[js] popup is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Ok, stel ik open een popup met daarin allerlei frames... nu wil ik dat als men het venster sluit er nog het een en ander wordt gewijzigd in de mysql database... Nu vroeg ik me af is het volgende mogelijk:

in 1 van de frames:

<body onclose="top.window.href='exit.php' return false">

en dan in exit.php:

-mysql uitvoeren
- en het window sluiten

Is dit mogelijk? Dus als men het window sluit dan wordt even snel in hetzelfde window exit.php aangeroepen en dan in exit.php wordt het zaakje afgesloten

Verwijderd

RSD schreef op 25 oktober 2002 @ 11:33:
Ok, stel ik open een popup met daarin allerlei frames... nu wil ik dat als men het venster sluit er nog het een en ander wordt gewijzigd in de mysql database... Nu vroeg ik me af is het volgende mogelijk:

in 1 van de frames:

<body onclose="top.window.href='exit.php' return false">

en dan in exit.php:

-mysql uitvoeren
- en het window sluiten

Is dit mogelijk? Dus als men het window sluit dan wordt even snel in hetzelfde window exit.php aangeroepen en dan in exit.php wordt het zaakje afgesloten
Het idee dat je hebt is uitvoerbaar, ik weet alleen niet hoe veilig het is om clientsided te bepalen of er gegevens naar een database geschreven moeten worden.

Een pagina geeft, op het moment dat je òf naar een andere pagina toegaat òf het venster met deze pagina sluit, een unload event af. Waar jij dus onclose hebt staan zou onUnload moeten staan. Wat je dan verder met je php pagina wilt doen moet je zelf weten uiteraard :z

• RSD
ja ik wil dus dat als men de pagina sluit er php code wordt uitgevoerd dat degene niet meer online is zeg maar, het is voor een soort chat... Ik wil dus dat bij sluiten van venster 1, venster 1 niet sluit, maar in venster 1 moet dan exit.php uitgevoerd worden... kan dit? en alleen hij hem sluit dus niet naar een ander venster gaan

• ferdivaneeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08-2025

ferdivaneeten

zo gaat dat

onUnload wordt ook aangeroepen als je de pagina refreshed...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

crisp

Devver

Pixelated

onUnload nog even een nieuwe pagina laden gaat niet werken; je zou wel een popupje kunnen spawnen waarin je exit.php laadt. Echter als de gebruiker popups geblokkeerd heeft werkt dat ook niet.
Voor IE zou je eventueel nog onBeforeUnload kunnen gebruiken om een bericht te geven dat ze afsluiten zonder af te melden...

Intentionally left blank

• ferdivaneeten

ferdivaneeten

zo gaat dat

Zie ook deze thread.

• RSD
jamaar het is toch ook mogelijk dat ze die knoppen van die popups disabelen... ?? vandaar ook dat ik onclose zeg en als ze dat doen dat hij false moet returnen... alvorens hij eerst een nieuwe pagina opent

Verwijderd

RSD schreef op 25 oktober 2002 @ 11:52:
jamaar het is toch ook mogelijk dat ze die knoppen van die popups disabelen... ?? vandaar ook dat ik onclose zeg en als ze dat doen dat hij false moet returnen... alvorens hij eerst een nieuwe pagina opent
toevallig zei crisp net in een andere thread 'onbeforeUnload' (IE only) :)

• ferdivaneeten

ferdivaneeten

zo gaat dat

Alleen wordt onBeforeUnload ook aangeroepen als je naar een andere pagina navigeert.
Een oplossing heb ik zelf nog niet gevonden, ik ben nog aan het stoeien met window.event properties...

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Is het niet veel makkelijker om de gebruiker (ik neem aan dat die er zijn) een "update" knop aan te bieden? Ik bedoel, die automagische update truuks zijn heel leuk enzo, maar een doodgewone knop is tien keer zo makkelijk, daar zijn ze immers voor en dat is wat je gebruiker ook zal verwachten. Ook in je OS moet je bij veranderingen (vrijwel) altijd een "ok" knop klikken, waarom dan in een website niet :?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• RSD
jamaar dit gaat om het uitloggen van iets.... dus als ze dat venster gesloten hebben zijn ze offline... en komen ze niet meer in het rijtje van users voor
Pagina: 1