Configuratie Digistream + router

Pagina: 1
Acties:

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Heej mensen..

Heeft iemand hier ervaring met de configuratie van een Cisco (2501) router voor een digistream verbining bij xs4all?
XS4all is niet echt behulpzaam (Ze bellen niet terug de hele tijd, en de mensen die het weten zijn er dus nooit als ik bel)..

Als je denkt een beetje te kunnen helpen laat het hier dan even weten of contact me op icq..

Groetjes en alvast bedankt,
Alex

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Hangt er een beetje van af wat je precies van XS krijgt. Het digistream gedeelte zelf is niet echt spannend.

Heeft de digistream een eigen IP range (waarschijnlijk niet)?
Heb je achter die router officieele IP adressen?

Iets dergelijks zal het wel worden:

interface ethernet0
description LAN interface
ip address <adres> <mask>
no shutdown
!
interface serial0
descr Digistream naar XS4ALL
ip unnumbered ethernet0
no shutdown
!
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 serial0

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

off topic

Ben je er trots op dat je geen servers hoeft te beheren als netwerkbeheerder. Of ben je er trots op geen netwerkbeheerder te zijn?

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Ok bedankt..
Ik ga eens even kijken..
kHeb ook eindelijk eens iemand te pakken bij xs4all, dus het moet wel goed komen nu :)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ben je er trots op dat je geen servers hoeft te beheren als netwerkbeheerder. Of ben je er trots op geen netwerkbeheerder te zijn?[/quote]Ook off topic:

Nee, het is meer een klacht tegen bedrijven die een functie netwerkbeheerder noemen, terwijl ze systeembeheerder bedoelen. Een netwerkbeheerder beheert primair het netwerk.

Vaak is het gebruik andersom: iemand die de servers (en soms ook clients) beheert, en tussen neus en lippen door ook wat met het LAN doet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...