aangezien mijn flashkennis minimaal is, maar die zul je zelf wel weten :)

www.jurgroessen.nl

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je kan ook gewoon een var vanuit HTML met javascript in flash setten:

parent.framenaam.flashnaam.SetVariable("varNaam", "waarde");

Wel even in je embed van je flash het volgende opnemen:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="60" height="20" name="flashNaam" id="flashNaam">
<param name="movie" value="jou.swf">
<param name="quality" value="high">
<embed src="jou.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="60" height="20" wmode="transparent" swliveconnect="true" name="naam">
</embed>
</object>

Je variabele kan je dan unLoad setten.

[ Voor 0% gewijzigd door CrashOne op 26-10-2002 00:32 . Reden: toevoeging. ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

CrashOne schreef op 26 oktober 2002 @ 00:30:
Je kan ook gewoon een var vanuit HTML met javascript in flash setten:

parent.framenaam.flashnaam.SetVariable("varNaam", "waarde");

en nog wat zeer nuttige details
dat stelde ik idd ook al voor, maar ik liet al door schemeren dat niet alle OS/UA combi's daar voor gaan, helaas..
Hangloozz schreef op 25 oktober 2002 @ 12:08:

anders gebruik gaan maken van javascripting met setVariable... alleen mis je dan wat platformen en browsers.

www.jurgroessen.nl

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

k! Had het zo snel ff niet gezien! Dan inderdaad gewoon dynamisch gegenereerde file inladen met loadVariablesNum("datum.php", 0);

Set in je datum.php een var als laatste waarop flash controleert. Weet je zeker dat je file geladen is.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

:) nou, niet dat het een slecht voorstel is, want in IE en Netscape4.x werkt dat als een trein, maar op de Mac geeft dat problemen.. en in Mozilla kreeg ik het pas ook ff niet aan de gang.
Het is dus onbetrouwbaarder dan de solutie die je (en anderen) nu voorstelde, waarbij je direct de content van de php-file aangeleverd krijgt.

[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 26-10-2002 01:20 . Reden: blaaaat ]

www.jurgroessen.nl

• Guillome
  • Niet online
Hangloozz, waarom is die PHP manier niet betrouwbaar dan??
En CrashOne, wat bedoel je met de zin: "Set in je datum.php een var als laatste waarop flash controleert" ?

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je in je datum.php als laatst de variabele &geladen=1& op neemt en je controleert in flash of ie niet undefined of != 1 is dan weet je dat je php file is in geladen als geladen in flash 1 is.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

XLerator schreef op 26 oktober 2002 @ 12:54:
Hangloozz, waarom is die PHP manier niet betrouwbaar dan??
nee, dat zei ik niet, beter lezen :P
Hangloozz schreef op 26 oktober 2002 @ 00:56:
:) nou, niet dat het een slecht voorstel is, want in IE en Netscape4.x werkt dat als een trein, maar op de Mac geeft dat problemen.. en in Mozilla kreeg ik het pas ook ff niet aan de gang.
Het is dus onbetrouwbaarder dan de solutie die je (en anderen) nu voorstelde, waarbij je direct de content van de php-file aangeleverd krijgt.

www.jurgroessen.nl

• Guillome
  • Niet online
Waarom is het dan onbetrouwbaarder?
Ik gebruik nu die XML oplossing van Oh,When waarbij ie een PHP pagina laadt.

Pagina: 1