Photoshop-tool weergave van de muis

Pagina: 1
Acties:
  • 1.216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sja, eigenlijk nooit hierbij stilgestaan maar toch wel heel handig om nu eindelijk eens te weten :)

Als ik in Adobe Photoshop bezig ben met bijvoorbeeld een penseeltje kun je de muisaanwijzer zien als een: penseeltje, kruisje (net zoals in schietspelletjes) en als een rondje (de grootte van wat het penseel beslaat; diameter)...

Met CAPSLOCK kun je wisselen van of je het penseeltje, kruisje of rondje... maar altijd maar 2 van de 3 die ik opnoem... b.v. met caps wissel je alleen maar tussen penseel en kruisje... nu zou ik het graag van penseel naar rondje willen veranderen, alleen weet ik niet hoe dat moet...

Ok ok het is niet echt een ramp, maar als ik zou weten hoe ik dit goed moet doen zou ik sneller en gemakkelijker werken met Photoshop...

B.v.d. voor de oplossing!!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
het heeft te maken met de instellingen die je hebt staan bij de preferences>cursors enzo.
daar moet je ff met die instellingen kloten en dan ben je er zo :)

/edit: bedankt trouwens, ik heb weer wat geleerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Het ligt eraan wat je hebt geselecteerd bij Edit > preferences > display & cursor
Als je 'm op Standard hebt staan, wissel je tussen die en het kruisje. Zet je 'm echter op brush size, dan wissel je tussen die en het kruisje.
Het is volgens mij niet mogelijk om ze alledrie te rouleren.

[edit] Sorry ik had niet helemaal goed gelezen; de combinatie standard + brush size is volgens mij niet mogelijk, je kunt standard alleen combineren met precise of brush size combineren met precise.