[Moreel verantwoord] Harddisk zelf kapotmaken??

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 00:32
Ik heb een IBM harddisk, 75GXP, en die is wonder boven wonder nog steeds niet kapot. De laatste tijd gaat hij echter wel steeds raardere geluiden maken, dus het lijkt erop dat hij niet lang meer te leven heeft. Maar echt kapot is hij dus nog niet, dus RMA is niet mogelijk. Ik vind het niet meer verantwoord om hem in mijn systeem te laten, dus heb een andere gekocht.

Ik zat te denken: ja, IK moet nu een schijf onder garantie vervangen omdat ZIJ zulke brakke schijven maken. Weet je wat, ik verkoop hem al draaiend gewoon een grote mep en dan issie zeker kapot.

Vinden jullie dit kunnen?

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 00:29
Tuurlijk kan dit niet! O-)

Doorgaans zou ik het persoonlijk een rot streek vinden als je het zou doen tegen het einde van de garantie periode, alleen maar om een nieuwe hd te krijgen.
Maar in dit geval... tja... zolang als het aan de buitenkant geen sporen nalaat zou ik zeggen... why not?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ja ik vind het kunnen, want aan een andere 75GXP heb je niks.

NU zullen ze denk ik geen 75 GXP meer terugsturen, aangezien deze zoals iedereen weet ZEER onbetrouwbaar zijn, die is alleen nog leuk voor boven de openhaard ofzo.

Wat je beter kan doen is een naald onder het afdeksel steken (door dat afsluit rubber) en dan lekker op de platter schuren.
Heeft een collega ook gedaan, want die wou niet weer dezelfde k*t schijf terug.

Verwijderd

"iets wat niet stuk is moet je ook niet stuk maken" zij mijn moeder altijd tegen mij toen ik nog een jaar of 4 was.

Nu zegt het trouwens nooit meer O-)

Verwijderd

Nee.. niet echt.. maar je kan -wellicht onder andere naam- wel eerst contact opnemen met IBM, want die weten dat het een brakke harddisk serie is. Misschien dat ze dan zonder dat je m sloopt al de benodigde service bieden, daar jij de schijf niet eens meer durft te gebruiken door alle vreemde geluiden. Zij kunnen daar zelf ook met diagnose tools de staat van de disk bepalen en je dan evt een nieuwe sturen. Daarna heb jij alles gedaan wat je kon doen, en zou je de schijf idd maar even moeten 'helpen'..

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb een crash gehad met een 60GXP, nadat ik met de IBM tool "erase" had gedaan werkt ie weer, maar ik kan daar nu dus geen unieke data meer op zetten.
Waardeloos toch! :R

Verwijderd

Het kan dan zijn dat het wel zichtbaar is van binnen dat er een ram tegen aan is gegeven. je kunt het altijd proberen 8)7

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 00:29
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 12:09:
Het kan dan zijn dat het wel zichtbaar is van binnen dat er een ram tegen aan is gegeven. je kunt het altijd proberen 8)7
tja.. en nu doet ie dr toch niets mee... dus... :)

Verwijderd

volgens mij krijgen we zometeen een slotje :+

mischien een normaal idee : je hdd gewoon in ene oude bak hangen niet koelen en vele hdd actieviteit pruduceren :)

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
RMA melden is wel mogelijk, dit heb ik ook met me 60 GXP gedaan, als je em rma meld en erbij zet dat het probleem Other is en dan in vult: makes a lot of noise, krijg je netjes een rma nr. ik heb hier nu dus een nieuwe schijf inzitten (of een gereviseerde :S )

If it ain't broke, fix it till it is...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 21:50
Als ik jou was zou ik gewoon eerlijk zijn tegen IBM en uitleggen dat het erop lijkt dat de harde schijf de geest gaat geven. Het lijkt me heel logisch dat je graag je harde schijf wilt om kunnen ruilen vóórdat hij kapot is, des te meer omdat de 75GXP nou niet één van de betrouwbaarste schijvenserie is...

Om maar eens te citeren uit HlpDsk's signature
IBM kan geen fatsoenlijke harddisks maken. De ontwerper van de 75GXP is een incompetente mislukkeling.
(C) HlpDsk 2002 :*)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat vind _ik_ niet kunnen. Maarja dat is iets tussen jou en IBM. Check de schijf met IBM's tooltje (linkje staat in OM FAQ) en mocht de harddisk brak te blijken, dan weet je wat je moet doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.